LXVI 🌙

892 116 1
                                    

jaeni melihat komputer riba tersebut dan terlihat satu fail terbuka dan ada satu video yang dinamakan untuk jaeni. jaeni menekan video itu dan terbuka video yang mengandungi jihoon di dalam itu. jaeni dengan bodohnya melambai tangannya kepada jihoon yang dalam video itu.

" hai jaeni! mesti jaeni tertanya mengapa oppa buat video ini. "

jaeni mengangguk kepalanya.

" well oppa buat nie untuk sambut hari valentine! woohoo~ "

jaeni menepuk perlahan tangannya sambil senyum.

" maaf sebab oppa tak dapat sambut bersama jadi oppa buat video nie. "

" kalau terasa sedih sebab tak ada bf, ingat yang oppa sentiasa sayangkan adik kesayangan oppa. oppa boleh jadi bf jaeni. eii joking ja. "

jaeni tertawa.

" disebelah komputer nie, ada kotak dalam tu. buka lah dan happy valentine's day! " video itu berakhir dengan jihoon melambai tangannya dan jaeni menutup video itu. jaeni mengambil kotak yang berada di sebelah komputer itu dan buka. terlihat sekotak coklat dan satu kad yang penuhi dengan kata-kata manis jihoon.

pada kemudian masa pulak, jaeni sedang sibuk membuat kerjanya dalam biliknya dan tiba-tiba, dia terdengar suatu suara yang sangat kuat dari bilik sebelah. ia datang dari bilik daehwi yang bersebelahan dengannya dan ia sangat menjengkelkan jaeni kerana ia menganggu jaeni untuk buat kerjanya.

jaeni keluar dari biliknya dan pergi ke bilik daehwi untuk dia tutup lagu itu. apabila membuka bilik daehwi, terlihat daehwi sedang berdiri di tengah-tengah biliknya dengan lagu yang kuat kelilingi telinganya dan belakangnya menghadap jaeni. jaeni terus masuk dan pergi ke daehwi.

daehwi kemudian menutup lagu tersebut apabila jaeni menghampirinya dan pusing ke arah jaeni dengan memberi sekuntum bunga mawar dan sekotak coklat kepada jaeni tanpa berkata apa-apa. jaeni keliru apa yang dia hendak lakukan.

" happy valentine's day! " ucap daehwi sambil senyum. jaeni terharu akan hadiah yang dia dah dapat dan ucapkan terima kasih kepada daehwi tetapi dia bertanya mengapa dia buka lagu kuat-kuat pada waktu itu.

" saja nak ambil perhatian jaeni. " kata daehwi dan jaeni memukul lengan daehwi lembut. kemudian, jaeni berlalu keluar dari bilik daehwi dan kembali ke biliknya semula. dia tidak tahu mengapa mereka memberi jaeni coklat bagai. lepas nie siapa lak?

---

keesokan paginya menjelang dan jaeni digerak dengan makanan sarapan pagi di atas katilnya. terlihat minhyun telah siapkan sarapan pagi kepadanya.

" wah, oppa. thank you. oppa masak semua nie? " soal jaeni dan minhyun angguk kepalanya. jaeni memakan sarapan tersebut dan ia amat sedap hingga jaeni makan dengan segera kerana pagi-pagi sudah membuatnya lapar.

selepas jaeni habis makan, minhyun berikan, sekali lagi, sekuntum bunga dan sekotak coklat. jaeni terima sahaja hadiah tersebut dan ucapkan terima kasih. minhyun berlalu keluar dari bilik jaeni dan jaeni membaca kad yang terlekat pada kotak coklat itu. baik sungguh minhyun, siap buatkan sarapan pagi kepadanya.

---

waktu rehat telahpun tamat selepas mendengar loceng sekolah berbunyi. pelajar semua pulang ke kelas masing-masing untuk teruskan pelajaran mereka. apabila jaeni dan rakan-rakannya sedang berjalan menerusi ke kelas mereka, ada seorang pelajar tahun satu datang kepadanya dengan memberi sebuah kotak besar kepada jaeni.

rakannya semua agak teruja dengan apa yang jaeni telah dapat. jaeni membuka kotak itu dan terlihat ada tiga item ; seutas rantai yang ada corak unicorn, coklat dan sekeping kad. jaeni ambil kad tersebut untuk lihat siapa memberi hadiah ini kepadanya.

" Dear Jaeni,
Kenapa cheesy sangat aku buat nie...anyways, its me Jinyoung, your bro. Oppa bagi nie untuk Jaeni nikmati coklat yang sedap nie sepanjang kelas nanti. Also nak sambut Valentine's Day gak, ofcoz. Jangan stress sangat dalam pelajaran and just enjoy life kay? Oppa tau akan ambil Sejarah Kertas 3 minggu depan so buat betul-betul ehh. Fighting Jaeni!

Yours Sincerely
- BJY - "

dia seriously bagi aku benda nie waktu sekolah untuk aku makan dalam kelas? memang nak bagi aku kena tangkap waktu belajar nie, but aku akan accept untuk buat aku takkan stress untuk jawab kertas 3 aku nanti.

rakan jaeni bertanya siapa yang memberi hadiah ini dan dia menjawab seorang admirer. mereka mula memerli jaeni bahawa ada orang crush pada jaeni. jaeni biarkan sahaja. dia tahu ia cuma salah seorang abangnya yang berikan.

💫

halo~ sempena bday baejin hrinie, aku update untuk dia 😄 sori sbb lambat gais. rasanya aku makim risau dgn exam aku next week tapi aq dok membuang masa aq dgn perkara yg tidak berfaedah XD anyways, harap ampa enjoy bab nie and HAPPY BIRTHDAY BAE JINYOUNG!

10.5.2018 > 9.44AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now