"Kenapa awak nak jumpa saya ni heyra"
Soal taehyung dingin. Sejak heyra ni mula menjadi PA dia, perangai yeoja ni lain.
Asyik nak dekat je!. Tak tahu ke aku ni boss dia!.
"Eh? Bukan boss ke yang mesej saya cakap nak jumpa "
Taehyung kerutkan kening. Tah bila entah dia cakap nak jumpa.
"Awak jangan main main heyra"
Muka taehyung berubah serius. Tadi eulra yang cakap heyra call dia kata heyra ada benda penting nak bincang. Sekarang ni?
"Kejap saya check balik"
Heyra membuat muka terkejut.
"Aaa.. Sorry boss s-"
"Kita kat luar. Jangan panggil aku boss"
Terus berubah cara percakapan taehyung. Tak pernah pula dia nampak boss dia seserius ini..
"Taehyung. Kawan saya yang nak jumpa. Taemun. Saya ingatkan awak. Maaf "
Belum sempat taehyung bangun, tangannya ditarik agar duduk semula oleh heyra. Tangan taehyung digenggam kemas.
*****
"Macam mana kawin dengan taehyung?"
Jungkook memandang wajah muram adiknya itu.
"Bolehla"
"Dia pawer tak?"
"Power apa? "
"Alaa.. Ehem ehem"
"Ommaa!!!!!! Oppa byuntae!!!!"
Jerit eulra. Habis bergegar rumah tu. Jungkook pula dah tergelak macam orang nak mati. Biul.
"Dah. Jum kita pergi makan kat luar? "
"Buat apa?".
"Date "
"Dekat cafe mana? "
"Bullshit"
Eulra menolak pintu cafe itu perlahan. Jungkook pula sibuk dengan telefon. Kalau tersungkur aku tolong gelakkan aja.
"Oppa!"
"Hehe kej-"
Muka jungkook berubah merah. Naura yang pelik akan kelakuan oppanya itu terus menoleh.
Ta.. Taehyung?!!
"Oppa, kita cari cafe lain?"
Tanpa menghiraukan kata kata eulra, terus sahaja jungkook meluru masuk kedalam cafe itu.
Penumbuknya digenggam. Habislah. Memang kecoh bullshit harini..
"KIM TAEHYUNG!!"
jeritan jungkook berjaya menarik perhatian orang ramai yang berada di cafe itu. Pekerja yang sibuk didapur pun keluar ingin menyaksikan perkara yang berlaku.
"J.. Jungkook? "
"Apani dude?! Apa semua ni!! "
Tengking jungkook lagi. Eulra hanya membatu di pintu masuk itu tadi. Dia tahu, jungkook kalau marah.. Dia akan berubah seratus peratus.
"Kook. N.. Ni"
"Siapa ni sayang?"
Heyra cuba menambahkan api didalam hati jungkook.
Membulat mata taehyung mendegar perkataan 'sayang' yang baru keluar dari mulut yeoja di hadapannya itu. Siap kau heyra, lepasni memang aku pecat kau perempuan!!.
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTH
Fanfiction"kau sedar la diri kau tuh aku kutip kat mana!. kau takda hak nak halang aku nak kahwin lagi satu ke apa!. kau tu pelacur. kau tu tempat aku lepaskan nafsu je!" "tapi kenapa awak layan saya macam saya penting dalam hidup awak? " "penting dalam hi...