Keď prehovorí čitateľ -5-

331 46 43
                                    

Dnes to nebude názor niekoho špeciálneho. Dnes sa chcem s vami podeliť o svoje vlastné pocity nielen s oblasti fantasy ale aj iného žánru. Tak poďme na to! :)

Nie som len autorka. V prvom rade som čitateľka, ktorá zdieľa svoje dojmy pri príbehoch druhých autorov. Ak neviem čo napísať, dám aspoň hviezdičku, no keď autor na konci kapitoly položí otázku, zodpoviem ju a neodignorujem. Takúto tendenciu má mnoho čitateľov a tí, ktorí píšete musíte vedieť, že len hviezdička vám nedá feedback od čitateľa. A toto sa nedeje len v jednom jedinom žánri, toto je celoplošné pre všetky žánre a ja som tak trochu sklamaná. Uznávam, niekedy sa nedá všetko vyjadriť všetko slovami, a tak dáme len hviezdičku. Nechcem tým povedať, že hviezdičkovanie je zlé, ani to, že by ste boli zlí čitatelia. Autor sa určite teší z každej hviezdičky, no komentár mu predsa len pomôže viac. Nebojte sa ozvať, rola čitateľa je tiež dôležitá, presne tak ako rola autora. Autor by nemal počúvať len chválu, ale aj kritiku. Ja osobne by som uvítala práve tú, pretože si uvedomujem, že moje práce nie sú bezchybné a treba na nich ešte popracovať. 

Ďalším problémom na wattpade je zaraďovanie príbehov, a to nielen v kategórii fantasy. Už sa vám niekedy stalo, že ste nevedeli kam zaradiť svoj príbeh? Mne mnohokrát a preto som sa pýtala, pokým som nedospela k presvedčeniu, že presne do tejto kategórie zapadá môj príbeh. Ak sa vám už podarilo naraziť na zle zaradený príbeh a upozornili ste autora čo sa stalo potom? Odignoroval vás, alebo práve naopak, poďakoval vám za upozornenie a príbeh preradil? Ja som sa stretla s obidvoma typmi reakcie. 

Dosť však bolo negativizmu, chce to aj niečo pozitívnejšie :) . Mne sa ako autorke aj čitateľke páči na wattpade práve tá možnosť vybrať  si z veľkej škály rôznych žánrov. Všetci vieme, že mojim top žánrom je fantasy, no nepohrdnem ani sci-fi príbehom, či romanciam. Predsa len, aj príbehmi jedného žánru sa dá "prejesť" :D.

Čo sa týka papierových kníh, vyberám s tých známych aj neznámych. Dávam šancu akémukoľvek žánru, či už je populárny alebo nie. Momentálne som sa pustila do čítanie známej série Pieseň ľadu a ohňa. Taktiež si dopĺňam resty v čítaní ďalšej fantasy série, a to Fablehaven. Zo slovenskej fantasy tvorby odporúčam práve autorku Líviu Hlavačkovú a jej príbeh Gwind: Nezabiješ?.

Aké máte skúsenosti s čitateľmi vy čo píšete? Práve názor na túto otázku ma už dlho zaujíma. O zaraďovaní príbehov sme sa už rozprávali, no kto sa chce ešte vyjadriť, nebudem mu brániť :D. 

Sprievodca svetom FantasyKde žijí příběhy. Začni objevovat