hai guys! so yeah, hahahah! rasa lain pulak nak taip dalam nie. so, hari nie last day wanna one. tak sangkakan, hari ini akan datang.
aku nak kata terima kasih wanna one sebab menceriakan wannable sepanjang 18 bulan menjadi idola kesukaan ramai.
aku ingat lagi time first time pd101 keluar, aq mcm tak nak check sbb ia akan jadi sepertimana ioi berlaku but u know, aku time tu bosan and nakkan entertainment, tngok² check lagu nayana bila ia keluar pda 9 march 2017 ( yes, aq masih ingat tarikh nayana keluar )
waktu pd101 introduce kan trainee² yang akan ada dlm show tu, orang pertama yg menarik perhatian aku ialah lee daehwi. sebab? well dia kan center nayana and all. and also, bila aku tengok dia, muka dia nampak mcm someone tapi aku tak boleh fikirkan siapa.
selepas dua tiga hari kemudian, sedang aku check ig, satu post nie membuat aq terfikir daehwi nampak mcm somone. daehwi nampak mcm chenle nct + taeil nct. bila aku tngok gambar tu, aku ingat balik yg chenle nct lah orang yg aku fikirkan tapi taeil nct, never cross my mind but okay, boleh lah ada sikit persamaan.
sejak tu, daehwi ialah my first pick dan dia sentiasa jadi my first pick sehingga dia menjadi ahli wanna one. thank you, daehwi. for cherishing my dark times. ( waktu pt3 )
jihoon pulak, aku nampak dia menarik perhatian semua orang dengan wink dia yg membuat seluruh korea shook! dengan satu wink tu saja. sejak itu, dia digelarkan sebagai wink boy or anything yg similar dgn tu. sejak itu, jihoon turut juga menjadi salah satu pick pertama aku, alongside dengan daehwi. aku ingat lagi aku dok sembang psal pd101 ( daehwi dgn jihoon ) dgn kwn² aku bila oral test bi tngh berlangsung "))
daniel kang pulak. aku at first mcm x dak harapan untuk dia akan masuk or jadi top11 dari pandangan tngok ep 1. but bila show tu berterusan, dia semakin menawan hati ramai orang, dgn kehebatan dia dlm menari ( b-boying ), menjadi salah satu justice league ( sorry sorry team 2 ), get ugly nya stage, his amazing dance in open up and etc.
jaehwan lak. okay, dia pun aku mcm x dak harapan nk msuk final top11 bila ep 1. but since dia memang bagus dalam vocal dan dia selalu team up dengan minhyun dalam setiap evaluation, aku pun mcm "okay, jaehwan kena msuk final top11." dan debut bersama dengan minhyun.
ong seongwoo, okay. fyi, bila aku tngok ep 1-3 dgn parents aku, well bukan kami tngok sama² lah, just parents aku ada time aku tngok pd101. bapa aku kata ong menari bagus bila dia buat freestyle dia. aku di belakang be like "thats ong seongwoo! aku kenal dia! and bapa aku puji dia bagus dalam menari. " sejak ong buat freestyle dance dia tu, dia menawan hati aku juga dan patut msuk final top11 bersama dgn niel since rmai orng ship diorng.
park woojin lak. bila first aku kenal woojin, aku tngok yg video introduction diorng. dlm video tu, hairstyle dia lain tau but bila mai ep 1 - 3, aku tak jumpa dia langsung sehingga yg episode dance battle tu berlangsung. aku srsly x boleh cam dia kot sbb hairstyle berbeza tapi aku cam tarian dia. aku be like " jap, mana laki yg menari, pegng bunga dlm video introduction tu eh? " sepanjang ep 1-5.
