6-Bad day.

47 6 2
                                    

Lee Nahee POV.

      Annyeong, aku Lee Na Hee merangkap chingu baik Jeon Somi imnida. Seorang manusia yang tak cantik pun, appa aku Lee Min Ho, hahaha aku tipu saja, actually nama sebenar dia, Lee Won Tak. Ada sikit nama cina sebab aku ni anak kelahiran campuran cina dengan korea. Haa kau ada mix gitu.

      Macam inilah rutin harian aku, mereput dengan kedai bunga yang kami hasilkan atas tangan aku dan Somi sendiri. Keluarga aku dengan Somi rapat juga elok sangat rumah aku berhadapan dengan rumah Somi. Jadi, tak hairanlah jika aku dengan Somi rapat gila macam kunyit.

    Tak, kami bukan kunyit. Harap maklum.

     Memandangkan chingu aku seorang ni dah nak kahwin, jadi aku pun suruhlah dia cuti bagai. Kesian aku tengok, macam-macam benda dia nak buat. Aku harap, Somi dengan Kim Bum kekal jodoh sampai bila-bila walaupun perkahwinan mereka tanpa kerelaan Somi. Aku harap kau bersabar ye, Somi Aku? Hehehe, sebenarnya aku dah ada namjachingu. Haa kau, tak percaya sudah. Nama dia, Seo Junki.

      Kami berdua memang jarang berjumpa kerana sibuk bekerja. Jujurlah,aku rindu akan senyuman dia. Oleh sebab aku terlalu sibuk dengan menguruskan kedai bunga itu, aku jarang contact dia.

      Aku ingat nak jumpa dia, jadi aku membuat keputusan untuk keluar dari kedai tersebut, terus memecut laju untuk berjumpa dengan namjachingu aku di kedai Starburks Coffee yang merupakan saksi tempat kami berdua berdating  lagipun dia seorang doktor. Jadi dia seorang yang selalu sibuk dengan pembedahan di hospital.

        
      Sampai sahaja di Starburks Coffee, aku ternampak ada yeoja lain sedang bercumbu dengan namjachingu aku. Ulang sekali lagi, namjachingu aku!
Aku cuba berlagak tenang lalu menghampiri mereka berdua.

     "What a great day, Seo Junki! Barulah saya faham kenapa awak selalu tak angkat telefon bila saya call. Awak buat saya macam sampah." tegur aku membuatkan Seo Junki menolak wajah yeoja lain agar menjauhi dirinya. Dia fikir aku tak nampak ke doh?

       "Nahee~sshi, ini semua salah faham." balas Seo Junki cuba memujuk aku.

        "Ania, semuanya dah jelas. Jadi tak guna kalau saya cuba nak memperbaiki hubungan kita berdua konon sibuk bagai . Jadi kau, yeoja. Aku harap sangat kau jaga plus sayangkan namja tak guna ni, macam mana aku buat semua tu but akhirnya usaha aku tu tak berguna. Nanti kau rasa juga macam mana aku rasa. Bye !" ucap aku sambil menunjukkan jari telunjuk ke arah yeoja itu dan melarikan diri dari kedai tersebut. Sempat juga aku menunjukkan middle jari aku tu kepada namja tersebut.

       "Yah , Lee Nahee~sshii!!! "  jerit Seo Junki. Aku dengar dia menjerit memanggil, tetapi aku tidak melayannya. What a fucking day!

       Aku terus memandu kereta aku dengan laju, aku rasa diri aku seolah-olah aku ni sudah diperbodohkan oleh namja yang aku sayang. Sampai hati dia buat aku macam tu. Bagus sangatlah layan orang macam sampah. Aku suka sangat, suka!

     Akibat terlalu geram, aku tidak sempat menekan brek kereta untuk mengurangkan kelajuan kereta tersebut dan membuatkan kereta aku melanggar bahagian belakang kereta orang lain, ADUH NAHEE, MAMPUS KAU!

    Si pemilik kereta itu keluar daripada keretanya, tak silap aku dia seorang namja.

 

    Namja itu memandang tepat ke arah aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    Namja itu memandang tepat ke arah aku. Aduh, aku nak buat apa ni???!!!

