Author POV
Hari ini merupakan hari terakhir Somi dan Kim Bum berada di Paris,France.Segala barangan-barangan seperti pakaian sudah lama dikemaskan,hanya perlu diangkat bawa masuk ke dalam kereta.
Kim Bum dan Somi memasuki kereta yang dikhaskan untuk mereka berdua untuk bertolak ke lapangan terbang berdekatan.
Kenangan percutian ini amat bermakna bagi mereka berdua terutama sekali Somi.Sejujurnya dia berasa amat bahagia.Terlalu bahagia tidak terkata punya!
Kalau makan maggi cup itupun belum mendapatkan bahagia lagi.Entah apa kaitannya kebahagiaan dengan maggi tersebut.
Akhirnya mereka berdua selamat sampai di lapangan terbang lalu memasuki ke dalam kawasan lapangan terbangan ke tempat pembelian tiket penerbangan pulang ke Korea kerana Kim Bum perlu menguruskan suatu urusan kerja bersama appanya.
Tiga jam yang lalu,
Akhirnya Kim Bum dan Somi selamat tiba di bumi korea ini.Kim Bum mengukirkan senyuman nipis apabila Somi sudah memuncungkan bibirnya serupa itik yang kelaparan.
"Waeyo?"soal Kim Bum yang sudah menahan gelak melihat telatah Somi yang sudah berdiam diri sambil memuncungkan bibirnya.
Ia membuatkan Kim Bum hampir tergoda namun dia hanya mampu menahan nafsunya sahaja.
Pelik Somi buat muka buruk kemain lawa lagi,kalau author buat muka buruk,conform macam uchuxraver.
Siapa Uchuxraver ini? Oh ya dia ini jiran author.Taklah,author tipu sahaja.
"Laparlah...Perut ini asyik berbunyi sahaja daripada tadi."Balas Somi sambil mengusap perutnya yang sudah berkeroncong meminta makan.
Segala jenis bagasi diletakkan di villa tersebut lalu Kim Bum menarik tangan kanan Somi untuk membawanya keluar ke sebuah kedai makan yang berdekatan.
"Kajja!"
Somi pula hanya terkedu kerana dia tahu lelaki itu penat tetapi sanggup membawanya keluar.
Apa punya isteri mana tidaknya menyusahkan suami betul lah,marah Somi dalam hati.
Sampai sahaja di sebuah kedai makan,Kim Bum membawa Somi ke sebuah meja yang berada dihujung kerana meja tersebut masih kosong,tiada sesiapa yang duduk disitu.
"Kesian awak,mianhaeyo.Saya tahu awak penat tapi awak sanggup bawa saya makan lagi satu dah lah mahal lagipun saya tak kisah pun makan dekat kedai apa urmm!-"
Belum sempat Somi menyambung ayatnya,jari telunjuk Kim Bum sekilas
menekup mulut isterinya.Mata Somi kian membulat."Na gwaenchanna Somi~shi..bukan kau seorang sahaja lapar.Aku pun sama.Kira-kiranya sama-sama kelaparan.
Untuk pengetahuan kau,dekat sinilah restoran yang aku pernah suruh kau belanja aku makan semata-mata kau terpijak kasut aku.Waktu itu aku ingat lagi hari pertama kita berjumpa,aku buat kau menangis."cerita Kim Bum mengingatkan tentang peristiwa dek kali pertama Somi bertemu dengannya.
Ketika itu mata Somi meliar ke arah satu restoran ini untuk mengingati perkara tersebut.Ya,pantas sekali Somi kian mengingatinya.
Apabila Somi teringat maka dia pun dengan sengaja gelak dengan agak kuat tanpa menghiraukan orang lain yang memandangnya pelik.Baginya kelakar sungguh dia menangis kerana lelaki yang pernah mengugutnya kini menjadi suaminya.
Rasanya kisahnya boleh dijadikan sebagai bahan bacaan novel.
"Kalau saya tahu awak nak bawa saya maka dekat sini bolehlah saya pakai makeup sebab makeup saya dah cair.Susah kalau muka saya pucat."Ujar Somi sambil mencubit mukanya.
YOU ARE READING
Second Chance 💔
FanficHati kena kuat kalau hidup dengan dia. Sebab kata-kata dia yang bakal menjadi duri yang tajam menikam hati kau. Peluang pertama dipersia-siakan begitu. Peluang kedua hadir semula. Adakah ia masih dihargai semula? Kim Bum ft Jeon Somi. [#]16 in kejam...