....

2.7K 336 89
                                    

"Lama awak pergi tandas"

Kata daniel sebaik sahaja eulra duduk.

"Ramai tadi"

Eulra cuba untuk senyum.

"Kenapa mata merah macam baru lepas nangis ni? "

Soal daniel pura pura tidak tahu, padahal dia sendiri menyaksikan drama swasta itu tadi

"Mata saya masuk habuk tadi"

"Alasan"

Kata daniel perlahan sambil tersenyum sinis.

"Daniel "

"Yea?"

"Macam mana nak pujuk namja kalau merajuk eh?"

Daniel kerutkan kening

"Kenapa tanya? "

"Saja. Senang nanti kalau awak merajuk, saya pujuk"

Eulra tersenyum nipis. Harini sahaja sudah berapa kali dia tipu namja dihadapannya ini. 

"Haha. Emm. Saya pun tak tahu sebab saya ni kurang merajuk. Kalau merajuk pun, nanti baik sendiri. Hee"

Daniel tersenyum.

"Baguslah kalau macam tu"

Skip

"Eulra, tolong hantar fail yang saya minta tu"

Arah taehyung melalui telefon di pejabatnya.

Eulra terus bangun dari tempat duduknya. Fail kerjanya yang berselerak dikemaskan sekejap sebelum mengambil fail yang taehyung minta. 

Pintu bilik taehyung diketul dua kali sebelum masuk.

"Ni fail yang boss minta"

Suara eulra sedikit serak membuatkan taehyung memandang yeoja itu.

"Er.. Awak kenapa? "

Soal taehyung bila tengok mata sembap eulra. 

Eulra menggeleng.

"Takda apa apa boss"

"Habistu kenapa mata awak macam tu? "

Eulra diam

"Awak bergaduh dengan namchin awak ke? "

Diam juga.

"Kalau awak taknak cerita. Takpa saya faham"

Satu... Dua.. Ti-

"Hik hik"

Eulra menaggis dihadapan taehyung. Dia tak ada niat untuk meraih simpati namja itu, tapi soalan yang taehyung ajukan cukup menyesakkan dadanya. 

"Er.. A.. Awak kenapa ni? "

Taehyung mula bangun dari kerusinya lalu mendekati eulra. Karang kalau ada orang lain nampak ada juga dia dituduk 'meraba' budak ni sampai dia nangis macam ni. 

Eulra tidak mengendahkan soalan taehyung. Belum sempat dia keluar, tangannya ditarik menyebabkan mukanya tersembam di dada taehyung. Keras!.

"Kalau awak keluar sekarang, nanti orang ingat saya buat apa apa dekat awak"

Taehyung sendiri tidak faham. Kenapa dia boleh buat macam tu. Peluk pekerjanya sendiri. Oh fish! 

"Boss. Aa-"

"Sekarang ni mungkin awak perlukan saya untuk tenangkan awak"

Makin erat pelukkannya terhadap eulra.

Bila melihat eulra menangis, jujur hatinya sakit.  Muka eulra sama macam nura. Mungkin sebab itu. 

Dia pernah buat nura menangis. Dia sakitkan nura. Sampai dia tak sempat pun untuk meminta maaf kepada isterinya itu.

Dan sebab tu, dia taknak eulra menangis. Mungkin sebab taehyung menganggap eulra 'jelmaan' nura.  *ok aku rasa taehyung gila*

Lama dalam keadaan seperti itu, eulra meleraikan pelukannya. Nanti kalau ada orang nampak, tak pasal-pasal dia dicop gatal.

"Takpa lah boss. Saya dah okea. Terima kasih. Maaf sebab buat baju boss basah. Maaf sebab buat kerja boss tertangguh"

Eulra menunduk sebelum keluar. Air matanya diseka. Malu kalau ada orang nampak. 

Ok. Sejak hoseok berubah dingin dengannya, jujur dia rasa hidup dia kosong. Takda gelak hoseok. Lawak bodoh dia, takda yang ambil peduli tentang dia macam mana hoseok buat pada dia.

Ya, dia rindu kenangan bersama namja itu.

....

"Kau dengar tak aku cakap ni! "

"Degar lah!.  Habistu kau nak suruh aku buat apa?! "

Hoseok mendengus.  Dari tadi bambam suruh dia maafkan eulra. Serabut lah!

"Pergilah jumpa dia"

Arah bambam.

Hoseok memandang bambam

"Kau. Suruh. Aku. Jumpa. Dia?"

Perkataan disebut satu persatu.

Bambam mengangguk. 

"Yah!. Kau tahu tak dia sendiri yang pilih namja tu.  Apesal aku pula yang kena jumpa dia ni?!"

Bengang betul hoseok dengan bambam ni. Cakap macam takda otak!

"Semalam dia ada jumpa kau kan?  Kau yang blah macam tu aja. So salah siapa?"

Bambam tersenyum sinis. 

"Cuba kalau ahrin ada namchin baru. Then kau bagi pilihan, ahrin pilih namchin baru dia, padahal korang masih couple. Nanti.. Kau ke yang akan pergi minta maaf dekat yeochin kau tu? "

Hoseok memutarkan situasi. Bambam ni otak lembap sikit. Tu yang bercakap ikut suka hati atok dia kupinagnagka tu.

"Emm. Entahla. Dahla. Aku malas nak bertekak dengan kau. Last last, aku juga yang kena balik. Iyelah, kaukan betul aje.. Mana pernah salah kan? "

Bambam menjeling hoseok sekilas.

Hoseok kembali menyandarkan tubuhnya di sofa. Kalau boleh, dia tak nak ada masalah dengan eulra. Tapi itulah.  Yeoja tu yang mulakan. 

Tbc

Ok chap ni pendek sikit. Aye ada hal haha. 

Nak tanya untuk ff baru mr. Crush. Korang nak siapa. 

Jimin

Atau

Yoongi. 

Ok buat kalini je. Yang silent reader tu, aku mohon sangat comment. Tak tahu mana satu ada nak jimin ada nak yoongi.  Ok. Thankiu. 

Muahmuahmuahmuahmuah!!. 
KEJAP!!

ABAIKAN TYPO IYE. 😁

[DIBUKUKAN] MR.FLINT - KTHWhere stories live. Discover now