makin lama, makin mengantuk jaeni kerana perjalanan ke lapangan terbang amatlah jauh dan dia tidak selesa jika dia tidur diantara mereka berdua.
jisung sedar yang jaeni semakin mengantuk dan menyuruhnya meletak kepalanya pada pahanya.
" nanti sakit paha jisung macam mana? " kata jaeni yang makin mengantuk jadinya. jisung mengambil bantal yang ada di belakang mereka dan letaknya pada pahanya.
" done. mai tidur. " kata jisung dan jaeni meletak kepalanya pada bantal itu.
" nanti sampai, jisung gerak ehh. " kata jisung dan jaeni angguk kepalanya. kemudian, jaeni terus lelap ke dunia mimpi. jisung belai rambutnya sambil tersenyum.
sampai saja di lapangan terbang, jaeni terjaga dari tidurnya tanpa jisung menggerak dia tetapi jaeni yang kena gerak dia sebab dia juga tertidur sewaktu ke sana.
ini pertama kali jaeni menjejak kaki di lapangan terbang incheon. walaupun ia sudah malam, masih ramai orang di lapangan terbang. sama ada hendak menaiki ataupun telah mendarat.
mereka melalui pelbagai pengawal keselamatan sebelum menaiki kapal terbang. selepas merasai sudah sejam mereka datang ke sana, akhirnya mereka telah naiki kapal terbang. jaeni duduk diantara jaehwan dan woojin pulak kali ini.
menyebabkan ini pertama kali dia naik kapal terbang, banyak soalan yang akan dia beri kepada dua lelaki itu. tanya bagaimana peralatan di kerusi itu berfungsi, ada bagaimana hendak membuka lampu yang ada pada kerusi itu dan banyak lagi.
" jaehwan, tau dak macam mana nak tengok tv? " tanya jaeni kepada jaehwan sambil melihat sekeliling kerusinya untuk cari alat kawalan untuk tv di depan kerusinya itu.
" hmmm..jaehwan pun dah lupa. woojin, mana kawalan jauh tv nie? " tanya jaehwan kepada woojin yang memakai fon telinga untuk elak sebarang bunyi diantara jaeni dan jaehwan. woojin menanggalkan fon telinganya dan tunjuk dimana alat kawalan jauh tersebut. ia sekali dengan kerusi itu.
" hyung pernah naik kapal terbang kan, takkan tak tau.. " kata woojin.
" dah lupa. lama dah tak naik. bukan macam kau, asyik mai balik pi jeju naik kapal terbang. " kata jaehwan dan woojin sambung mendengar lagunya.
" jaehwan memang dah lama tak naik ka.. " tanya jaeni kepada jaehwan.
" haah. lebih kurang waktu cuma ada 9 kami, pergi bercuti di LA dan kami ambil daehwi jadi ahli keluarga kami. " jawab jaehwan dan jaeni membulat mulutnya.
" jap, daehwi dari LA? " tanya jaeni dan jaehwan angguk kepalanya. no wonder dia bagus dalam bahasa inggeris.
" jaehwan tak pasti tapi dia dulu tinggal dengan mak dia di LA. " tambah jaehwan lagi.
" and guanlin dari taiwan. but puan kang ambil dia jadi anak angkat waktu dia di korea. " kata jaehwan lagi. sekarang, baru jaeni faham. patut nama dia lain dari yang lain.
" anyway, jaeni bawa gitar jaeni kan? " tanya jaehwan dan jaeni angguk kepalanya.
" nanti sampai hotel, pinjam gitar boleh? jaehwan tak bawa jaehwan punya. " tanya jaehwan dan jaeni angguk kepalanya dengan menjawab..
" sure. anything for my bro here. " jaeni senyum dan membuat jaehwan tersenyum sambil bergaduh rambut jaeni.
" nanti kita compose lagu sama-same. lagipun, nak cuba buat lagu dengan inspirasi dari perjalanan di thailand. " kata jaehwan dan jaeni agak teruja dengan lagu gubahan jaehwan nanti.
jaeni tidak sabar untuk sampai ke thailand nanti. tidak sangka dia akan ke thailand. dalam seumur hidupnya, dia tidak pernah impikan dia akan ke negara lain tanpa adanya mereka semua ini. mereka telah membuat impian seorang gadis umur 17 tahun tercapai.
jaeni semakin mengantuk, menunggu untuk sampai ke thailand tetapi ia ambil masa lima jam untuk mereka sampai ke thailand. jaeni tidak membuang masa itu untuk tidur dan selamat sampai di thailand. its gonna be a great day.
---
hai semua. update baru and part nie mengarut juga aku taip 😂 member sungwoon, jisung dan jaehwan akan ada part yg paling mengarut antara semua member. aq x brapa tahu sngat pasal depa tiga dan lagi² depa tiga juga antara member yg aq suka cara lain. aq suka depa sbb talent dan personality depa yg baik. so please bare with me kay
VOTE & COMMENT
YOU ARE READING
Brothers ↻ Wanna One √
Fanfiction❝ ada 11 adik-beradik boleh buat kau gila. ❞ © jungwoned 2017