LXV 🌙

803 107 0
                                    

sejak sekolah bermula, jaeni sering menolong hyunjin. ketika dia belajar, semasa kerja kumpulan, turut juga tentang aktiviti kokurikulum dia. ini bukan bermakna jaeni sering bersama dengan hyunjin, dia turut juga meluangkan masa bersama dengan rakan-rakannya juga. ada masa, dia tolong hyunjin.

tidak tahu mengapa tapi daehwi dan guanlin tidak menyukai bahawa si hyunjin itu rapat dengan jaeni. hyunjin berkawan dengan jaeni pun sebab dia seorang saja yang mampu tolong dia sewaktu dia mahukan pertolongan.

sekarang adalah waktu terluang mereka kerana guru yang mengajar kelas mereka fizik tidak hadir jadi, mereka sedang melakukan kerja masing-masing. jaeni sedang menolong hyunjin dengan kerja matematiknya. daehwi dan guanlin asyik memerhatikan mereka berdua.

" kita tak boleh biar macam nie. nanti si hyunjin tu buat kat jaeni kita macam seyong tu. " kata daehwi dan guanlin angguk kepalanya.

kemudian, daehwi dan guanlin berdiri dari tempat mereka dan pergi ke tempat jaeni dan hyunjin. mereka berdua pandang mereka berdua yang sedang belajar matematik. jaeni soal apa yang mereka mahukan darinya.

dengan tidak berkata apa-apa, daehwi menarik lengan jaeni yang membuat jaeni berdiri dan keliru. kemudian, daehwi menyeret jaeni keluar dengan jaeni bertanya banyak-banyak soalan kepada daehwi. hyunjin keliru mengapa daehwi menarik lengan jaeni keluar kelas.

" kejap ehh, kami nak pinjam jaeni. " kata guanlin kepada hyunjin dan berlalu keluar dari kelas, mengikuti daehwi dan jaeni. hyunjin menjadi makin keliru dengan mereka berdua dah.

" apa yang korang dua nak buat nie? and... lepaskan tangan jaeni. " kata jaeni dan daehwi melepaskan lengan jaeni setelah mereka berdua berdiri di depan tandas.

" kitorang tak nak jaeni rapat dengan hyunjin tu. " kata guanlin secara terang-terang dan daehwi angguk kepalanya

" kami tak nak jaeni menangis sebab seorang laki tak guna. " tambah daehwi, menerangkan lagi situasi yang mereka berdua fikirkan akan berlaku. selepas jaeni memikir, dia tertawa kemudian, membuat dua laki itu keliru.

" korang ingat jaeni nak fall in love dengan hyunjin? no way. lagipun, dia dah ada gf lah. buat apa jaeni nak musnahkan hubungan dia dengan gf dia... " kata jaeni dan mereka berdua agak malu dengan apa mereka sudah lakukan.

" ya ehh..kalau macam tu, kitorang dah silap lah. sori sebab salah sangka. kami cuma tak nak adik kami terluka sebab seorang laki. " kata daehwi dan jaeni terharu kerana mereka telah menjaga jaeni dengan baik.

" thanks sebab look out for me. korang terbaik lah. " kata jaeni. jaeni memeluk mereka dan mereka berdua balas. melepaskan pelukan selepas beberapa saat.

" nanti jaeni akan berhati-hati dengan pilihan jaeni. " kata jaeni dan membuat mereka berdua tersenyum dan bangga kerana jaeni tidak akan menjadi cuai.

" dah, jom masuk kelas. nanti ketua marah. " kata jaeni dan mereka bertiga memasuki ke kelas mereka, menyambung kerja asal mereka.

---

bulan februari sudah menjelang dan ramai tidak sabar akan aktiviti yang bakal berlaku nanti pada bulan tersebut. pada hari valentine iaitu pada bulan februari, semua orang akan mendapat coklat dari kekasih mereka seperti semua orang tahu tapi untuk keluarga kang, mereka akan lakukan sesuatu yang istimewa.

mereka bercadang untuk berikan coklat kepada jaeni, adik perempuan mereka untuk dia merasakan kasih sayang keluarga kang.

sebaik sahaja jaeni pulang ke rumah pada pukul tiga petang (dia ada aktiviti di sekolah), dia dijemput dengan sebuah kotak besar di depannya. dia pandang sekeliling dan kelihatan tiada sesiapa. mana semua orang?

jaeni buka kasutnya dan memakai selipar rumah untuk memeriksa kotak itu. kotak itu sungguh besar, ia bersaiz manusia dan jaeni boleh memasuki ke dalam kotak tersebut. dia ketuk sedikit kotak itu dan kotak itu terbuka sendiri, menyebabkan jaeni terkejut.

ternyata dalam kotak itu ada manusia dan manusia itu bernama kang daniel, dia sedang memegang sekuntum bunga dan sekotak coklat dalam tangan sambil senyum riang.

" oppa rupanya dalam kotak tu..ingatkan sapa.. " kata jaeni dan daniel beri sahaja bunga dan coklat itu tanpa berkata apa-apa. jaeni ambil sahaja sambil mengucapkan terima kasih kepadanya.

selepas jaeni pandang daniel, dia sudah hilang dari pandangan jaeni. jaeni periksa balik dalam kotak itu dan dia sudah tiada. wah, cepatnya dia hilang. jaeni kemudian memasuki ke dalam biliknya dan terjumpa sebuah komputer riba bernyala terang dalam biliknya.

💫

halo semua! update bru! yeah, hrinie cuti and boleh update bnyak². anyways, korng tau kan yg w1 nk kambek? WAHHH! cepatnya depa nak kambek. dah lah wktu puasa, harap aku bertahan lah 😂 semalam aq x berpeluang untuk tngok x con sbb busy layan idol producer. sapa minat depa, boleh check setori bru ip aq, jiejie. tu ja aii nk ckp. bye~

8.5.2018 > 9.09AM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now