Článok pôvodne len o propagácii príbehu, no akosi som sa naštartovala a primontovala som aj niečo trochu iné :D.
Jedným zo spôsobov propagácie je zdieľať váš príbeh ako príspevok vo facebookovej skupine. Teda ak sa to nestratí medzi obrovskou haldou iných príspevkov (nebudeme si klamať, takmer 23 500 členov skupiny je skutočne ohromný počet). Dosť závisí aj od žánru príbehu a keďže táto príručka je venovaná fantasy, je až nad slnko jasnejšie, o ktorý žáner pôjde. Aj keď v kníhkupectvách fantasy zažíva celkom svoje svetlejšie chvíle, na wattpade tomu tak nie je. Nechcem nikomu brať nádeje, no fanatsy kategória je tu značne utláčaná a má problém sa presadiť. Miesto nezaberajú len FF svojou popularitou, ale aj nesprávne zaradené príbeh, ktoré vo fantasy nájdete okamžite. Ďalším takým problémom je plno úspešných, a častokrát nekvalitných príbehov, ktoré utláčajú kvalitu na spodok. Úprimne, aj z tohto dôvodu vznikla táto príručka, ktorú práve čítate. Mojim cieľom je dať priestor neobjaveným a hlavne kvalitným dielam. Týmto sa dostávam k ďalšiemu spôsobu propagácie.
Rôzne recenzie dokážu zviditeľniť váš príbeh. Je už len na vás v akom svetle. Ak sa rozhodnete pre recenziu, odporučila by som nájsť niekoho, kto má kvalitnejšie recenzie a nepovie vám len to sa mi páčilo/nepáčilo, ale dá vám aj poriadny názor. Ďalším bonusom je určite aj to, že kvalitné recenzie budú mať aj svojich pravidelných čitateľov, čo je pre vás len a len plus.
Vrámci tejto príručky som čítala a ohodnotila niekoľko príbehov, ktoré veľmi rýchlo presiahli počet čítaní, ktoré napríklad mám ja na svojich príbehoch. Gratulujem autorom a tak trochu sebecky dúfam, že som vám aspoň trochu pomohla aj ja. Taktiež chcem vyzvať všetkých autorov, ktorí píšu fantasy a ich príbeh nie je tak úspešný ako by chceli, pokojne požiadajte o názor, či už súkromný alebo verejný v podobe recenzie a krátkeho rozhovoru s vami.
ČTEŠ
Sprievodca svetom Fantasy
De TodoChcete písať fantasy príbeh a neviete si s ním rady? V tom prípade by vám táto príručka mohla pomôcť. Rady a postrehy, nielen moje, recenzie na wattpad fantasy príbehy a rozhovory s autormi, ktorí sa venujú fantasy. cover od @VeronicaElisse