Somi POV
Hari ini aku tidak akan mengalah seperti hari yang lain.Aku sendiri akan pujuk dia kalau tak berjaya juga aku pula yang akan mendiamkan diri. Baru adil,sama-sama diam.So sawit,muka menyampah.Sudah dua hari dia tidak balik ke rumah ke dah ada scandal lain?
Nasib aku masih mempunyai telefon bimbit,maklumlah aku ini tak pandai nak jadi akak hipster lah sangat sebab handphone pun jarang guna,buat hiasan biar nampak cantik je villa itu. Aku mengambil telefon bimbit yang berjenama samsung eww what're you talking about alamak ai,aku tak mainlah iphone ni.
Sebelum aku hendak membuka app whatsapp,terdapat satu notification tentang grab.Aduh,aku lupa pula hari ini hari promo grab dimana aku boleh naik grab secara free and maaflah, wrong timing!Aku dahlah tengah bergaduh dengan Kim Bum lepas itu boleh pula ada promo grab ni.Macam nak suruh aku larikan diri sahaja.
Larikan diri? No,aku serik!
Aku terus membuka app whatsapp dan membuka satu persatu mesej terutama sekali mesej dari Lee Nahee sudah 2 bulan aku tidak membalasnya.Haih,apa punya chingu.
Baru aku sedar bahawa aku tidak mempunyai nombornya.Apa punya isterilah,nombor suami sendiri pun tak ingat.Hey,mak cik bawang sekalian.
Sebelum aku kahwin dengan Kim Bum ni memang aku langsung tak ada contact dia,apatah lagi nak dm bagai.Kalau boleh jumpa depan-depan.Aku memanggil Zelo kerana Youngjae tiada di kawasan villa tersebut kerana membeli ramen yang kami berdua telah pesan di 7E.Lapar siot.
"Ya,Noona!"
"Ada no Tuan Muda Kim tak?"soal aku aku yang agak jelas serta nyata kebodohab itu kerana sudah semestinya dia ada nombor bosnya.Nombor yang paling penting mesti didalam telefon bimbitnya!
"Ada Noona oi!"balas Zelo sambil mengeluarkan telefon bimbitnya dan menunjukkan nombor Kim Bum tersebut.Aku terus menaip nombor tersebut di dalam contact sebagai tambah kenalan.Zelo seakan faham apabila melihat aku yang sedang bersungguh-sungguh menaip nombor tersebut.
"All the best, noona~sshi!"ucap Zelo sambil membuat ibu jari sebagai tanda sokongan kepada aku.Aku tersenyum,nasib baiklah ada juga manusia yang memahami aku.Terima kasih Tuhan,hantarkan orang yang memahami aku.
Yes,aku sudah save nombor Kim Bum didalam telefon tersebut.Aku terus membuka app whatsapp tersebut.
My Euphoria❤
Online
Hey,it's me Somi.✔✔
Actually awak dah lama tak balik.✔✔Awak buat saya risau.✔✔
Baliklah,saya tahu awak masih marahkan saya but kita berdua masih boleh settlekan our problem secara baik.Bohong kalau saya tak rindukan muka garang awak tu,terlalu rindu sampai saya rasa janggal bila awak tak ada.✔✔
Fine saya kalah,awak menang Kim Bum.✔✔
Fine,saya salah.Awak tak pernah salah.✔✔
Kalau rasa nak balas,balaslah kalau tak nak button block ada so sila manfaatkan mesej saya okay bye✔✔
Per,macam ayat budak wicet kan?Lantak,janji aku dah pujuk dia kalau tak on juga,ada aku lari naik grab ni aihh,geram ni.
My Euphoria❤
is typing...K.
Weh, wtf ah! Aku punya bagi mesej panjang berjela sampai nak cover typo aku lepastu dia boleh balas "k".
Bapak savage gila.Nasib kau tu suami aku,kalau tidak sudah lama aku kerat 18 badan kau tu.
-
Kim Bum POV
Waktu itu aku tengah bermesyuarat tiba-tiba boleh pula handphone aku berbunyi notification.Semua ahli korporat yang berpengalaman itu memandang takut ke arah aku.
"Mianhae,saya lupa nak silent mode."ucap aku sambil berlalu keluar sekejap melihat telefon bimbit aku.
Shit,aku lupa hendak menutup data tersebut haih,tak pasal-pasal data aku habis dan aku malas nak bayar banyak-banyak bil data itu.
