lapan puluh satu ☁️

623 74 0
                                    

pagi selasa menjelang dan mereka semua bangun setelah berlangsungnya parti semalam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

pagi selasa menjelang dan mereka semua bangun setelah berlangsungnya parti semalam. ada yang bangun dengan kesakitan kerana mereka tidur di lantai ruang tamu, ada yang bangun dengan baik dan sebagainya. jaeni pulak bangun dengan kesakitan kerana dia terlena di ruang tamu setelah menonton filem di televisyen.

" ouch, sakit badan aku. " monolog jaeni sendirian sambil memicit pada bahagian sakitnya di belakang badannya.

" jaeni bangun dah. " datang puan jung, memakai jubah putih sambil memegang secawan kopi dalam tangannya. ia agak janggal untuk lihat puan jung memakai pakaian lain selain daripada uniform dia.

" yeah. sakit badan jaeni tidur atas lantai. " kata jaeni. puan jung mampu tertawa kecil sahaja melihat jaeni.

" pi buat senaman sedikit ataupun berdiri sekejap. nanti hilang lah rasa sakit tu. " nasihat puan jung.

" thanks puan jung. " balas jaeni sambil senyum. jaeni berdiri dan buat sedikit senaman untuk hilangkan rasa sakit itu.

" btw, mana yang lain? tidur lagi kah? " soal jaeni yang sedar yang dia telah bangun pada pukul 10 pagi.

" ada yang keluar, ada yang masih tidur and ada yang buat keja masing-masing. " jawab puan jung. jaeni turut bertanya jika daehwi ada atau tidak dan puan jung menjawab dia ada dalam biliknya.

jaeni kemudian masuk ke dalam biliknya untuk mandi dan memakai pakaian selesa sebelum memasuki ke bilik daehwi. sebaik dia datang ke bilik daehwi, fon kepala sedang dia memakai sambil membuat sesuatu dalam komputernya.

jaeni menepuk perlahan bahu daehwi dan daehwi menanggalkan fon telinganya. daehwi tersenyum apabila melihat jaeni.

" bangun dah jaeni. " kata daehwi, gembira melihat jaeni. jaeni senyum dan duduk di sebelahnya.

" so apa progress untuk lagu kita? " soal jaeni tentang tugasan kelab muzik mereka.

" hampir siap. kita perlu rekod saja tapi mikrofon ada kat rumah so, kita buat kat rumah di seoul ja lah. " jawab daehwi dan jaeni angguk kepalanya. dia tidak sabar untuk merekod lagu. ini kali pertama dia akan melakukan tugasan sebegini.

" so, mana yang lain? sunyi ja. " kata jaeni.

" hyung line pi mana entah so, tinggal maknae ja lah di rumah. " jawab daehwi. rajin hyung semua keluar rumah pagi-pagi.

" hwi, dengar kata kat sini ada dog cafe. jom pi. " kata jaeni, mengajak daehwi pergi ke dog cafe di sekitar kawasan tersebut.

" hmmm, sure. lepas daehwi siapkan nie, kita pergi. " kata daehwi dan jaeni angguk kepalanya.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

petang menjelang dan daehwi bersamaan dengan jaeni sedang bersiap untuk keluar ke dog cafe.

" korang nak ke mana? " soal guanlin yang sedang menonton televisyen.

" kami nak ke dog cafe. nak ikut sekali? " kata jaeni dan guanlin menggeleng kepalanya.

" nak luangkan masa untuk tengok drama nie. have fun you two. " kata guanlin dan mereka berdua beredar ke dog cafe.

mereka sampai ke sana setelah sepuluh minit perjalanan ke sana. jaeni tidak sabar untuk berjumpa dengan anjing-anjing comel di sana.

sebaik mereka masuk ke cafe tersebut, mereka berdua terkejut betapa banyak dan comelnya anjing yang ada di sana.

daehwi mahu memegang salah seekor anjing di sana tapi sebaik dia mahu sentuhnya, anjing itu menyalak kepada daehwi. jaeni tertawa kerana anjing itu menyalak kepada daehwi. nampak sangat anjing itu tidak suka pada daehwi.

mereka berdua luangkan masa bersama dengan anjing-anjing comel di sana. jaeni seperti tidak mahu tinggalkan cafe itu kerana anjing di sana sangat comel.

" hwi, jom bela anjing. " kata jaeni secara tiba-tiba.

" tengok semua anjing nie buat jaeni geram sebab diorang comel sangat dan mahukan anjing. " kata jaeni.

" hwi pon nak tapi kena tanya yang lain lah. bukan jaeni sorang ja tau kena jaga. " kata daehwi dan jaeni memuncung bibirnya. bukan senang nak bela haiwan peliharaan dengan jaeni asyik sibuk dengan kerja sekolah, mana ada masa hendak luangkan masa dengan anjing.

" tapi hwi harap diorang bagi lah sebab hyung semua sukakan haiwan jadi mungkin kalau nak bela anjing, bukan satu masalah untuk diorang. " kata daehwi. jaeni tersenyum riang. haraplah mereka bagi dia bela anjing.

💫

sori sbb update lambat gais. baru lepas exam and aq akan guarantee aq fail sbb aq x study 😂 enjoy and selamat hari merdeka! 🇲🇾

31.8.2018 > 12.07PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now