maknae line semua balik ke rumah apabila masing-masing telah habis dengan aktiviti selepas sekolah mereka. jaeni bertanya pelbagai soalan kepada daehwi tentang tugasan bulanan mereka.
" kalau nak jadi ketua, kena menarik hati ahli jawatankuasa. macam tadi daehwi buat. " kata daehwi dan jaeni membulat mulutnya. mereka semua memasuki ke bilik mereka masing-masing selepas penat dengan aktiviti sekolah mereka.
" also, kalau nak minta apa-apa tolong untuk tugasan tu, jaeni boleh minta tolong dari daehwi. kay? " kata daehwi dan jaeni tersenyum sambil beri thumbs up kepada daehwi.
jaeni terus berbaring atas katilnya selepas memikirkan tentang kelab muzik itu. mereka perlu buat tugasan bulanan dan setiap bulan perlu dinilai oleh ahli jawatankuasa kelab muzik. ia mungkin akan memenatkan jaeni tapi apa yang seronoknya, seyong sunbae akan tolong dia jika dia perlukan pertolongan.
jaeni menjerit dengan gembira dalam biliknya dengan menutup mukanya pada bantal, berimaginasi bagaimana seyong akan bantunya. huh, kitorang akan menjadi kawan and then boleh aku tackle dia. heheh~
" buat apa tu? " kata seseorang dan ia menyebabkan jaeni menjerit dengan ketakutan dan memukul kepala siapa yang terkejutkan dia buat kali kedua.
" seongwoo. omg. sorry sangat-sangat. again. " memaaf jaeni pada seongwoo yang menyapu pada bahagian sakitnya.
" aish, jaeni patut jangan buat macam tu lagi. tak pasal-pasal, seongwoo hilang ingatan. " kata seongwoo dan jaeni tergelak.
" so, kenapa dok menjerit tiba-tiba nie? " tanya seongwoo.
" well, tak ada apalah. " jawab jaeni, memandang ke bawah. tidak mahu seongwoo suspek apa-apa yang tidak kena mengena.
" yaka? menipu. seongwoo boleh tahu bagaimana jaeni menipu. tak pandang seseorang bila dia tahu dia buat salah. " kata seongwoo dan jaeni putus asa, dia tangkap jaeni menipu.
" okay. you caught me. " kata jaeni.
" jaeni tengah fikirkan pasal sorang sunbae sekolah. " kata jaeni.
" is it a guy? " tanya seongwoo dan jaeni angguk kepala dia.
" is he..nice? " tanya seongwoo balik. selalu seongwoo akan membantah kalau dia fikirkan tentang seorang lelaki tapi kali ni, dia tak.
" mestilah. dia baik, pandai, and dia dalam kelab muzik, sama dengan jaeni. " kata jaeni dan seongwoo angguk kepalanya.
" well, kalau dia buat jaeni gembira, it's fine by me. " kata seongwoo dan ia amat terkejutkan jaeni bahawa seongwoo setuju untuk jaeni berkawan dan suka pada seyong. walaupun dia tidak kenal seyong.
" thanks seongwoo. " kata jaeni dan peluk seongwoo, buat kali kedua.
" kalau dia sakitkan hati jaeni, seongwoo sediakan parang seongwoo untuk bunuh dia. " kata seongwoo dan itu membuat jaeni tertawa. turut juga seongwoo.
---
malam menjelang dan jaeni telah meminta tolong pada daehwi tentang tugasan kelab muzik mereka. mereka berdua berada di bilik daehwi sekarang.
" pilih lagu yang jaeni mampu buat. and jangan pilih yang susah-susah. " kata daehwi dan jaeni tulis sedikit nota dalam bukunya yang dia bawa sekali.
" daehwi, nak tanya something boleh? "
" seyong sunbae...dia selalunya tolong orang ka kalau orang perlukan pertolongan? " tanya jaeni dan daehwi angguk kepalanya.
" dia tolong ramai orang. even daehwi and advice dia semua berguna. " tambah daehwi lagi. jaeni angguk kepalanya. kalau begitu, dia mahu minta pertolongan dari seyong, ofcoz.
" okay. " kata jaeni, tutup buku notanya dan berlalu keluar dari bilik daehwi.
" jap, tu ja? tak nak apa-apa pertolongan lagi? " kata daehwi dan jaeni menggeleng kepalanya.
" thanks, daehwi. " kata jaeni, tersenyum dan blah ke biliknya. daehwi sudah suspek sesuatu pelik dari jaeni daripada senyuman itu tapi dia abaikan kerana tidak mahu memikir lebih lama lagi.
jaeni terus berbaring atas katilnya selepas dia tutup pintu biliknya. dia memikirkan sesuatu. dia akan meminta tolong dari seyong esok dan mungkin dia boleh ajar dia datang ke rumahnya. yes, brilliant.
tapi macam mana dengan abang dia yang lain? dia cuma mengharapkan mereka semua tidak ganggu saatnya bersama dengan seyong, kalau tak, peluangnya akan melayang begitu sahaja.
🌙
update baru. sorry sbb update lambat. aku lupa nak update 😂 esok klu aku ingat, aku akn update lagi ehh
VOTE & COMMENT
20.1.18 > 7.08PM
YOU ARE READING
Brothers ↻ Wanna One √
Fanfiction❝ ada 11 adik-beradik boleh buat kau gila. ❞ © jungwoned 2017