lapan puluh tiga ☁️

530 66 4
                                    

jaeni bangun pagi pada keesokan harinya untuk ke sekolah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jaeni bangun pagi pada keesokan harinya untuk ke sekolah. perkara pertama dia buat setelah bangun ialah mencapai telefonnya untuk memeriksa mesej. terlihat rakan-rakannya semalam telah overnight dan bermesej sehingga 100+ mesej. jaeni tertawa melihat semua mesej mereka.

kemudian, ada beberapa notifikasi lain dari aplikasi lain seperti Twitter, Facebook, YouTube dan sebagainya. jaeni ternampak ada satu mesej dihantar oleh satu nombor yang dia tidak kenal tapi apabila dia membaca nombor tersebut, nombor itu sebenarnya nombor ibu kandungnya. jaeni ingat nombor tersebut tetapi dia terlupa untuk menyimpan nombor tersebut. jaeni membuka mesej tersebut.

real.eomma ❤️

hi anak kesayangan eomma
eomma dah jumpa universiti abang kamu
kolej dia nama ; seoul university

oh? really? wahh!
jaeni nak pi jumpa taeil oppa lah lepas sekolah
nanti eomma share number taeil oppa kat jaeni

jaeni terkejut akan info tersebut. seoul university adalah salah satu universiti yang terbaik di korea. malahan ia sangat susah untuk mendapat tawaran daripada universiti tersebut. mesti taeil oppa belajar sungguh-sungguh untuk dapat masuk universiti tu.

" apa kata aku pi sana dengan kawan-kawan aku? boleh gak aku cuci mata kat sana. " kata jaeni pada dirinya. kemudian, ketukan di pintu didengari.

" jaeni, bangun. masa untuk ke sekolah! "

" nae! jaeni dah bangun. " jaeni bangun dari katilnya, mencapai tuala dan memasuki ke bilik mandi. memikirkan yang dia mahu jumpa dengan abang kandungnya membuat dia gembira dan teruja untuk berjumpa dengan dia.

selepas dia siap sedia, jaeni bergegas ke ruang makan dimana tiga lagi adik-beradik dia sedang bersarapan pagi. jaeni duduk di sebelah guanlin dengan senyuman pada mukanya.

jinyoung dan daehwi yang duduk depan mereka berdua sedar bahawa betapa gembiranya jaeni pada pagi tersebut.

" amboi, nampak gembira hari nie. " kata jinyoung.

" tak sabar nak ambil pop quiz fizik ka hari nie sampai gembira sangat... " tambah daehwi.

" salahkah kalau jaeni nak senyum pada pagi hari? " kata jaeni sambil mencapai roti yang terhidang di depannya.

" tak salah tapi pelik. jaeni bukan seorang yang suka atau begitu gembira pada pagi hari. " kata guanlin dan sesudu besar cereal memasuki dalam mulutnya.

" adalah. rahsia jaeni. " kata jaeni sambil tersenyum. mereka bertiga tiada tahu apa berlaku kepada jaeni sehingga dia begitu gembira.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

" gais, teman aku pergi seoul universiti lepas sekolah. " kata jaeni. mereka baru sahaja tamat kelas bahasa korea sebenar tadi.

" nak buat apa ke sana? " soal jiwoo. suyeon dan miso turut juga tertanya kepada jaeni.

" aku nak jumpa dengan abang kandung aku. " jawab jaeni.

" jap, kau ada abang kandung? kenapa aku tak tau info nie. "

" abang real kau? dia study kat seoul universiti? daebak lah. "

" okay, aku on ja. " miso, jiwoo dan suyeon setuju untuk ikut jaeni ke seoul universiti lepas sekolah. kemudian, telefonnya berdering. jaeni melihat telefonnya dan ternyata ia nombor yang dia tidak kenali. dia menjawab panggilan itu untuk mengetahui siapa menelefonnya.

" helo? "

" urmm...nie jaeni kah? " jaeni tidak kenal siapa atau suara siapakah itu. tapi dia cukup curiga dengan siapa itu lalu dia membalas.

" ya, nie jaeni. siapa nie? "

" takkan tak ingat abang sendiri kot. " sebaik pemanggil itu kata abang sendiri, otak dia terus beku.

" taeil oppa? " balas jaeni. rakan-rakannya sangat curiga dengan siapa menelefon jaeni dan ingin tahu siapa yang dinamakan taeil itu.

" bingo! yup, taeil nie. " kata pemanggil itu. jaeni sangat gembira untuk akhirnya mendengar suara abangnya selepas beberapa tahun berpisah. jaeni meneruskan lagi perbualannya dengan taeil.

dari jarak jauh, dua pasang mata sedang memerhatikan jaeni. guanlin dan daehwi agak curiga dengan siapa jaeni bercakap dengan.

" kau rasa siapa taeil ehh? " soal guanlin.

" aku tak tau tapi aku harap ia bukan salah satu laki yang dia minat. aku tak nak perkara berlalu berulang balik. " jawab daehwi. mereka berdua yang tidak tahu apa sedang berlaku tapi mereka berdua akan mencari taeil sehingga ke lubang cacing kalau sejauh tu si taeil tu berada.

💫

another update. nikmati update baru harinie. enjoy~

13.9.2018 > 5.22PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now