15-Jealous.

57 6 15
                                    

Author POV

  Malam itu,ketika Somi sedang mengemas dapur,dia merasakan  bahawa ada sepasang tangan yang cukup dia kenal sekali,ya tangan Kim Bum yang erat melingkari pinggangnya dengan erat membuatkan Somi terkaku seketika.Span kuning yang berada ditangannya terlepas begitu sahaja di sinku tersebut.

"Err..,waeyo?"soal Somi agak tergagap.Entah kenapa dia berasa begitu,berasa amat janggal dengan sikap suaminya.Rambut hadapannya menghalang matanya untuk memandang wajah Kim Bum yang baginya agak tampan.

"Salah ke kalau aku nak peluk isteri aku sendiri?"Jawapan Somi dibalas dengan soalan semula.Agaknya Kim Bum ni susah sangat nak jawab soalan orang.

  Muka Somi yang agak merah itu terus menggelengkan kepalanya berulang kali."Mian,tak salah pun cuma awak tak nampak ke saya tengah buat apa sekarang ni nanti kotor baju awak nanti saya juga kena basuh lepastu-"

Jari kanan telunjuk Kim Bum kini  berada betul-betul di bibir Somi.

"Shhh, aku tak suka orang membebel.Sakit telinga aku,bagilah aku peluang untuk meluangkan masa dengan kau sekejap." Ucap Kim Bum dengan nada yang mendatar.Dia masih memeluk Somi dengan erat.Seperti tidak mahu lepaskan pegangan tersebut.

"Eh kejap, dah lama sangat.Saya banyak kerja lagi ni." Somi cuba untuk menolak tangan yang masih memeluk erat pinggangnya.Bukan dia tidak menyukai tetapi kekangan kerja rumah yang banyak masih belum diselesaikan membuatkan dia bertambah risau walaupun di villa ni mempunyai ramai orang gaji tetapi itu merupakan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri.

"Please,stay."Ucap Kim Bum dengan nada lembut membuatkan Somi seakan tidak percaya mendengar luahan Kim Bum sebentar tadi.'Agaknya,Kim Bum ni kena sampuk hantu mana entah.Lain sangat perangainya berbanding sebelumnya.'monolog hati Somi.

  Selepas 1 jam, barulah Kim Bum melepaskan tangannya di pinggang Somi.

"Cepat siap,aku nak bawa kau annual dinner Park Holdings,saingan syarikat aku sendiri.Lambat,aku tinggalkan kau nae arraso?"arah Kim Bum sambil mengelus pipi Somi dengan perlahan.

Somi hanya berdiam diri dan terus pergi ke bilik untuk menukar pakaiannya.

-

Di Kediaman Rumah Park,

Somi POV
 
Di situlah tempat dimana Kim Bum membawa aku.Suasananya amat meriah kerana ramai orang yang berpengaruh menghadiri majlis itu.Aku berasa janggal kerana aku jarang pergi majlis keramaian orang ini,senang cerita aku memang tidak gemar pergi ke majlis seperti ini.Pernah sekali appa memaksa aku bersiap untuk mengikutnya pergi ke annual dinner tak kisahlah siapa yang menganjurkan majlis ini.Ia mengingatkan aku terhadap appa.Somi rindu appa,

Aku bertambah janggal kerana Kim Bum asyik melihat aku dengan penampilan ikat rambut seperti sanggul dan berbaju dress merah highlight.

"Kau ini memang cantik."pujinya.

"Mana ada,saya tak cantik pun macam yeoja lain."Balas aku sambil menundukkan pandangan aku,tidak mahu memandang anak matanya. Jujur,aku berasa gugup apabila memandang wajah Kim Bum yang agak tampan sesuai menggayakan baju tuxedo berwarna merah,eleh fikir sweet ke pakai baju sama warna.

  "Kalau kau tak cantik,tak ada maknanya aku nak biarkan kau terlepas dari genggaman aku."kata Kim Bum sambil mengingatkan aku peristiwa yang membuatkan aku cukup geram dengannya.

  "Yahhh !"Aku tercubit tangannya. Alamak,dia sudah memandang aku dengan tajam.

   "Well,isteri aku dah pandai melawan cubit bagai.It's okay. Aku suka."ucapnya sambil berjalan memegang tangan aku dengan kuat.

Second Chance 💔Where stories live. Discover now