Suggest lagu The Chainsmokers-Paris💙
-
22 July 2018Somi POV
Semalam hari seakan aku bermimpi.Seakan-akan suami aku tahu dimana aku memasang hasrat untuk menjejakkan kaki disini.Patutlah dia tak nak beritahu aku,rupanya nak buat suprise katanya.Alolo,so sweet.
Pagi itu aku bangun,aku melihat Kim Bum tiada disebelah aku.Mulalah timbul rasa risau memenuhi hati ini.Isteri mana yang tak risau kalau suami dia tiada.
Aku perasan di celah bantal terdapat sepucuk surat yang dilipat ceh excited sungguh nak baca surat itu.Lagipun aku tidak pernah menerima surat cinta jadi aku agak kekok apabila ada seseorang memberi aku surat tersebut.
"Selamat pagi,my love.Lena tidur ye semalam? Aku keluar kejap ambil angin.Kalau kau baca surat ini tu maksudnya kau dah bangun.
By the way, nanti ada waiter hantar breakfast jangan lupa habiskan and also aku ada belikan dress untuk kau,aku suruh dia pass kat kau.I am waiting for you,jangan siap lambat arrachi?
-Kim Bum-"
Tuhan,adakah suami aku ini berasal dari langit? Bukan apa sedangkan aku bagi dia whatsapp dia hanya membalas k sahaja.Walaupun perkara itu sudah lama berlaku namun aku masih mengingatinya.
Tak apa,Somi.Fikir yang positif sahaja.
Tok! Tok! Tok!
Aku tersentak apabila telinga aku ini cukup mendengar ada seseorang yang mengetuk pintu bilik chalet ini.Aku bingkas bangun untuk membuka pintu tersebut.
"Selamat pagi Puan Muda Kim.Saya ada bawakan pesanan breakfast dari Tuan Muda Kim dan ini juga Tuan Muda Kim ada belikan Puan Muda dress.Kalau tiada apa-apa,saya pergi dahulu ya."ucap waiter yeoja yang berbangsa perancis tetapi mahir berkomunikasi menggunakan bahasa lain.
Aku cukup kagum dengannya.
"Thank you.I'll really appreacite.Have a lucky day!" balas aku dengan senyuman.Orang berbudi kita berbahasa.
Aku terus mengambil breakfast itu lalu memakannya kerana perut aku meragam macam budak kecil.Tidak sampai lima minit,aku sudah menghabiskannya.
Dress yang masih kekal berada di meja itu aku ambilnya.Aku menutup mulut aku dengan kedua-dua belah tangan aku kerana dress yang dipilih oleh Kim Bum sangat menepati cita rasa aku.
Ini membuatkan aku makin cinta, sayang encik suami aku itu.Pilihannya tidak pernah mengecewakan aku.
Aku terus pergi bersiap buat apa yang patut dengan kelam-kabut sebab aku tahu Kim Bum ini tak suka orang bersiap lambat.Apalah nasib,nak buat macam mana.Nasib aku sayang.
Aku terus menyarungkan dress paras lutut dan mula mengenakan makeup yang simple dan tidak terlalu tebal.Kau kena faham,suami aku tak suka yeoja makeup tebal nanti dia ambil tisu dan tolong padamkan makeup yang tebal-tebal ini.Sebelum aku kena macam itu,baik mencegah sebelum merawat.
YOU ARE READING
Second Chance 💔
FanfictionHati kena kuat kalau hidup dengan dia. Sebab kata-kata dia yang bakal menjadi duri yang tajam menikam hati kau. Peluang pertama dipersia-siakan begitu. Peluang kedua hadir semula. Adakah ia masih dihargai semula? Kim Bum ft Jeon Somi. [#]16 in kejam...