2 Oktober
Martinus POV
Jag kollar mot Ella som sitter ensam på bänken med sin bok. Jag kan fortfarande inte fatta att hon gjorde slut. Mitt hjärta är i tusen bitar. Alla mina komposar försöker muntra upp mig, men den enda jag vill ha är Ella. Jag har försökt prata med henne. Det är lönlöst, hon struntar verkligen i mig. Jag styr mina steg till Lovisa, Maya och Lina. Dom blir lite chockade men det ändras till en glad min.
-Det va länge sen, säger Maya.
-Hur går det med Ella? frågar Lovisa.
-Hon gjorde slut, säger jag och kollar mot henne innan jag vänder min blick till tjejerna.
-Va varför? säger de i mun på varandra.
-Adam, säger jag.
-Va jag hänger inte med. Lämna hon dig för Adam? säger Maya och ett skratt lämnar mig.
-Nej det skulle hon aldrig hon hatar honom, säger jag.
-Men han börja hota oss med massa saker. Kolla alla sms, säger jag och räcker dom min mobil. Dom läser tyst för sig själva allt hat.
-Tyra va med i hans spel. Han vill ha Ella och Tyra vill ha mig. Och jag är helt Lost just nu. Jag vet inte vad jag ska göra, säger jag och drar handen genom håret.
-Vi ska prata med henne, säger Lina. Jag pustar ut och ler tacksamt.
-Tack. Ni förstår inte hur mycket hon betyder för mig, säger jag och de skrattar smått åt mig.
Ellas POV
Äntligen är skolan slut för idag. Jag klarade skolan. Jag ignorerade Martinus. Varför kunde jag inte göra detta innan? Jag lägger in min mattebok i skåpet och tar min väska och hänger den på ryggen. Jag stänger mitt skåp och vänder mig om. Mitt hjärta hoppar över ett slag då jag ser Lovisa, Lina och Maya stå framför mig. Jag kollar frågandes på dom, men dom säger inget. Jag rycker på axlarna och börjar gå men blir stoppad.
-Kan vi prata, säger Lovisa som stoppat mig.
-Inte idag. Jag måste till stallet, säger jag.
-Då kan vi prata påvägen dit, säger hon.
-Visst, säger jag och börjar gå igen med tjejerna hack i häl. Jag märker hur Martinus kollar på mig men jag struntar i honom totalt.
Martinus POV
-Ser du. Hon vill inte ens kolla på mig Marcus, suckar jag.
-Ge henne lite tid. Tjejer är komplicerade, säger han.
-Hur går det med Emelie? frågar jag och ett flin tar plats på mina läppar.
-Bra, säger han enkelt.
-Hon är snygg. Men inte lika snygg som Ella. Ingen slår henne, säger jag och ett skrockande ljud lämnar Marcus.
-Jag hoppas att det löser sig mellan dig och Ella, säger han.
-Det gör jag också, suckar jag och pillar lite med mina fingrar.
•••
Som ni kanske har märkt så publicerar jag delarna på kvällen och det kommer jag att fortsätta med, så typ vid 22-00 kommer det en del♡☆Rösta och kommentera☆
DU LIEST GERADE
Your Choice // M.G
Fanfiction"Martinus!" ropar hon. Han vänder sig om och kollar på henne. "Det är ditt val" säger han och lämnar henne ensam. ~Nya äventyr. Nya personer. Mer drama. Aaaa det är helt enkelt att bara börja läsa uppföljaren till Never Good Boys~ Bäst placering #5...