5-Blank.

69 5 2
                                    

Somi POV

Hari ini sangat membosankan . Mungkin sebab Lee Nahee chingu aku yang agak bebal ni suruh aku cuti. Ada juga aku buat siul macam lagu DNA - BTS ni hahahahah, by the way orang tua dulu ada cakap yeoja ni tak elok bersiul nanti dapat malapetaka apatah , takut juga aku yelah eomma lah selalu cakap kat aku.

Okay, ia amat menyeramkan.

Aku nampak juga oppa Jeonghyun khusyuk layan k-drama tu apa entah ala yang Lee Jong Suk dengan Bae Suzy berlakon cerita tu. Aku hendak ketawa kerana oppa membuka muka menahan daripada menangis.

Ya namja akan hilang macho kalau diorang menangis depan yeoja eh betul ke tak?

Aku terus mendekati dengan oppa Jeonghyun. Dengan mulut yang ternganga, ya tuhannn , oppa aku ni dah kena sampuk dengan hantu sundal bolong guling-guling begitu.

  Siapalah gerangan yang akan jadi isteri oppa Jeonghyun ni, mengadap k-drama je kerja.

   Aku menepuk bahunya, aku tahu oppa Jeonghyun paling sensitif kalau orang usik bahu dia ke, tepuk bahu dia ke hahaha ,pelikkan? Mungkin reseptor dia cepat bertindak balas , hah kau dah masuk bab sains aduhmak ai.

    Oppa Jeonghyun melatah.

                                 --------

Jeonghyun POV

    "Opocot mak kau hijau go go"  sial, aduh tercarut pula pagi-pagi. Apahal aku boleh melatah ni. Hish, somi ni. Suka sangat kacau aku ni. Aku memandang sekilas wajah yeodeongsaeng aku yang tengah gelakkan aku.

    "Yah , tak payah kacau ah. Orang nak feeling pun susah ah drama ni." marah aku.

    Kalau kau pun geram kan kalau kau tengah melantak dengan drama kau, tetiba makhluk halus ataupun sewaktu dengannya mengacau kau,  aku yang daripada tak melatah, terus melatah bhai.

      "Mian, oppa. Ala itupun nak marah. Huh, cengeng betullah. Bertuah betullah siapa yang jadi isteri oppa ni hah mereputlah kau dengan dunia sendiri aigoo ! " ucap Somi sambil membuat muka geram kepada aku.

    Haih nasiblah dia tu adik yang paling aku sayang. Bab isteri ni aku memang gila sensitif lah, mana taknya dulu aku pernah bertunang dengan seorang yeoja ni nama dia tak payahlah tahu, nanti aku tak boleh move on kan susah.

   Nak dikatakan cerita, satu hari tu aku baru keluar dari lapangan terbang In-cheon  , aku ternampak yeoja tu sedang berpelukan dengan namja lain di hadapan aku. Cuba bagitahu aku namjachingu mana tak marah kalau nampak yeojachingu dia curang dengan dia.

       "Yah Han Min-Seul, ini kerja kau masa aku tak ada kat sini? "

        "Mian, oppa. Seul tak kenal pun siapa namja ni, dia yang suka kacau Seul."bohong Seul.

        " Kau ingat aku ni bodoh ke Han Min Seul, kau sendiri yang curang dengan aku betul-betul depan aku. Tapi tak pe, mungkin aku tak cukup bagi kau kasih sayang, yelah aku jarang balik sini, kau dengan namja tu boleh pergi mampus,"

         "Hari ni aku putuskan pertunangan kita. Han Min Seul, Annyeong." balas aku sambil membuang cincin pertunangan aku dengan dia. Setiap hari dia pujuk aku, tapi aku hanya menegakkan keputusan aku. Haa, siapa suruh buat aku sakit hati.

       Fuh, sampai sekarang aku masih teringat peristiwa itu. Aku pun dah tak ambil kisah kalau orang lain duk bergosip, bercerita dengan aku tentang isteri atau yeojachingu. Aku bersyukur sangat sekurangnya yeodeongsaeng aku ni dah nak berkahwin. Cuma aku tak tahu kenapa  naluri hati aku ni rasa tak sedap sebab mengenangkan hubungan antara Kim Bum dan  Somi. Aku pun tak tahu kenapa aku rasa tak beberapa setuju dengan perkahwinan tu. Hmm, Somi baik sangat jaga hati appa.

Second Chance 💔Where stories live. Discover now