Camp NaNoWriMo

198 25 18
                                    

Tak dnes ešte jeden príspevok z mojej strany :D.

Článok na podnet jednej čitateľky. Snáď som tvoje otázky zodpovedala.

O NaNoWriMo som už písala a možno sa preto pýtate, čo tu zase s NaNoWriMo vymýšľam. Nuž, zhrniem to asi takto: ja nevymýšľam nič. Camp NaNoWriMo skutočne existuje už nejaký ten piatok a je určený hlavne tým školopovinným ako vyplnenie letných prázdnin. Zúčastniť sa však môže každý. Prihlasovanie je rovnaké ako do klasického NaNoWriMo. Jeden účet stačí na všetko čo sa týka tejto spisovateľskej výzvy.

Aký je teda rozdiel medzi kempom a novembrovým NaNoWriMo? Tým najpodstatnejším je počet slov. Zatiaľ čo pri novembrovej výzve je počet stanovený pevne (50K slov, ak by vás to zaujímalo :D ), v kempe si hranicu určiť vy. Ďalším rozdielom je aj to, že kemp má vyzerať ako letný tábor, funguje tam teda systém „chatiek". Môžete si vytvoriť buď vlastnú, alebo sa pridáte už vytvorenej vašimi kamarátmi, ktorí sa spoločne s vami podujali písať túto výzvu (ak má niekto záujem písať túto výzvu, dajte mi vedieť a ja vás pridám do svojej chatky, kde sa budeme navzájom stretávať počas celého mesiaca :D).

Niekedy sa však môžete dostať do stavu, keď chcete písať, ale neviete čo, pretože buď máte veľa nápadov a neviete si vybrať, alebo nemáte žiaden nápad. Ja osobne by som si vybrala to, k čomu mám najbližší vzťah a o čom viem, že sa mi bude ľahko písať. Keď už máme vybraný príbeh, ostáva nám ešte niekoľko vecí na vybavenie. Anotácia a cover. Čo sa týka coveru, rozmery sú trošku iné ako je zvykom na wattpade. Ide o rozmer 230x300. Ja som sa tým minulý rok netrápila a vložila som cover, ktorý bol zverejnený spolu s príbehom tu na wattpade. Takže je len na vás, či si spravíte alebo si necháte vyrobiť covey dva alebo len jeden so štandardnými rozmermi wattpadu.

Čo sa týka samostatného písania, rozvrhnite si ho. Ja viem, nie vždy sa to dá. Skúste to však trochu. Zvoľte si čas, kedy sa vám najlepšie tvorí, je jedno, či už v priebehu dňa alebo počas noci. Urobte si pohodlie, aj napriek tomu, že sa jedná o výzvu, musíte sa pri tom baviť a nie sa trápiť a ničiť, že sa vám v danom momente nedarí pohnúť s dejom.

Tiež som dostala otázku, čo po dopísaní príbehu. Vydýchnite si v prvom rade, máte to úspešne za sebou :D. Potom príbeh zavrite a uchovajte jednoducho v takom stave ako keď ste dopísali posledné slovo. Poleží si, vy naň zabudnete a potom sa jedného pekného dňa k nemu vrátite. Začnete čítať a opravovať všetko to, čo sa vám tam počas čítania znepáčilo. Ja sa priznám, k niektorým dopísaným príbehom som sa vrátila až po rokoch. Dokonca mi bolo nedávno povedané, že mám už dva a pol ročný príbeh ešte nechať tak :D.

To je odo mňa k tejto téme všetko. Ak by boli nejaké ďalšie otázky, píšte a ja vám rada odpoviem. Teda ak budem vedieť :D. Ešte raz pripomínam, že kto sa ide tejto menšej výzvy zúčastniť a má záujem ocitnúť sa v mojej „chatke", nech napíše. 

Sprievodca svetom FantasyKde žijí příběhy. Začni objevovat