Del 29

541 21 5
                                    

4 Oktober

En arm läggs om min midja och drar mig lite närmre. Hur mycket jag än vill bara gå här ifrån så kan jag inte. Jag vet inte vad jag vill längre. Mitt hjärta vill att jag ska stanna, men min hjärna vill att jag ska gå. Jag vänder mig om så att vi ligger mage mot mage. 

-Hej, säger han och kollar i mina ögon. Hans blick hamnar på mina läppar och han biter sig löst i sin läpp. Jag sätter mig upp och hans blick ändras till lite besviket. Det känns som att han inte vill visa att han blev besviken för att han inte fick kyssa mig.

-Bara för att jag stannar kvar betyder det inte att vi är ihop, säger jag.

-Jag trodde att du bara gjorde slut för att du skulle flytta, säger han och sätter sig upp precis som jag gjort.

-Jag vet inte vad jag vill längre. Kan vi inte bara ta en paus ifrån varandra. Då menar jag verkligen en paus. Om vi kommer i samma grupparbete så måste vi säga till lärarna att det inte är en så bra idé. Snälla, ber jag. Han stirrar på mig vilket betyder att han tänker. 

-Okej, säger han efter en stunds tystnad.

-Inget prat. Inga blickar. Inget. Okej, säger jag och han ger mig en lätt blick.

Tycker ni att jag ska uppdatera boken lite oftare?

Rösta och kommentera

Your Choice // M.GTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang