76 🍃

620 85 3
                                    

jaeni dan sekeluarga bertolak ke lokasi mereka pada pagi ahad, hari sebelum parti pantai mereka akan berlangsung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jaeni dan sekeluarga bertolak ke lokasi mereka pada pagi ahad, hari sebelum parti pantai mereka akan berlangsung. kepada mereka yang bersekolah pada esok hari, mereka diminta cuti dari sekolah.

" dah pack semua barang? " soal puan jung kepada mereka yang semua sedang kelam-kabut menyimpan barang mereka. jaeni pula sedang bermesej dengan rakan-rakannya.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

GUCCI BAES

miso
so esok kau takkan
datang sekolah?

yup
nak pi siap semua
parti esok

suyeon
lucky bastard

jiwoo
dapat cuti free

😂😂😂
esok korang leh jumpa aku
semua dah dapat info bila nk mai and di mna parti tu?

suyeon
yup

jiwoo
udah

miso
aku search ttng tmpat parti kau jaeni and damn, tempat tu cantik and sesuai untuk bercuti

yeke? x tau lak aku
yg aq kau, aku nk cuti 😂

jiwoo
classic jaeni

😂😂😂
well jumpa esok gais
aku nak gi dah
bye~

miso
pi elok-elok

jiwoo
jgn lupa sediakan makanan bnyak² untuk aq 😂

suyeon
jaga diri!
bye!

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

" jom jaeni, kita nak bertolak dah. " kata sungwoon. jaeni menyimpan telefonnya dan memasuki ke dalam kereta mereka. kereta terus bertolak ke destinasi mereka.

sepanjang perjalanan ke sana, mereka menikmati lagu-lagu yang telah dipasang pada radio mereka dan mereka bernyanyi dengan penuh riang.

jaehwan dan seongwoo yang berada dalam kereta yang sama dengan jaeni menyanyi dengan penuh khusyuk sampai aksi mereka melibatkan sesuatu yang lawak.

lama-kelamaan, hampir lima jam mereka dalam kereta dan mereka terlelap kerana terlalu penat. dua orang yang duduk di sebelah jaeni, jihoon dan jisung, tidur dengan nyenyak sekali manakala jaeni pula sedang bermain dengan telefonnya, sibuk bermain dengan permainan jyp nation.

" aduh, susah lah lagu nie. " rungut jaeni kepada dirinya. jaeni teruskan bermain dengan permainannya.

" nak cuba boleh? " soal orang yang dibelakangnya iaitu daehwi. jaeni berikan telefonnya kepada daehwi dan daehwi bermain dengan permainan tersebut. dia bermain lagu kumpulan idola Twice.

jaeni terpegun dengan kecekapan daehwi dalam permainan itu kerana dia bermain sehingga mendapat markah penuh dan juga tiga bintang pada tahap yang susah.

" wow, daebak lah lee daehwi. " puji jaeni kepada daehwi dan daehwi balas dengan senyuman. daehwi pulangkan semula telefon jaeni kepada tuannya.

" hwi, bila kita nak buat tugas kita? " soal jaeni tetiba kepada daehwi. daehwi tidak faham dimaksudkan 'tugas mereka' itu.

" untuk kelab muzik? " kata jaeni dan daehwi teringat semula. mereka telah berpasangan untuk membuat tugasan kelab muzik mereka bersama.

tugas mereka adalah membuat lagu atau gubah lagu mereka sendiri. kena buat irama, melodi dan sebagainya sendiri. boleh ambil daripada lagu lain untuk buat inspirasi tapi tidak boleh ambil keseluruhan.

" hmmm apa kata bila kita sampai sana, kita fikirkan? " kata daehwi dan jaeni setuju. jaeni tidak sabar untuk lakukan tugas ini kerana ini pertama kali dia akan membuat lagu bersama dengan seorang yang berpengalaman dalam memproduksikan sebuah lagu.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

mereka semua telah sampai ke lokasi mereka setelah tujuh jam perjalanan ke sana. mereka mempunyai rumah kedua di sana yang mencukupi 14 bilik untuk setiap seorang daripada mereka. rumah mereka berdekatan dengan pantai yang mereka akan adakan parti mereka.

apabila mereka memasuki ke dalam rumah mereka, ia bukan rumah dua tingkat tapi ia satu tingkat yang penuh dengan 14 bilik. ia disertai dengan arena makan dan ruang tamu di situ. (bayangkan macam zero base but ada extra dua bilik)

masing-masing pergi ke bilik mereka. setiap seorang punya bilik mempunyai keistimewaan sendiri seperti jisung yang inginkan suasana seperti zoo, mempunyai pelbagai patung binatang atau jaehwan yang menyukai muzik dan dimakbulkan biliknya yang penuh dengan alatan muzik.

manakala jaeni yang menjadi ahli baru kepada keluarga mendapat biliknya sendiri juga. biliknya mempunyai penghawa dingin yang dia sering mahukan dan biliknya turut mempunyai sebuah pintu, tidak seperti ahli yang lain dan biliknya dipenuhi dengan patung beruang, sebuah komputer dan koleksi buku genre kegemarannya.

ahli yang lain agak cemburu dengan bilik jaeni kerana biliknya mempunyai pintu dan penghawa dingin tetapi mereka tetap akan sayangkan pada bilik mereka sendiri.

💫

day-2 sebelum wanna one nya anniversary! aq harap enjoy bab nie! 😊

VOTE & COMMENT

5.8.2018 > 7.17AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now