lai guanlin lak. okay, sebelum pd101 keluar, aku memang minat sngat pentagon dan aku nk support any trainee under cube so, aku memang look forward kepada trainee under cube. bila keluar profile, and tau yg cube send trainee yg under 3 bulan training, aku be like " dude, diorng msih baru lagi. kenapa antar nie? " but aku x complain bnyak sbb guanlin dgn seonho dalam lingkungan umur aku ( 2001 & 2002 ). aku memang perhatikan trainee² yg dlm umur 2000 hingga 2003 dlm show tu "))
yoon jisung. mcm mna dgn daniel dan jaehwan, tak dak harapan dlm episode 1. but bila tngok ranking dia memang tinggi dlm pd101, aku be like " wow, incredible. " sebenarnya, dia tak ada dalam dream lineup final top11 aku but dia dah msuk top11 aku pun mcm tak pa. aku still ingat lagi jonghyun dgn samuel x dapat top11 "))
hwang minhyun lak. at first kan, aku mcm " pledis, kenapa antar idola yg dah debut 3+ tahun, semestinya diorng akan dapat high rank. " but bila tau yg walaupun diorng dah debut dan prnh femes, tak semestinya semua orang akan sapot diorng. aku rasa kesian yg nuest tak menerima treatment yg bgus dri pledis yg mementingkan svt sahaja. but skrng, semua cool dah but pristin ;-; i miss u gais...
bae jinyoung lak. aku perhatikan dia juga sebelum pd101 start since aku kata, aku perhatikan trainees yg dlm lingkungan 2000 hingga 2003. baejin yg dari mula pemalu dan menjadi center hands on me on last episode, boleh nampak yg dia dah improved banyak sejak episode satu lagi. aku harapkan yg terbaik untuk future baejin, aku harap dia jadi model juga ^^
ha sungwoon last. baiklah, dia mcm minhyun juga but hotshot tak berapa popular mcm nuest waktu tu. bila tengok rank dia #2 / #3 dalam episode 10, aku mcm boleh ada harapan untuk dia debut dlm finals. aku x dak apa² aku boleh cakapkan tentang dia.
wanna one telahpun terbentuk dengan 11 trainee yg berbeza company kesemuanya. actually, dream lineup top11 aku ialah 2 bnm ( anyone from daehwi, woojin and youngmin ), 2 pledis ( minhyun dan jonghyun ), salah seorng dari cube ( seonho or guanlin), ong, jaehwan, samuel, daniel, baejin dgn jihoon. but dalam actual list, samuel dgn jonghyun tak dapat so yeah, aku terasa agak sakit hati juga diorng dua tak dapat but nak buat mcm mna? aku pun terima ja hakikatnya.
sejak itu, aku stan diorng dari debut sehingga sekarang. wanna one dah lakukan yg terbaik diorng on and off cam. berusaha untuk menceriakan wannables dan menjadi idol yg terhangat di korea dan di dunia. kalau wanna one bukan temporary group, mesti diorng akan menjadi salah satu group legend like exo or bts or suju kan?
sebab wanna one juga, acc wattpad nie meletup lepas aku publish citer daehwi, jihoon, baejin, woojin, daniel dan ong. dan juga buku nie. aku x sangka aku akan gain smpai 3k in span of 18 months? wow! thanks kepada semua yg sapot aku dari dulu smpai skrng ^^
wanna one telah menceriakan hari aku dengan cuma senyum sahaja. tapi, menyebabkan wanna one bukan group permanent, aku perlu carikan group yg boleh buat aku ceria mcm wanna one. dan mereka ialah nct. nct bukan group replacement aku, diorng juga bukan group yg akan ganti tempat wanna one. wanna one still gonna be my #1 spot in my heart. walaupun wanna one disband, aku still akan support diorng nya future mereka dengan hala tuju masing².
therefore, thank you wanna one. dalam 18 bulan nie, diorng boleh achieve macam² like music show awards, rookie of the year, daesang also. group yg 18 bulan debut tu boleh buat kot.
dengan itu, aku akan akhiri urm...chapter nie. terima kasih yg membaca dari atas sampai bawah. thanks kepada mereka yg support buku² wanna one aku dan terutamanya sekali, mereka yg dah support wanna one dan menjadi wannable dari mula sampai akhir.
#워너원_수고했어
31.12.2018
YOU ARE READING
Brothers ↻ Wanna One √
Fanfiction❝ ada 11 adik-beradik boleh buat kau gila. ❞ © jungwoned 2017