±822-xxxxxx
Hey,it's me Somi.✔✔
Actually awak dah lama tak balik.✔✔Awak buat saya risau.✔✔
Baliklah,saya tahu awak masih marahkan saya but kita berdua masih boleh settlekan our problem secara baik.Bohong kalau saya tak rindukan muka garang awak tu,terlalu rindu sampai saya rasa janggal bila awak tak ada.✔✔
Fine saya kalah,awak menang Kim Bum.✔✔
Fine,saya salah.Awak tak pernah salah.✔✔
Kalau rasa nak balas,balaslah kalau tak nak button block ada so sila manfaatkan mesej saya okay bye✔✔
Haih,yeoja tu rupanya.Seronok pula mengenakan Somi.Baru dia tahu aku siapa.
Aku hanya membalas "k" dan aku pasti dia tentu sedang memarahi aku Peduli apa aku,hati aku lebih sakit.Sengaja aku tidak pulang ke villa selama dua hari kerana aku ingin mengujinya sampai bila dia boleh hidup tanpa aku disisinya.
Sayang juga dia dekat aku.Aku hanya tersenyum sambil meletakkan telefon tersebut di celah tuxedo hitam lalu memasuki ke dalam bilik mesyuarat untuk meneruskan mesyuarat.Aku akan pulang,tapi bukan sekarang.
-
Somi POV
Aku terus bangun dari sofa tersebut lalu turun ke bawah untuk memakan ramen yang sudah Youngjae belikan untuk kami berdua.Maklumlah,hidup aku ni penuh dengan stres.Aku terus menyumbatkan ramen tersebut ke dalam mulut setelah ramen itu telah siap dimasak dua minit yang lalu.
Lama kelamaan,aku berasa bosan kerana aku tidak tahu hendak buat apa lalu aku mengambil peluang untuk mengemop satu villa ini walaupun dihalang oleh Youngjae dan Zelo,haih kedua-dua orang itu sangat memanjakan aku dengan alasannya "Tuan Muda Kim tak kasi,"
Oh,tidak.Sedangkan kat rumah sendiri aku boleh mop apatah lagi villa ini.Bagi aku itu merupakan benda kecil yang boleh selesai dengan sekejap sahaja.Selepas itu,aku mula kepenatan lalu tertidur di sofa yang terletak di ruang tamu sambil menunggu Kim Bum pulang ke rumah.Aku kena refill balik tenaga kat badan aku ini.Penat,fuh terlalu penat. lol!
-
Author POV
Sementara Somi telah lena dibuai mimpi,akhirnya Kim Bum telah pulang ke villa mereka.Wajah Youngjae dan Zelo terus berubah 100% ini kerana wajah Tuan Muda Kim memandang tajam ke arah mereka berdua akibat melihat Somi yang tertidur di sofa tersebut.
"Berapa kali aku dah cakap dengan korang berdua apasal benarkan dia buat kerja rumah ini?"soal Kim Bum dengan nada suara yang agak tinggi mengejutkan Somi yang tertidur kian terbangun.Mata Somi kian membulat kerana melihat wajah Kim Bum yang tidak lepas memandangnya.
"Sebenarnya kami berdua dah halang..."balas Youngjae dengan berani serta agak terketar kerana memandang aku.
"Youngjae dan Zelo sudah lama halang saya tapi saya yang degil sebab tu tanggungjawab saya sebagai seorang isteri takkan nak harapkan orang lain.Apa orang lain cakap kalau saya sebagai seorang isteri yang tak pernah nak kemaskan rumah?"kata aku membuatkan Youngjae dan Zelo tergamam.Tangan aku diangkat sebagai tanda membiarkan Somi dan Kim Bum sahaja tinggal diruang tamu.
"Nae.. Puan Muda Kim."balas mereka berdua dengan janggal.
"Tanggungjawab kau sebagai seorang isteri cuma layan aku sahaja bukan orang lain arasso?"balas Kim Bum sambil menyelak rambut Somi ke celah telinga aku.Aku tergamam
"Fine,Mianhae.Saya takkan layan Park Jin Woo walaupun dia tu chingu saya demi awak."
"Aku tahu sebab aku saja je nak tengok kau sejauh mana kau sayang aku sebagai suami kau.Aku bukan namja baik tapi aku cuba nak jadi yang terbaik untuk kau." kata Kim Bum sambil memeluk Somi dengan erat dan Somi turut membalas pelukannya juga.
"The best will stay."
1129 Words.
YOU ARE READING
Second Chance 💔
FanfictionHati kena kuat kalau hidup dengan dia. Sebab kata-kata dia yang bakal menjadi duri yang tajam menikam hati kau. Peluang pertama dipersia-siakan begitu. Peluang kedua hadir semula. Adakah ia masih dihargai semula? Kim Bum ft Jeon Somi. [#]16 in kejam...