waktu sekolah telahpun tamat dan semua pelajar keluar dari sekolah sebaik sahaja loceng sekolah berbunyi. menyebabkan hari ini ialah jumaat dan balik awal, semua pelajar agak gembira.
jaeni tidak lupa untuk mengucapkan selamat tinggal kepada tiga rakannya sebelum dia memasuki ke dalam keretanya. terlihat jihoon, jinyoung, daehwi dan woojin sudah berada dalam kereta.
jaeni menjeling sahaja jihoon dan duduk di tempat belakang, ditengah woojin dan daehwi. (a/n ; sebenarnya kereta diorang ada 7 seat ; 2 depan, 2 tengah dan 3 belakang. pagi tadi puan jung tak nampak ada satu lagi tempat sebab woojin dengan daehwi letak beg diorang di tempat tengah tu. )
nasib lah jaeni kecil, muat juga dia duduk diantara daehwi dengan woojin. woojin tersenyum apabila melihat jaeni, melihatnya jaeni memakai pakaian dia. aigoo, dia nampak comel ja.
mereka bertiga berborak senang ja di belakang. daehwi dan woojin memberitahu banyak benda tentang keluarga ini. sebenarnya, mereka semua anak angkat, 10 mereka kecuali daniel kerana dia anak kandung puan kang.
" wei, nak tanya satu benda. " tanya jaeni dan kedua-dua woojin dan daehwi pandang jaeni.
" jihoon.. dia memang..macam nie? " tanya jaeni, berbisik kerana tidak mahu jihoon dengar walaupun dia sedang tidur.
" well, dia ada dua personaliti. " jawab daehwi dan woojin angguk kepalanya. dua personaliti?
" dia kat rumah, dia jahat macam setan tapi kalau di luar, ya tuhanku, baik macam bidadari. " kata woojin. yalah, dia di rumah kejam gila tapi kat sekolah tadi, baik macam dia tak pernah buat dosa.
" tapi dia memang macam tu. kalau nak rapat dengan orang, dia buli dulu. " kata daehwi. oh? begitu pulak. pelik sungguh budak tu.
" pakcik im, kita nak ke mana nie? rumah dah lepas. " tanya guanlin yang sedar mereka telah melepasi rumah mereka. yang lain juga tertanya juga.
" oh, guanlin kata dia nak ke lotte world. " jawab encik im yang memandu mereka ke lotte world. what? nak pi taman tema dengan pakai uniform nie?
" oh yeah, lupa. hari nie hari jumaat. " balas jinyoung dan terus sambung main dengan telefonnya. jap, adakah ini selalu?
" kita, maknae line boleh pergi ke mana-mana kita nak, asalkan dalam korea setiap hari jumaat lepas sekolah. minggu lepas kami pergi mandi kolam kat taman tema kolam renang. " kata woojin dan jaeni cuma 'woah' ja.
selepas beberapa minit perjalanan ke sana, akhirnya mereka sampai juga iaitu lotte world. mereka semua keluar dari kereta mereka dan jaeni terpegun melihat taman tema ini. dari dulu jaeni mahu ke sini kerana rakannya semua sering bercakap tentang tempat itu.
mereka semua masuk ke kawasan taman tema itu selepas sahaja bayar tiket masuk. dan sekarang, masa untuk seronok pulak. guanlin dan woojin telah berlalu pergi kerana mereka mahu makan manakala daehwi dan jinyoung telah berlari ke permainan untuk dinaik. sekarang, tinggal jaeni dengan jihoon sahaja.
" kita nak ke- " tidak habis ayat jaeni, jihoon sudah hilang. jaeni pandang sekeliling dan tidak nampak kelibat jihoon dah. aku keseorangan pulak. kata jaeni dalam hati.
mereka semua sedang menikmati masa mereka di sana dengan seronok. woojin dan guanlin sedang menaiki permainan viking manakala daehwi dan jinyoung menaiki gyro drop. jihoon pula...tiada siapa nampak dia ke mana dan akhir sekali, jaeni yang keliru ke mana dia hendak pergi. okay, sebenarnya dia dah sesak dalam sana. tak tahu nak ke mana. nak call tapi dia tiada nombor mereka.
jaeni tidak tahu hendak buat apa dah. dia juga tidak tahu jalan balik hingga dia tidak sedar yang dia berjalan ke jalan yang senyap dan tiada sesiapa di sana. hinggalah dia sampai ke jalan mati. alamak, jalan mati.
bila dia pusing balik untuk ke jalan sebenar, dia terserempak dengan sekumpulan lelaki. mereka kelihatan jahat kerana pakaian mereka yang tidak kemas dan teratur itu. jaeni menjadi semakin takut kerana mereka takutkan jaeni.
" adik manis nak ke mana? "
" adik hilang kah? mai abang tolong. "
mereka mula memegang jaeni di bahagian yang tidak sepatutnya dan membuat jaeni rasa tidak selesa dan takut. dia tahu buat apa selain menangis di situ. kalau jerit, apa guna? tiada sesiapa akan tolong.
tiba-tiba, terdengar seseorang ditumbuk. jaeni tidak tahu siapa kerana dia menutup matanya. apabila suasana sudah senyap, jaeni membuka matanya dan terlihat jihoon di depannya dengan tangan terbuka pada jaeni.
jaeni mencapai tangan jihoon dengan mata bengkak kerana menangis dan bangun. jihoon beri blazer dia kepada jaeni untuk buat jaeni tidak menangi lagi.
" dah, dah. diorang dah tak dak. " kata jihoon, cuba memujuk jaeni. tiba-tiba, jaeni terus peluk jihoon dengan erat, membuat jihoon terkejut.
" thanks sebab datang. aku mungkin hilang kalau kau tak datang. " kata jaeni. jihoon tidak tahu buat apa kecuali balas pelukan itu. jihoon senyum, dan belai rambut jaeni dengan penuh kasih sayang. walaupun dia jahat kepada jaeni, dia tahu sayang jaeni seperti adiknya sendiri.
---
update baru! 😁 disini lah jaeni x jihoon aka jaeji ship sailed 😂 srsly aq taip nie ingat kat jihoon dlm mv beautiful movie ver. waktu fight tu. wah, nmpk manly jihoon keluaq 😂 mama nanti 😍 x sabarnya. ada bnyak collab stage dorh.
VOTE & COMMENT
YOU ARE READING
Brothers ↻ Wanna One √
Fanfic❝ ada 11 adik-beradik boleh buat kau gila. ❞ © jungwoned 2017