       "Eh yeoja. Kau ni memandu jenis macam mana hah, mabuk eh pagi-pagi ni? Kot ya pun agak-agaklah sial nak langgar kereta orang. Apa ke bangang kau ni bawak kereta huh!" jerkah namja itu. Per, harapkan handsome tapi sombong, kerek nak mampus.

       Aku tahu, tu salah aku. Tapi tak payah lah nak maki orang. Settle baik-baik boleh tak. Eh,benci betul akulah. Apa ke sial sangat hari ni. Dahlah baru putus cinta lepastu kena maki lagi dengan namja planet mana sesat entah. Sabar,Nahee sabar!

       "Mianhaeyo, Encik. Saya tahu saya salah. Bawak kereta macam jalan appa saya tapi kita boleh settle cara elok-elok. I mean tak payahlah sampai nak maki bagai. Tuhan bagi kita mulut tu, cakap benda elok-elok. Ini tak asyik cakap benda tak baik je. Kereta encik kemik bahagian belakang, tapi saya lagi teruk depan lagi lahmak ai" balas aku. Eh, daripada aku baik-baik nak selesaikan masalah ni, dia pula buat hal.

                              --------

Jeonhyun POV

        Bangang betullah, siapa pula yang berani langgar kereta aku ni. Penat aku jaga dia macam aku jaga awek aku. Ya, aku sedar aku tak ada awek. Yeoja tu senang-senang je nak langgar. Memang cari nahas betullah!

       Aku berasa geram sangat sehinggalah aku memarahinya dengan agak teruk. Lantaklah nak menangis ke bagai.

       "Eh yeoja. Kau ni memandu jenis macam mana hah, mabuk eh pagi-pagi ni? Kot ya pun agak-agaklah sial nak langgar kereta orang. Apa ke bangang kau ni bawak kereta huh!"

     Mianhaeyo, Encik. Saya tahu saya salah. Bawak kereta macam jalan appa saya tapi kita boleh settle cara elok-elok. I mean tak payahlah sampai nak maki bagai. Tuhan bagi kita mulut tu, cakap benda elok-elok. Ini tak asyik cakap benda tak baik je. Kereta encik kemik bahagian belakang, tapi saya lagi teruk depan lagi lahmak ai" balas yeoja itu. Dia boleh buat muka selamba badak je, dah langgar kereta aku , tak reti nak tanggungjawab. Bodoh.

      "Aku tak kisah, sekarang juga kau bayar duit ganti kereta aku. Dah langgar, tak nak tanggungjawab. Hah tulah manusia! " aku memaksa dia untuk membayar ganti rugi kereta aku.

     "Eh, setakat kereta awak ni kereta Honda tu, saya boleh bayarlah. Encik nak bila, sekarang? Ouh, sekarang tak bolehlah sebab saya ni ada baru ada masalah besar, lepas tu hadap lagi masalah ni lagi. Kalau saya mati, orang pertama saya cekik ialah enciklah. Ada faham?"balas yeoja tu. Ouhh banyak berani yeoja tu.
  
     Sumpah aku terkejut mendengar penjelasan yeoja itu. Berani sangat. Baik, aku nak tengok sejauh mana keberaniannya.

     "Boleh, esok kita jumpa kat Starburks Coffee. Pukul 8 okay,esok kau tak ada,aku cari kau sampai lubang cacing." ugut aku sambil memecut laju kereta aku meninggalkannya.

                             -------

Lee Nahee POV

   ADUH, dahlah aku ada masalah, tiba pula datang lagi masalah besar. Setakat nak bayar ganti rugi kereta dia, tak ada hal lah. Dia ingat aku tak ada duit?Lepas tu nak jumpa aku kat Starburks Coffee, hish aku baru nak move on dengan ex namjachingu aku. Macam tak ada tempat lain nak jumpa. Aihh, bangang.

  Sumpah hari ni paling malang nak matilah! Tak apa, calm down. Kita ikut je rentak namja tu ya.

1040 words.

Thanks atas support anda, idea untuk membuat fanfic still ada💕

                             

    

Second Chance 💔Where stories live. Discover now