Nie je žiadnou novinkou, že na Wattpade sa v posledných mesiacoch, rokoch, rozšírili žánre ako fanfikcie, short stories a teen fikcie. Lenže existuje mnoho žánrov, ktoré sú nieže zanedbávané, ale možno menej objavované najmä čitateľmi, a jedným z tých žánrov je aj fantasy.
Ako už spomínala Maťka v úvodnej časti, ak sa nemýlim, chybou Wattpadu je, že nemá kontrolu nad tým, kam autori zaraďujú svoje príbehy, a žiaľ, často sa stáva, že autor nevie kam zaradiť svoj príbeh a zaradí ho do zlej kategórie, a tak diela, ktoré by aj stáli za prečítané, sú potláčané nekvalitnými a nesprávne kategorizovanými príbehmi.
Ja osobne som veľkou fanúšikov fantasy príbehov, od Harryho Pottera cez Fablehaven až po Hviezdne knihy, proste čokoľvek. Jedným z prvých troch príbehov, ktoré som na Wattpade vôbec začala čítať bolo práve fantasy, a ak smiem urobiť reklamu, tak musím spomenúť autora menom @littlecutepedopuma, ktorý už dlho pracuje na trilógii o dievčati menom Tessa, pričom prvá časť trilógie je už dlhšie dopísaná a druhá časť je v štádiu písania, ak sa nemýlim. Každopádne na WT ešte nie je dokončená. Tento príbeh zahŕňa mnohé tvory, ktoré si autor sám vymyslel, taktiež v ňom vystupujú bohovia a iné mýtické postavy, no jednoducho fakt originálny príbeh, ktorý však nemá aspoň podľa môjho názoru dostatočnú spätnú odozvu, pretože kategória fantasy je akosi zahltená rôznymi vecami, ktoré by v nej nemali byť.
Ja ako čitateľka som dosť zarazená tým, že autori síce píšu, ale v podstate ani nevedia o čom presne, keď svoje príbehy zaraďujú do zlej kategórie. Áno, vlkolaci a upíri síce sú súčasťou fantasy príbehov, ale potom načo Wattpad vytváral pre ne samostatnú kategóriu?
Je celkovo dosť smutné, ako sa na Wattpade vcelku neoriginálne alebo nie veľmi kvalitne napísané príbehy stávajú predmetom "slávy" a veľkej popularity, pričom na tejto stránke je toľko nadaných autorov, a aj tohto žánru, ktorý by si zaslúžili i dvakrát toľko pozornosti, akej sa dostáva iným...
Ďakujem krásne tatika700 za príspevok. Čo si myslíte vy? Ako vnímate tento problém zle zaradených príbehov? Autori, ako ste na tom so svojimi príbehmi vy? Máte tiež tento problém alebo sa vám naopak darí?
ČTEŠ
Sprievodca svetom Fantasy
De TodoChcete písať fantasy príbeh a neviete si s ním rady? V tom prípade by vám táto príručka mohla pomôcť. Rady a postrehy, nielen moje, recenzie na wattpad fantasy príbehy a rozhovory s autormi, ktorí sa venujú fantasy. cover od @VeronicaElisse