official

3.1K 325 71
                                    

kang daniel meletakkan handfhonenya sitepi katil miliknya. 

eulra? emm macam mana muka dia boleh sama dengan nura eh.. lagipun, sekarang nura dekat mana. sejak habis study, dia dah lost contack dengan aku. mamat gigi besar tu pun aku dah lama tak nampak

eulra? nura. dua dua ada muka yang sama. 

cuma, 

perangai mereka jauh berbeza. nura mungkin lebih baik dari eulra kan?. 

nura.. awak tahu tak saya sukakan awak sejak pertama kali kita jumpa dekat funfair tu.. kenapa sekarang awak hilang. awak tahu tak, sebab awak saya jadi macam ni balik. awak buat hati saya sakit. sebab awak, saya jdi kang daniel yang dulu. 

yang suka mainkan hati perempuan. 

daniel tersenyum sinis. 

skip

eulra turun dari tangga. baju putih dan skinny hitam dipakainya. 

"rara nak pergi mana ni?"

soal tuan jeon. 

"keluar"

"macam mana interview pagi tadi? dpat tak?"

eulra mendengus. baru sahaja dia mahu melupakan perkara itu.

"dapat pa. esok rara dah start kerja"

"baguslah tu"

"suka lah appa kan?"

"rara"

panggil tuan jeon sedikit tegas. sejak bila anaknya ini pandai melawan mahupun membantah suruhannya. 

"dahlah tu.. awak ni pun. ha rara nak keluar dengan hoseok ke?"

soal pun jeon pula. malas dia hendak melihat suami dan anaknya berperang mulut. 

"tak. dengan daniel. okealah ma, rara pergi dulu"

puan jung hanya menganggukan kepala. biarlah. malam ni sahaja dia boleh berseronok. esok, dia dah mula sibuk tentang hal kerja. 

tepat pada masanya, kang daniel tiba di rumah milik eulra pada pukul 8.00malam.

"bagus on time"

"mestilah.. nanti kang awak marah pula saya lambat"

"so, apa hal yang penting sanga awak nak jumpa saya n?"

"nanti saya cakap. emm chingu awak okea ke kita keluar sama sama mi?"

eulra angkat bau tanda tidak tahu. bukan apa, petang tadi dia dah whatsapp hoseok cakap malam ni dia ada hal dengan daniel, tapi hoseok yang tinggalkan bluetick. 

ok. bluetick itu indah. 

tiba sahaja di gangnam restaurant, danie terus menarikkan kerusi untuk eulra duduk. 

"wow. kenapa bawa saya pergi hotel mewah ni?"

"kita makan dulu"

kata daniel. makin pelik eulra dibuatnya. tadi kata penting sangat sampai hidup mati bagai. sekarang ni.. macam sengaja nk  lambat lambatkan pula. hish!. 

dari jauh, hoseok dan bambam hanya memerhati dari jauh. 

"apesal eh eulra sekarang macam lebih pentingkan namja tu"

soal bambam. 

"entah akupun tak tahu. namja tu bukan handsome pun, aku rasa, dia dengan aku.. aku 99.9 peratus lagi handsom. dahla namja tu berjalan sambil tidur"

[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTHWhere stories live. Discover now