Del 10

732 22 1
                                    

-Va det därför du ringde? frågar han. Jag nickar. 

-Ella. Marcus. Vi ska till sjukhuset, säger Gerd Anne. Vi reser oss upp och går. Hela jag skakar.

-Ella ta det lugnt han klarar sig.

-Nej säg inte så. Dom sa likadant med mamma när hon va helt blodtäckt med massa djupa sår. Klarade hon sig. Nej, säger jag. Jag kommer på att Marcus inte vet om min mamma men han frågar inte. Vi sätter oss i bilen. Alla rädda, tänk så överlever han inte. Ingen säger något, men Emma sjunger tyst på en låt som inte jag vet vad det är för låt. Vi parkerar och går ut ur bilen. Vi styr våra steg mot entrén. När vi kommer fram till en tjej som står vid en bänk så frågar Kjell-Erik om Martinus. Hon kallar på någon personal som ska visa oss vägen. Medan vi går i korridorerna som ska leda oss till Martinus så kollar Gerd Anne på mig. Hon drar mig närmre henne så att hon kramar om mig medan vi går. Sjuksköterskan stannar vid en dörr som också får oss att stanna.

-Han är här inne. Just nu ligger han i koma men ni får gärna gå in, säger hon. Vi öppnar dörren och går in. I rummet hörs det ett pip ljud. I mitten av rummet så finns det en säng, en säng som han ligger i. Massa sladdar  och grejer som jag inte har en aning om vad det är, är fäst i honom och han har en grej bredvid så man kan se hans hjärta slå det va den som ger ifrån sig pip ljud. 

-Varför ligger Martinus där? frågar Emma.

-Kom Emma, säger Gerd Anne och går ut med henne. Kvar blir jag, Marcus och Kjell-Erik. Och Martinus om man nu ska räkna med honom. Jag kollar på Kjell-Erik som sitter på stolen bredvid Martinus och håller hans hand. Han kollar upp mot oss, mig och Marcus. 

-Ella vad va det som hände? frågar han. Nu när jag tänker efter så är det mitt fel att han ligger här. Jag berättar om Adam för dom. 

-Varför har ni inte sagt något? 

-Jag lovade Martinus att inte berätta för någon om alla hot sms. Han ville hålla det hemligt. Jag vet inte varför, säger jag och kollar mot honom. 

Rösta och kommentera💜💜

Your Choice // M.GDonde viven las historias. Descúbrelo ahora