"jungkook"
panggil taehyung pintu cafe itu ditolak kuat.
jungkook tersentak. macam mana pula si taehyung ni tahu aku kat sini.
"jungkook!"
"apa dia?. kau nak apa lagi taehyung. macaam mana kau tahu aku dekat sini?"
soal jungkook
"tadi, aku memang nak cari kau. lepastu, aku nampak kereta kau park ka luar tu yang aku datang sini"
"kau nak buat apa cari aku?"
jungkook kerutkan kening. taehyung pula menarik kerusi di hadapan jungkook dan duduk.
"mana nura?"
jungkook mendegus. namja ni tak faham bahasa agaknya.
"aku cakap.. aku tak tahu"
"aku tahu kau tahu nura kat mana. tolong kook"
"kalau aku tahu sekali pun, aku takkan bagitahu kau. lepas apa yang kau buat kat dia.. kau fikir dia nak maafkan kau?"
soal jungkook sinis. air minumnya dihirup.
"aku tak kisah dia nak maafkan aku ke tak. tapi, aku memang nak minta maaf dengan dia. aku menyesal. aira dah cerita semua dkat aku. aira yang curang dengan aku. bukan nura"
"huh. lepas kau tahu betina tu curang.. kau nak dekat nura balik lah?. suami jenis apa kau ni taehyung?. senang senang kau buang dia. senang senang kau maki dia, hina dia, pukul dia. and kau nak minta maaf. macam tu je?. kau fikir kau minta maaf tu boleh settle semua ke"
jungkook berdiri. baru sahaja hendak meninggalkan taehyung.. taehyung pula yang berdiri betul betul dihadapannya.
"tolong aku kook"
"nura aku punya"
tubuh taehyung ditolak.
"tapi nura isteri aku!"
jerit taehyung. mata mata yang sedang memandang mereka dibiarkan.
jungkook mendengus.
"ikut aku"
kata jungkook. mungkin dia kena sedar yang nura masih isteri taehyung dan taehyung berahak untuk nura. taehyung tersenyum nipis.
skip
"kita kat mana ni jungkook"
"apparment aku"
mata taehyung membulat.
"kau jangan fikir lain. aku stay rumah omma appa aku. nura duduk sini. aku datang pun bagi dia makanan then balik. kau ingat dia tu murah sangat ke taehyung?"
taehyung menunduk. ya dia tahu yang dia salah selama ni.
"kajja"
taehyung hanya mengikut langkah jungkook. kaya juga jungkook ni.
"nura!"
panggil jungkook. loceng appartment itu ditekan.
"nura.. buka lah pintu ni. harini aku ada bawa kawan"
senyap.
"nura?"
panggil jungkook lagi. taehyung hanya diam. dia takut, bila nura dengar suara dia.. nura taknak buka pintu ni.
"nura?.. kau ada kat dalam tak"
loceng rumah itu ditekan berkali kali. jungkook mengerutkan kening sambil pandang taehyung.
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTH
Fanfiction"kau sedar la diri kau tuh aku kutip kat mana!. kau takda hak nak halang aku nak kahwin lagi satu ke apa!. kau tu pelacur. kau tu tempat aku lepaskan nafsu je!" "tapi kenapa awak layan saya macam saya penting dalam hidup awak? " "penting dalam hi...