Author POV.
Pada seminggu yang lepas, Kim Bum telah beransur sembuh daripada demam.Hari tersebut juga mereka berdua telah pulang ke villa tersebut walaupun mereka berdua merasakan masa berlalu begitu pantas sahaja berada di rumah Appa Jeon Yesuk.
Somi pula sedang duduk di sofa sambil bermain jari.Matanya tidak berhenti memerhati gerak-geri Kim Bum yang sedang menaip sesuatu didalam laptopnya.Dia amat memahami dimana Kim Bum sangat sibuk semenjak dia sudah sihat.
Apabila Kim Bum mula memandang Somi dengan ekor matanya,dia perasan bahawa mata Somi bulat memandang ke arahnya,Somi terus mengalihkan pandangan anak matanya ke arah tempat lain.Tanpa Somi sedar,Kim Bum hanya senyum sinis dengan kelakuan isterinya.
"Puas tenung aku dalam diam?"soal Kim Bum memecahkan suasana yang sepi antara mereka berdua.Soalan tersebut membuatkan Somi agak tersentak.
"Mana ada...entah-entah dia sendiri yang perasan ada orang pandang muka dia hehehe."jawab Somi tersengih.Mukanya memerah menahan malu apabila ditegur sebegitu.Entah kenapa waktu itu Somi tidak mampu membalas pandangan Kim Bum yang masih tepat memandangnya.
Kim Bum hanya menggelengkan kepalanya.Dia tahu isterinya tidak pandai berbohong.Buktinya apabila Somi bercakap,matanya tidak memandang tepat.
"Aku tahu kau tipu,sayang.I can see from your beautiful eyes that you're lying me.Jujurlah yang kau suka tenung muka aku.Tak apa,aku lagi suka."Tegur Kim Bum yang bangun dari kerusi langkah maju hadapan mendekati tubuh Somi.Laptop serta kertas kerja yang berlambak dibiarkan berselerak begitu sahaja.
-
Somi POV
"Aku tahu kau tipu,sayang.I can see from your beautiful eyes that you're lying me.Jujurlah yang kau suka tenung muka aku.Tak apa,aku lagi suka."Tegur Kim Bum yang bangun dari kerusi langkah maju hadapan mendekati tubuh aku.
Aduh,Somi! Kau ini pun satu salah timing nak tenung anak orang ni.Entah kenapa apabila dia cuba mendekati aku,aku mula berundur ke belakang.Itulah cari pasal lagi dengan encik suami kau ini.
"Err..saya ganggu awak ke? Kalau macam itu,awak buatlah kerja awak itu.Tak baik menangguhkan kerja nanti tak siap nanti sendiri susah."ujar aku agar dia tidak terus mendekati aku namun apakan dayanya kata-kata aku ini seperti mencurahkan air ke dalam daun keladi0,langsung tidak dihiraukan sekalipun.
Makin dia mendekati aku.Aku pula semakin berundur ke belakang hingga ke dinding ruang tamu villa tersebut.Akhirnya pergerakan aku terkunci kerana kedua-dua belah tangannya memegang erat bahu aku.Ia agak kuat sehingga aku tidak mampu untuk menolaknya.
"Ya,kau dah ganggu aku."balasnya sambil belai rambut aku.
Sejujurnya,aku berasa sangat terkejut kuasa dua,nasib tak tercabut jantung aku lagipun aku tak nak mati dahulu.Ya,aku sukakannya.Kim Bum hari ini sangat lain berbanding hari-hari sebelumnya.
"Saya tak rasa yang saya ganggu awak buat kerja."Balas aku berani bercampur baur gementar.
"Kau ganggu aku dengan pandangan kau.Everything about you that always make me addicted with you."katanya.
Aku cuba mengawal muka aku ini.
"Boleh tak kalau awak sambung buat kerja awak yang berlambak itu?Serabut pula tengok kertas-kertas itu." soal aku berpura-pura tenang.
"Boleh,one kiss dulu baru aku sambung kerja."Balas Kim Bum sambil menunjukkan jari ke arah pipinya.
Malu? Sudah pasti.Aku terus membulatkan mata aku.Seakan-akan tidak percaya siapakah gerangan di hadapan aku ini.Adakah aku masih bermimpi?
YOU ARE READING
Second Chance 💔
أدب الهواةHati kena kuat kalau hidup dengan dia. Sebab kata-kata dia yang bakal menjadi duri yang tajam menikam hati kau. Peluang pertama dipersia-siakan begitu. Peluang kedua hadir semula. Adakah ia masih dihargai semula? Kim Bum ft Jeon Somi. [#]16 in kejam...