Dari tadi taehyung ni asyik tersenyum. Gila dah suami aku ni.
"Yah. Awak! "
"Awak!! "
"Kim taehyung! "
"Apedia nura sayang"
"Sayang sayang. Saya panggil dari tadi awak tam dengar ke?! "
"Haha. Saya dengar lah"
Nura mencebik. Ada juga yang makan meja ni kang.
"Yang awak ni sengih sengih dah kenapa. Dari semalam lagi. Saya perhati je. Gila dah?"
"Saya teringatkan a-"
"A? "
"Air. Ha air. "
"Awak teringat air apa? "
"Air kelapa yang kita minum semalam lah. Sedap kan!. Nanti kita minum lagi tau! "
"Er. Taehyung. Semalam mana ada kita minum air kelapa. Setahu saya, sekarang ni kita tengah minum air kelapa lah ni"
Taehyung menunduk.
"Oo eh. Hehehe. Saya ingatkan sirap tadi"
"Banyak la sirap awak"
Taehyung tersenyum lagi. Nura menggelengkan kepala. Eih. Kepala kelapa kepala kelapa. Aku yang type ni pun keliru.
"Er.. Taehyung?"
Suara yeoja membuatkan nura menoleh.
"Eh aira. Sorang je? "
"Sorang je. Ingat nak makan sini "
Taehyung hanya tersenyum. Makin menjadi jadi.
"Oh. Ni wife you eh? "
"Oh. Ha. Ni wife saya"
Nura hanya tersenyum. Sejak bila taehyung kenal dia?
"Hai. Jung aira"
Aira menghulurkan tangannya.
"Kim nura" author lupa tukar nama nura jadi kim nura lepas dia kahwin dgn taehyung.
"Duduk lah aira. Lagipun awak seorang kan? "
Soal taehyung. Nura dah pandang taehyung. Ish!.
"Boleh ke? Nura? "
"Ha. Boleh. Duduklah. Lagi pun, saya dengan taehyung berdua je"
Terus aira menarik kerusi di sebelah taehyung.
"Ehem ehem "
Nura berdehem. Sakit pula hati bila suaminya dari tadi dok bergelak dengar si aira tu. Habistu dia disini apa?! Meja? Kerusi? Ke daging?!
"Kenapa? Awak nak air ke? "
Soal taehyung. Sumpah takda rasa bersalah langsung. Aku tenyeh tenyeh juga muka dia ni kang!
"Err.. Saya nak gi toilet kejap. Awak sambung lah berborak"
Nura mengambil beg tangganya dan berlalu. Taehyung hanya mengangguk. Aira pula hanya senyum. Dah la sibuk Datang time aku tengah makan dengan taehyung!
Dahtu, boleh pula buat macam aku tak Wujud. Alahai. Banyak pula topik yang diceritakan.! Shitt!
"Awak kenapa? Senyum senyum. Gila? "
Sejak lepas makan dengan aira, tak habis habis senyum.
"Eh. Taklah. Aira tu. Dia cerita kat saya yang masa dia kecil dulu dia pernah pijak taik lembu. Dia kata, sampai sekarang. Dia takut nak makan daging. Geli katanya"
"Itupun lawak ke?. Lawak sangat sampai awak tak boleh lupa? Saya rasa merepek pun ada"
Balas nura sinis. Siapa tak jealous suami senyum teringatkan perempuan lain!
Taehyung kerutkan kening.
"Awak kenapa? "
"Takda pape lah"
"Awak jealous? "
Nura diam. Memangla aku jealous bebal!
"Nura? "
"Apee"
"Saya tanya, awak jealous ke? "
Nura diam lagi. Perlahan lahan air matanya mengalir.
"Hey hey. Kenapa ni? "
Soal taehyung lembut.
"Yela. Awak lah. Bukan main rapat dengan dia. Sampai saya pun awak tak layan. Tadi masa kat sana, awak cakap awak baru kenal. Habistu, kenapa awak bercakap macam dah kenal 10000 tahun! "
Kereta diberhentikan di bahu jalan.
"Apa ni, jangan lah macam ni. Saya sayang awak seorang je. Dia tu kawan je. Biasalah tu, baru nak kenal."
Rambut nura diusap perlahan.
"Betul? "
"Betul sayang"
"Awak tak tipu eh "
"Tak. Nak tipu apanya. Betullah saya sayang isteri saya yang paling comel ni! "
Muka nura. Dihadapkan memandangnya, pipi nura dicubit cubit.
"Aa sakit! "
Kata nura sambil mengesat air matanya. Pipinya dipegang. Dia tersenyum.
"Ha. Macam ni lah isteri saya, dah dah. Jangan nangis nangis lagi. Buruk muka"
Nura mencebik. Tak guna!
Skip
"Awak, kita tak singgah rumah omma dengan appa dulu? "
"Tak payah la. Kita terus balik rumah kita je. Saya dah call appa. Nanti ada masa kita datang sana. lagipun, esok saya dah nak masuk office "
"Masuk office?. Awalnya. Kita baru sampai seoul harini "
"Sayang, kita dah 10 hari kat jeju, banyak kerja yang tertangguh kat office tu"
"Erm. Iyelah. Tapi, awakkan ceo? "
"Kerja ceo lagi banyak sayang oii"Pipi nura ditarik lagi. Eh sekarang ni, sehari tak cubit pipi orang tak sah agaknya!
"Eishh! Sakit lah awak!"
"Alalala. Sakit iye. Kesian. Werk! "
Taehyung menjelirkan lidah.
Taehyung dijelingnya sekilas. Tunggu kau!.
"Awak"
"Ermm"
"Awak!! "
"Emm"
"Awak. Pandang la sini! "
"Apa? Malaslah tengok muka awak"
"Yuhuu~~ nura"
"Ape dia?"
"Heee. Haritu awak janji nak masak untuk saya kan kalau kita balik seoul"
"Erm.. Bila harini? "
"Esok. Harini kita beli barang lepastu, kita makan kat luar je.. Esok awak masak untuk sarapan dengan makan malam. Makan tengahari, nanti saya call. Takut takut ada meeting "
"Ha. Iyelah. Macam kedai dah awak buat eh"
Taehyung hanya tersenyum.
Tbc
Abaikan lah typo typo tu iye.. Jangan lupa vote. Comment. Hahaha. Mekasih.
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTH
Fanfiction"kau sedar la diri kau tuh aku kutip kat mana!. kau takda hak nak halang aku nak kahwin lagi satu ke apa!. kau tu pelacur. kau tu tempat aku lepaskan nafsu je!" "tapi kenapa awak layan saya macam saya penting dalam hidup awak? " "penting dalam hi...