biebie

2.7K 287 33
                                    

Malam tu, eulra keluar dengan daniel.  Dinner. 

"So macam mana?.  Awak dah baik dengan chingu awak?"

Soal daniel. Dari tadi dia lihat mula eulra tak seceria dulu. 

Eulra mendengusm makin kusut fikirannya bila fikir pasal hoseok tu. 

"Entahla. Dia pun tak angkat call saya. Nak reply mesej saya pun langsung tak ada.  Duku dia tak macam ni"

Perlahan sahaja nada suara eulra.

"Awak rasa..  Keputusan awak pilih saya berbanding chingu awak tu betul ke? "

Eulra memandang tepat kearah kang daniel.  Pehal pula namja ni .

"Kenapa pula tak betul?"

"Iyelah,  saya tengok awak macam tak seceria dulu.  Awak tak buat lawak macam dulu. Saya pula yang bersalah"

Daniel cuba memancing emosi yeoja itu.

Eulra mengeluh.

"Dahla tu.  Saya malas nak fikir.  Kita datang sini nak makan kan?"

Daniel mengangguk. 

"Tapi eulra"

Eulra memandang daniel dihadapannya. 

"Awak tak rasa dia jadi macam tu sebab dia sukakan awak?"

Eulra diam. 

"Tak kot.  Dahla jangan merepek"

"Awak tak tengok ke muka dia masa dia tak bagi awak terima rantai yang saya kasi malam tu?. Dia berharap yang awak tak pilih saya"

"Daniel, saya malas nak bergaduh"

....

Hoseok meraup kasar rambutnya. Perempuan yang dia sayang sekarang ni dah jadi milik orang lain. 

Sampai hati kau kan ra, dah lama kita jadi chingu..  Tiba tiba kau pilih dia. Huh. Kenal pun belum sampai seminggu.  Bodoh.

"Seok, keluar jum"

"Tak ada mood"

Hoseok menolak ajakan bambam. 

"Jomlah..  Kau tak makan dari semalam kot.  Dah dah la tu.. Eulra memang dah lupakan kita"

Hoseok memdengus. 

"Aku tak ingatkan yeoja tu pun"

"Kau ingat kau boleh tipu aku? "

Soal bambam.

"Dahla tu. Aku malas nak fikir lah. Kau nak keluar, keluar jelah. Aku cakap aku taknak kan?.  Nak bising apehal?!"

Suara hoseok sedikit tinggi.

Serabut tahu tak!.

"Ahrin ajak kau sekali lah"

Kata bambam perlahan.  Malas mahu bertekak dengan hoseok.  Ok jujur, namja ni tak pernah jadi sedingin ini.

Ni semua sebab eulra!.

"asal pula nak ajak aku. Kau kan namchin dia"

Hoseok kerutkan kening.

"Dia kata, dia nak kenalkan chingu dia kat kau"

"Ma-"

"Dahdah. Jangan banyak bunyi kau eh ikut je.  Banyak pula cekadak kau"

Giliran bambam pula memarahi hoseok. Rimas betul dengan perangai kawan dia ni. Frust menonggeng ke apa dia ni!

[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTHWhere stories live. Discover now