new wife

5.3K 568 271
                                    

Sejak kejadian malam itu, sudah dua hari nura tak pergi ke high schoolnya. Harini, dia terpaksa pergi. Beratus mesej jungkook beri. Satu pun tak dia balas.

Tiba di hadapan kelas, matanya tertumpu kearah satu figura yang duduk disebelah tempat duduknya.

Kang daniel.

"Nura?"

Nura hanya tersenyum nipis lalu berjalan ketempat duduknya.

"Kenapa awak dah dua hari tak datang?"

"Kita kan dah habis exam. Lagipun saya sakit"

Balas nura lemah. Mata dia bengkak. Dua hari dia menangis bila teringatkan apa yang taehyung dah buat.

"Sakit?. Habistu awak okea tak ni?. Kenapa mata tu bengkak"

Soal daniel. Muka nura dipegang.

Nura hanya mengangguk lemah.

Lama mereka berdua diam. Budak kelas yang lain, ada yang pergi ke kantin, ada yang masih belum sampai. Dalam kelas tu, hanya ada nura, daniel, dan jaehwan.

"Awak"

Panggil nura. Daniel menoleh

"Ye"

"Apa awak akan buat kalau orang yang awak sayang.. Ada orang lain"

Soal nura lagi. Matanya hanya menunduk memandang meja. Dia taknak daniel nampak mata dua berkaca. Air mata cuba nura tahan. Taknak dia menangis depan orang semata mata untuk taehyung.

"Saya? Saya tak pernah ada oranf istimewa dalam hidup saya. Cuma, sekarang ni. Saya rasa saya dah jumpa orang tu. Tapi, saya tak tau sama ada dia suka saya atau tak"

Daniel menggeluh.

"Apa awak buat kalau orang yang awak suka tu ada orang lain"

"Entahla. Maybe saya sakit hati. Or maybe sedih. Sedih sangat sangat. Kenapa?. Namchin awak tinggalkan awak ke? "

Perlahan lahan nura mengangguk. Air matanya kini mengalir semula. Lemah betul kau nura ni. Sikit sikit menangis. Lembik! dia memarahi dirinya sendiri.

"dia pergi dekat perempuan lain"

daniel tersentak. tadi memang dia berniat hendak bergurau. tapi, anggukan nura tadi benar benar membuatkan hatinya sakit. 

terus sahaja nura memeluk tubuh daniel. membulat mata daniel tapi dibiarkam sahaja nura memeluknya. perlhan laha, pelukkan nura dibalas. dia tahu yang nura perlukan seseorang untuk tenangkannya sekarang ni. 

jungkook yang tadinya hendak masuk kedalam kelas terus keluar. tak sangup dia tengok perempuan yang dia cinta berpelukkan dengan lelaki lain. nura, kau tak nampak lagi ke macam mana aku sayangkan kau. kau tak nampak lagi ke berapa lama aku tunggu kau. kenapa kau selalu sakitkan hati aku. aku ni tak penting ke untuk kau. sekurang kurangnya, kalau ada masalah.. cerita dekat aku.. menagis dekat aku.. biar aku yang peluk kau. bukan laki lain. perlahan lahan airmatanya jatuh. dan, ini pertama kalinya dia menangis hanya disebabkan perempuan. 

jaehwan yang hanya memerhati drama tidak berbayar nura hanay tersenyum sinis. perlahan lahan telefon bimbitnya dibuka lalu mengambil gambar nura dan kang daniel yang sedang berpelukkan. gambar itu kemudian diahantar ke 'boss'nya.

nura sendiri tak faham. kenapa dia boleh rasa sesedih ni. sedangkan, dia dengan taehyung baru hidup bersama selama dua bulan enam hari. tapi,rasanya lebih sakit berbanding dia ditinggalkan oleh kyungsoo suatu ketika dulu.

skips

"NURA!!!"

Laungan kuat dari tingkat bawah menyedarkannya dari alam mimpi. 

[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTHWhere stories live. Discover now