Del 1

1.4K 31 5
                                    

Albin

Jag kommer inte leva mer

Jag

Vad menar du?

Albin

Jag är sjuk. Lugn det smittar inte. Dom sa att jag kommer dö. Snälla va inte arg på Ella</3

Jag

Ok ska inte vara arg

Men varför har du inte sagt det innan?

Albin

Jag ville inte att ni skulle bli oroliga

Kan du prata med Ella, fråga om hon är arg på mig.....snälla

Jag

Okej jag ska göra det

*

Jag stänger av mobilen och kollar ut över Trofors igen. När det äntligen händer något bra måste det såklart hända något dåligt. Jag reser mig upp och styr mina steg mot skolan. Jag öppnar porten och möts av den bekanta skolkorridoren. Jag fortsätter gå i korridoren bort till vårt klassrum. Alla blickar vänds mot mig, alla utom Ellas. Där sitter hon på en stol längst bak och klottrar på bänken. 

-Ella kan vi prata? säger jag när jag kommit fram till henne. Hon kollar upp på mig och ett leende tar plats på hennes smultron röda läppar. Hon reser sig upp och vi lämnar klassrummet. 

-Var är läraren? frågar jag.

-Hon gick för att prata med rektorn som ska hålla ett tal om 10 minuter, säger hon och lutar sig mot skåpen. 

-Jo emm du. Förlåt. Jag är inte arg på dig, säger jag och jag ser hur hon andas ut.

-Och jag vill inte att du är arg på Albin, säger jag och stoppar mina händer i mina fickor. 

-Okej. Har ni pratat? Han vägrar att svara mig, suckar hon och kollar ner. Jag tar mina fingrar och lyfter upp hennes huvud lite grann så att hon kollar i mina ögon. 

-Han ville att jag skulle säga detta till dig, börjar jag och hon nickar lite som tecken att jag ska fortsätta. 

-Han har en sjukdom och dom säger att, jag pausar och bryter våran ögonkontakt.

-Att han inte kommer att överleva, jag kollar tillbaka och möter hennes glansiga ögon. Jag omfamnar henne i en kram. 

-Varför har han inte sagt något? frågar hon skakigt medan hennes tårar rinner ner för hennes kinder och träffar min vita t-shirt. Min hand åker sakta upp och ner för hennes rygg. 

Men shit sry jag kom precis på att jag skulle publicera den 17 över men hamnade i ett samtal om att åka till Sverige

Aja hoppas att ni gillar delen

rösta och kommentera<33333 

Your Choice // M.GWhere stories live. Discover now