Taehyung membuka pintu rumah. Melihat nura yang sedang berpeluk tubuh sambil berdiri membuahkan dia mendengedus kasar. Lupa pula yang dia dah suruh nura masak tadi.
"Nura.."
"Sorry lagi?"
"Saya ada meeting penting tadi"
"Habistu? Malam baru nak balik?. Awak mesej lah saya. Handphone ada kan? Takda lah saya tertunggu tunggu awak balik macam ni"
"Sorry sayang. Saya memang tak boleh elak meeting tu. Projek tu berjuta. Takkan lah saya nak lepaskan semata mata nak lunch dengan awak"
Walaupun terasa hati dengan kata kata kim taehyung, nura mengangguk lemah. Ya. Mungkin projek tu penting sangat.
"Habistu awak dah makan? "
"Dah. Dengan mingyu"
"Takpa lah. Saya buang makanan ni. Lagipun saya masak memang untuk dibuang"
Taehyung tersenyum nipis. Walaupun dia tahu nura perli dia, tapi nura still faham Kerja dia. Rasa bersalah pula tipu nura. Lunch dengan dinner dengan aira, tapi cakap ada meeting. Fuhh.
Skip
"Awak.. Awak taknak teman saya sampai class saya ke"
"Tak boleh sayang.. Oppa ada meeting pagi ni"
"Susah la kawin dengan orang macam awak ni. Meeting meeting meeting. Tak habis habis"
"Hehe. Saya buat semua ni untuk awak juga. "
"Fuhh. Yelah. Saya masuk kelas dulu "
"Eh kejap! "
Nura yang baru sahaja ingin membuka pintu kereta milik kim taehyung itu menoleh.
"Apa"
"Saya belum cubit pipi awak"
Pipi nua ditarik sebelum tersenyum. Suka.
"Oh ya sayang! Kelas awak 5fire-1 tau"
Nura hanya mengangguk.
Tiba di hadapan kelas, nura mengetuk pintu kelas 5fire-1
"Annyeong sir"
"Ha nura. Awak masuk sekolah ni lagi ya?. Bguslah tu. Lagipun tahun ni tahun akhir awak kan"
Mr. Hyunsik menghentikan pengajarannya seketika. Melihat murid kesayangannya itu bersekolah semula membuatkan dia gembira.
Nura hanya tersenyum.
"Dah masuk lah. Duduk sebelah sana tu. Lagipun orang yang duduk dekat situ dah pindah 2 minggu lepas"
Aku mengerutkan dahi. Siapa yang pindah?. Jisung? Habistu siapa yang dekat sebelah tu? "
"Er.. Yang sebelah tempat duduk awak tu daniel. Kang daniel. Dia baru je pindah sini"
Nura hanya menganggukkan kepala. Langkah diatur menuju ketempat duduknya. Jungkook yang duduk di meja hadapan dipandang sekilas.
Budak budak belajar. Mestilah duduk depan.
.......
"Dah lama tunggu? "
Soal taehyung sebaik sahaja aira masuk kedalam keretanya.
"Bolehla "
"Sorry. Tadi saya kena hantar isteri saya pergi sekolah dia"
"Ha?. Isteri boss study lagi? "
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTH
Fanfiction"kau sedar la diri kau tuh aku kutip kat mana!. kau takda hak nak halang aku nak kahwin lagi satu ke apa!. kau tu pelacur. kau tu tempat aku lepaskan nafsu je!" "tapi kenapa awak layan saya macam saya penting dalam hidup awak? " "penting dalam hi...