fox

4.8K 509 156
                                    

lepas je dengar apa yang doktor kata, terus aira balik. tak guna punya isteri. asal bukan kau je yang accident. memang aku doa kau mampus terus. takpun cacat seumur hidup. puas hati aku. 

telefon bimbit nura keluarkan. aplikasi whatsapp dibuka. terus sahaja nama jungkook dicari.

kookie ku comel

kook. thanks tadi tolong hantar aku pergi hospital ni

'takde hal. ni bila kau nak aku amik. kau stay appartment aku kan?

esok la kau amik aku. biar aku jaga suami aku dulu. ermm. lepas tu kau hantar aku balik pergi hospital boleh kan?

'boleh. teruk sangat ke keadaan suami kau?'

tak. cuma dekat kepala dia ada darah beku. tapi dah ok dah. mungkin 3 4 hari lagi sedar lah dia

'habistu ada hilang ingatan ke tak namja tu?'

doktor kata dia okea aja. setakat langgar pokok. bukan kena gilis dengan lori sampah pun. 

'kalau kena pun aku tak kesah. nanti kau boleh kahwin dengan aku'

hahaha. dahla kau ni gila. aku off lu. suami aku perlukan aku sekarang ni. aceewah. hahahaha.

bluetick. tak guna kau jungkook. 

nura

telefon aku masukkan semula kedalam beg. kaki ku atur menuju ke wad yang menempatkan taehyung. 

pintu aku buka. 

sedih pula bila tengok keadaan dia yang sekarang ni. waire sini sana. kepala berbalut. badan dia ada yang luka. macam mana kau boleh accident ni tae. perlahan lahan air mata aku mula jatuh. bila dengan taehyung, senang je aku nak menangis. padahal dulu, akulah manusia yang paling susah menangis. aihh. 

"tae. saya datang"

sunyi. makin laju pula air mata ni mengalir. 

kerusi aku tarik dan duduk disisi taehyung. tangan taehyung aku genggam. 

"maafkan saya. saya lempang awak tadi. saya cakap kasar dengan awak tadi. tapi saya tak boleh terima bila awak kutuk omma saya. padahal, omma saya bukan pelacur. 

saya tak pernah sangka yang awak akan berubah secepat ni taehyung. awak tahu tak, dulu saya dengan kyungsoo. saya sayangkan dia. saya bagi hati saya dekat dia. aku betul betul sayangkan dia. tapi, satu hari tu. dia kata yang dia tak pernah cintakan saya. dia ada perempuan lain. dia kata dia cuma kesiankan saya sebab saya dah lama sukakan dia. 

lepas dari tu, saya takut nak cintkan orang. saya takut nak bagi hati saya dekat orang lain. tapi, sejak saya kahwin dengan awak.. saya tak tau macam mana saya boleh sayangkan awak. saya asyik menangis sebab awak. awak sama macam kyungsoo. awak ada perempuan lain. awak kahwin dengan perempuan tu. awak pukul saya. 

kadang kadang, saya terfikir. besar sangat ke salah saya sampai awak selalu pukul saya. awak pernah toreh tangan saya. awak lempang saya. awak heret saya. haha. luka dekat kepala saya ni sebab awak baling pasu petang tadi pun belum baik. ni kepala awak pula yang berbalut."

[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTHWhere stories live. Discover now