emm

3.3K 310 78
                                    

"KIM TAEHYUNG!! "

satu jetitan kuat dari luar rumah membuatkan eulra dan taehyung menoleh. Terus sahaja muka taehyung menjadi sasaran jungkook.

"Kau ni! Kau ingat kawin tu main main ke taehyung?!.  Senang senang kau kawin dengan orang!!  Senang senang kau ceraikan orang tu macam tu?!!"

Kolar baju taehyung direntap kasar

"Habistu?. Kau nak suruh aku buat apa jeon jungkook?. Dia sendiri dah taknak aku!. Dia sendiri dah nak tinggalkan aku!.  Aku nak bagi kebebasan dekat dia pun kau nak marah?!!.  Biar dia pergi dekat jantan mana dia nak!"

Bukk

Satu lagi tumbukkan hinggap di pipi jungkook.

"Kau ingat eh taehyung. Adik aku, bukan jenis yang curang. Macam mana teruk perangai dia.. Dia tak pernah curang dengan orang yang dia sayang!"

Taehyung tergamam.

Terus sahaja beg eulra ditarik keluar oleh jungkook.

"Lagi satu kim taehyung. Adik aku. Bukan macam kau"

Senyuman sinis dihadiahkan oleh jungkook.

*****

"Jimin! "

"Erm"

"Berapa kali aku nak panggil kau?! "

"Hyung nak apa. Chim takda mood"

"dah sudah la tu menangis lagi. Benda dah jadi"

Surat khabar yang dibacanya beberapa bulan lepas masih segar dalam ingatannya. 

Isteri pengusaha terkenal mati dibunuh

"Hyung, kalau chim tak jual nura dekat sana, mesti sekarang ni nura masih ada dengan chim"

"Tahu pun. Kalau kau jual dekat aku, mesti kau dah dapat anak buah dah! "

"Hyung!!"

Seokjin tersengih. Sempat lagi!.

"Tapi, chim tak boleh terima cara dia bunuh nura!"

Suara jimin kini meninggi. Terkejut orang tua tu dibuatnya.

"Tulah pasal. Main tembak je si nura tu!. Kalau nak bunuh.. Bunuh la cara elok sikit macam.. Bagi racun tikus ke.. Ni tak tembak tembak.. Dia pikir tu program kau tembak aku mati kau dipejara"

Bebel seokjin. Dari tadi jimin hanya memerhatikan hyungnya itu. Kalau boleh, nak je dia hempuk muka orang tua ni guna kusyen. Dahla perasan handsome!.  Puiyh!.

"Jangan sampai chim sumbat dumbbell ni dalam mulut hyung. Koma setahun kang"

*****

"Kita pergi london ke?"

Soal eulra tanpa memandag jungkook. Baginya, pemandangan diluar lebih menenangkan jiwa.

Kalau boleh, mahu sahaja dia kembali ke alam remaja. Takda masalah. Enjoy. Kalau bukan disebabkan daniel ajak dia kahwin, mesti sekarang ni hidup dia masih bebas.

Masalah.

"Kita pergi jeju. Oppa taknak bawa ra jauh jauh. Lagipun, tadi omma dengan appa tak kasi oppa bawa ra jauh jauh"

"Erm"

"Asal tak suka?"

Eulra mengeluh.

"Kenapa oppa tak boleh maafkan taehyung?. Lagipun.. Kita tak dengar penjelasan dia lagi. Oppa terus je bawa ra keluar"

[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTHWhere stories live. Discover now