2 - Pertemuan.

91 9 0
                                    

  Somi POV

    Aku betul -betul tak sangka yang appa sanggup tampar aku semata-mata nak suruh aku ni berkahwin dengan anak kawan dia , siapa tah nama dia kim Bum , ehh kebabomm!
Pelik sahaja aku mendengar nama dia.

       Akibat daripada itu, aku langsung tak ada mood nak kerja dekat kedai bunga milik aku bersama kawan baik aku ni, Lee Nahee yang selalu ada dengan aku tak kira senang atau susah.

      Aku melihat Lee Nahee datang ke arah aku sambil membawa kopi sejuk Starburks yang baru sahaja dia membelinya berhadapan dengan  kedai kami ini. Memang cari penyakit ke pagi-pagi minum air sejuk ni? Lee Nahee , tak berubah langsung perangai kau ni.

       Dia menepuk bahu aku.

      " Yah - chinguuuu ! Apasal muka masam mencuka ni? " soal Lee Nahee sambil menghulurkan kopi sejuk yang baru sahaja dibelinya.

      " Aku sedihlah , Nahee. Hari ini aku kena tampar dengan appa, sakit weh. Selama ni appa tak pernah naik tangan dekat muka aku semata-mata nak suruh aku kahwin dengan anak kawan dia tu, Kim Bum. Aku tak kenal langsung namja tu kot-kotnya dia tu orang tua, tak ke naya hidup aku."

  Tangisan aku semakin kuat menyebabkan orang ramai yang lalu-lalang itu tidak berhenti memandang kami berdua. Dengan mana si Lee Nahee ni mengusap pipi aku macam namja. Memang mereka ingat aku dengan chingu aku ni lesbian. Lantaklah!

         "Kau kena banyak bersabar tau, Somi. Ada sebab kena appa kau buat macam itu. Umur kau ni dah lah 27 Tahun , sepatutnya aku dah timang anak buah banyak -banyak. Aku rasakan appa kau ni perlukan kasih sayang yang secukupnya dari seorang 'menantu' ke... "

     Lee Nahee cuba menenangkan aku. Dia seakan faham apa yang aku rasa. Nak harapkan aku cari namjachingu , sampai bila pun aku takkan cari.

       " Nahee ~ sshii !! , aku keluar dulu ya. Nak cari ketenangan diri. " Ucap aku sambil berlalu pergi. Mata aku yang agak sembab itu aku cover dengan spekmata hitam agar mereka tidak perasan akan mata aku.

Rambut yang aku ikat itu dilepaskan.

                             ---------

  Kim Bum POV

      Aku melihat yeoja yang aku melihatnya di dalam gambar tersebut dengan teliti. Hmm not bad ! Pandai kau jaga anak kau ni, uncle Jeon.   Aku perasan bahawa dia keluar memakai spekmata hitam. Aku syak dia baru lepas habis menangis.

        Aku menyuruh Pengawal Seo mengikut yeoja itu kemana sahaja dia berada. Kereta yang dipandu oleh Pengawal Seo itu berhenti di satu tempat iaitu di sebuah taman bunga yang agak cantik. Aku agak terpegun melihat yeoja itu sedang membelikan seorang kanak-kanak aiskrim yang dijual disitu.

       "Tuan Muda Kim, takkanlah dah jatuh cinta first sight pula." Tegur Pengawal Seo sambil tergelak melihat muka aku tersebut.

        "Aniaa ," aku cuba menafikan perasaan itu. Ia sememangnya betul kerana aku langsung tidak mempunyai perasaan jatuh cinta kepada yeoja itu cuma aku tak tahu kenapa aku boleh terpegun melihat yeoja secantik dia.

         " Rasanya bakal Puan Muda itu sesuai sangat dengan Tuan Muda. Sama cantik,sama padan. Macam ada chemistry pula ! " puji Pengawal Seo sambil tergelak melihat muka aku yang agak kemerahan. Pabo !!

          "Merepek betullah." Aku malas nak melayan perangai Pengawal Seo yang suka sangat mengusik aku. Suka sangat bergurau sambil melibatkan ego aku dan terus keluar daripada kereta itu mengikuti yeoja itu.

    Okay , game start now !

    Aku berjalan berlawan arah yeoja itu. Yeoja itu tidak perasan melihat aku yang berada dihadapannya.

Second Chance 💔Where stories live. Discover now