15 Mars
Marcus POV
-Han ser lite gladare ut, säger Maya då vi studerar Martinus. Han tar upp sin mobil. Det ser ut som att han ska sprängas av ilska.
-Inte nu längre, säger jag.
-Varje gång han tar upp mobilen så blir han så där, säger jag.
-Det känns som att han snart ska slänga iväg sin mobil, säger Lovisa.
-Det har han gjort många gånger. Konstigt nog går den aldrig sönder, säger jag.
-Ska vi följa efter honom? frågar Lina då han rest sig upp. Jag nickar och vi börjar gå efter honom. Efter en stund stannar han upp.
-Vad vill ni, säger han och vänder sig mot oss.
-Inget vi bara gick här, säger jag.
-Marcus jag är inte dum. Ni har stått och glott på mig hela dagen och nu följer ni efter mig, säger han.
-Vad är det som gör dig så arg? frågar jag.
-Vad menar du? frågar han. Jag vet att han vet vad jag menar. Jag ger honom en Ut med språket blick.
-Någon skickar sms från Ellas mobil och säger att hen är Ella, suckar han.
-Vem skulle vela göra det? säger Maya.
-Någon som hatar mig förmodligen, säger han och rycker på axlarna.
-Jag har bestämt en träff med "Ella", säger han.
-När? frågar jag.
-Imorgon vid 12. Ni får gärna följa med, säger han.
16 Mars
Vi står och väntar på den mystiske sändaren. Vi andra hade gömt oss så att vi kan se Martinus stå på den platsen han skulle stå på. Ett knak hörs och våra blickar vänds dit. En svartklädd figur hade dykt upp i vårat synfält. Jag kollar ner i Lovisas mobil för att se om hon filmar och det gör hon.
-Ge mig Ellas mobil, säger Martinus och sträcker fram sin hand. Man kan inte se figurens ansikte då det var täckt med en vit mask och hen har en huva på sig. Personen höjer sin hand. Paniken stigen inom mig då jag ser vad hen håller i.
-Så du hade tänkt skjuta mig Nelly, säger Martinus. Nelly nelly nelly? Var har jag hört det någonstanns.
-Det är inte mitt fel att du ignorerade mig, säger han.
-Sen när jag försökte prata med dig igen så ignorerade du mig, säger hon tillbaka.
-Sen träffade du Ella och jag va tvungen att få slut mellan er, fortsätter hon.
-Varför? frågar Martinus.
-Jag älskade dig så. Du vet själv hur det känns. Jag bad Mira att mobba henne. När du bara hjälpte henne tog jag in Adam i min lek. Sen tog jag in Tyra. Efter det så kunde dom inte göra något. Så jag va tvungen att splittra er. Jag bad någon att kiddnappa Ella, säger hon. Martinus tar ett steg närmre men hon höjer pistolen lite.
-Jag gav henne massa dåliga saker som jag visste att hon skulle dö av. För att om hon dör så kommer hon inte finnas där och då kunde jag komma tillbaka och då skulle du gilla mig. Men du va ledsen över att Ella hade dött, säger hon.
-Du dödade Ella, säger Martinus.
-Sa du precis att du dödade Ella, säger han.
-Du är fan sjuk i huvudet! ryter han.
-Vänta jag är inte klar, säger hon.
-Jag visste att du skulle bli arg på mig så jag ångrade mig och gav henne botemedel för det jag hade gett henne. Jag bad henne att spela att hon va sjuk. Väl nere i Tyskland så hade hennes mamma fixat allt med sjukhus. Ellie. Precis allt. Jag hade tvingat Ella till att åka ner och spela död. Jag trodde att detta skulle funka. Men jag hade fel, säger hon och släpper pistolen.
-Du måste polisanmäla mig. Jag är en hemsk människa. Om du inte gör det så kommer jag be Ella göra det, säger hon.
-Var är hon? frågar Martinus spännt. Någon sekund senare kommer det en tjej men svart vågigt hår. Martinus springer allt han kan mot henne och kramar om henne. Hans tårar rinner och rinner. Just då märker jag hur mina också rinner. Nelly. Tjejen som Martinus varit så kär i innan han blev en badboy. Nu fattar jag. Hon är vidrig. Det känns som att det gått flera år innan Martinus släpper Ella. Dom kollar på varandra och båda två stor gråter. Det skulle jag också gjort om detta hade hänt Emelie. Martinus vänder sig till Nelly.
-Asså jag har inga ord. Jag är såååååå jävla förbannad på dig just nu, säger han och tar ett hårdare grepp om Ellas hand.
;))
Nu är jag snäll igen♡Rösta och kommentera
أنت تقرأ
Your Choice // M.G
أدب الهواة"Martinus!" ropar hon. Han vänder sig om och kollar på henne. "Det är ditt val" säger han och lämnar henne ensam. ~Nya äventyr. Nya personer. Mer drama. Aaaa det är helt enkelt att bara börja läsa uppföljaren till Never Good Boys~ Bäst placering #5...