Keď prehovorí čitateľ -2-

562 64 21
                                    

Ja ako veľký fanúšik sveta Fantasy obdivujem každého jedného autora, ktorý si dokáže takéto niečo predstaviť vo svojej hlave a aj to podať nám ostatným. Celkovo je myslím na Slovensku dosť kníh v tejto sfére, či už našich alebo hlavne zahraničných. Tu na wattpade sa tiež nájdu naozaj kvalitné fantasy knihy za čo som nesmierne vďačná.

Lenže nájdu sa aj také, ktoré nemajú s fantasy nič spoločné, alebo sa na to iba podobajú. Tu je problém s tým, že autor možno má dostatok fantázie na to, aby si niečo vymyslel, pospájal to do celku, no nedokáže to dostatočne podať čitateľovi.

Vo fantasy je nesmierne dôležitý opis všetkého okolo. Ak si autor vymyslí vlastný svet, musí ho čitateľovi dostatočne predstaviť a ešte dôležitejšie sú postavy a nejaké nadprirodzené javy či mágia. Ak toto autor nedokáže zvládnuť, potom ten príbeh ani nemôže byť dobrý.

Preto naozaj obdivujem autorov, ktorí to naozaj dokážu napísať, pretože ja by som to asi nedala. Ja si viem čo to v hlave vytvoriť, fantázia by bola asi aj nekonečná, no ja to neviem podať tak, ako to ja vidím vo svojej hlave.

Mám prečítaných kopu fantasy kníh a príbehov tu na wattpade, ale keď otvorím kategóriu na wattpade, som doslova neskutočné sklamaná. Chcem nájsť naozaj kvalitný super príbeh s vymyslenými prvkami a všade sú iba príbehy o vlkolakoch, ak by som chcela príbeh o nich, otvorím si ich kategóriu. Ľudia, premýšľajte akú kategóriu pridávate pod svoj príbeh. A ďalší problém je v tom, že fantasy príbehy sú na wattpade nedocenené. Celkom fičia fanfikcie na Harryho Pottera, no tie príbehy, ktoré sú naozaj z hláv autorov, sú nedocenené. Ja rozumiem, že nie každý má raz tento svet, no keď ja čítam nejaký fanatsy príbeh, som očarená. V tomto druhu príbehu si môžete dať do knihy aj nemožné veci. Lebo tu nie je nič nemožné. Chcete lietať? Tak lietate. Chcete chodiť po vode? Aj to sa dá. Fantasy svet je ako bezodná studňa a my sme tu preto, aby sme to objavovali a posúvali autorov krôčik za krôčikom, aby nám podávali viac a viac takých úžasných príbehov.

Pre mňa super fantasy kniha je taká, že aj keď ju prečítam, nedokážem prestať nad tým všetkým premýšľať. Teraz som sa pustila do všetkých 6 kníh Nástrojov smrteľníkov ala Tieňolovci a musela som si dať pauzu, lebo som namiesto spania premýšľala, ako to bude ďalej.

Píšte takéto knihy a ja vás budem zbožňovať :D A vy ostatní ich čítajte, lebo tento svet vám ponúka všetko čo si len zažiadate.

Ďakujem krásne Moni_straw za príspevok. Čo si myslíte o autoroch fantasy vy? Pokojne aj negatívne veci ;) Ja vás určite nezjem :D 

Sprievodca svetom FantasyKde žijí příběhy. Začni objevovat