" tak masuk! "
" ahh! wae?!? "
" nak menangis aku main game nie. "
jaeni sudah penat bermain bola keranjang dengan guanlin walaupun ia cuma peringkat yang senang untuk belajar.
" jangan putus asa, jaeni. kau boleh buat. " kata-kata semangat diberi kepada jaeni oleh guanlin untuk jaeni menjaringkan satu gol dan ia semua akan berakhir kepada jaeni.
jaeni berikan satu lagi peluang untuk jaringkan gol. jika dia gagal lagi, dia tak mahu main dah. dia beri sepenuh perhatian kepada bola dan jaring itu. it's just you and me, ball. we can beat the goal.
jaeni lepaskan bola dari tangannya dan bola itu memusing pada besi jaring itu, membuat jaeni lagi gementar. pusing pusing pusing, akhirnya ia masuk ke dalam jaring tersebut. jaeni menjerit dengan gembira sangat kerana dia telah jaringkan gol pertama dia.
orang-orang yang berada di dalam terdengar jaeni jerit dan pergi periksa apa yang sedang berlaku di luar. ternyata jaeni sedang berlari sekeliling gelanggang tersebut, pening akan apa sedang berlaku. mereka tanya bahawa apa berlaku kepada guanlin.
" jaeni jaringkan first goal dia. woohoo! go jaeni! " jerit guanlin dengan gembira juga, dia berbangga kepada jaeni. usaha tangga kejayaan.
mereka yang lain lega apabila mendengar bahawa jaeni selamat. ingatkan jaeni sudah diculik tadi, mereka jangkakan. jaeni gembira sangat hingga dia peluk semua orang dia nampak. walaupun pak guard yang jaga pagar rumah mereka.
---
sudah seminggu berlalu dan hari pertandingan menari peringkat sekolah telahpun tiba. jaeni sebagai penyokong setia kelab menari yang telah sertai pertandingan tersebut hadir ke pertandingan itu untuk sokong sekolahnya dan terutamanya woojin. jihoon tidak sertai kerana hal sendiri.
jaeni tidak sabar untuk berikan kasut yang dia sudah beli itu kepada woojin. jaeni tidak mahu woojin tahu yang jaeni belikan kepada dia. dengan itu, jaeni menyuruh salah seorang ahli kelab menari berikan kasut itu kepada woojin tetapi suruh dia jangan bagitahu siapa berikan kepada dia.
" woojin, nah. ada orang bagi. " kata lee chan, ahli kelab menari, berikan kotak itu kepada woojin. woojin mengambilnya tanpa tergesa-gesa. woojin membuka perlahan-lahan kotak itu dan dia terkejut akan apa dalam kotak tersebut.
mereka, ahli kelab menari yang lain turut juga mahu tahu apa dia dapat dalam kotak tersebut. ramai agak cemburu dengan apa yang dia dapat dalam kotak tu.
" wah! kasut baru dorhh! "
" siak cantik gila! "
" tengok sapa bagi! " woojin mencari apa-apa nota dalam kotak tersebut dan terjumpa. ia mengandungi kata-kata semangat untuk pertandingannya tetapi tiada apa yang mengatakan siapa berikan.
" tak dak nama lah. siapa bagi nie? " soal woojin kepada chan dan dia menjawab tidak kenal siapa orang itu.
" well siapa orang tu, aku nak ucapkan terima kasih kalau aku jumpa. baik sungguh dia nak bagi aku kasut nie. siap tahu saiz kasut aku lagi. " kata woojin dengan gembira. kemudian, terdengar ada orang menjerit bahawa giliran mereka sudah hendak sampai. woojin cepat-cepat pakai kasut itu dan pergi ke pentas.
---
" pemenangnya adalah...(nama sekolah maknae line)! " kumpulan woojin telahpun menang yang membuatkan semua ahli kumpulan menjerit dengan gembira atas kemenangan mereka.
selepas itu, berakhir juga pertandingan mereka dan kumpulan menari woojin balik ke sekolah dengan piala juara. mereka telah banggakan nama sekolah.
woojin memeluk jaeni dengan erat selepas mereka telah terima hadiah mereka. jaeni berbangga pada woojin atas kemenangannya. mereka telah berlatih bersungguh-sungguh dan tiba masa untuk mereka terima hadiah mereka.
" congrats! oppa nampak awesome tadi atas stage. " kata jaeni dengan gembira.
" kan? kasut nie buat oppa nampak awesome. nak tau sangat sapa bagi kasut nie. " kata woojin dan jaeni berasa dia tidak mahu berahsia dengan woojin dah. dia tidak tahan dah.
" jaeni yang bagi! " kata jaeni secara tiba-tiba yang buat woojin terkejut.
" seriously? jaeni bagi? " kata woojin dan jaeni angguk kepalanya dengan gembira. woojin peluk jaeni semula tetapi kali nie dengan erat sesangat.
" thank you, jaeni. oppa akan pakai kasut nie sampai bila-bila. " kata woojin dan jaeni tersenyum. kemudian, jaeni berasa pelik dengan apa woojin katakan tadi.
" nie kasut menari dan oppa nak pakai sampai bila-bila? maksudnya..oppa takkan ke universiti atau kolej tahun depan? " soal jaeni dan woojin menggeleng kepalanya.
" rasanya menari adalah pilihan masa depan oppa. " kata woojin dan jaeni mampu sokong dengan pilihan dia. kalau menari lah dia pilih, menari lah masa depan dia.
" also jangan bagitau jihoon tau. dia ingat oppa pun apply universiti sama dengan dia. " kata woojin.
" your secret save with me. " kata jaeni dan woojin tersenyum.
" woojin, cepat! cikgu dah bawa kek untuk kita! " jerit salah seorang ahli kelab menari. woojin membalas dengan sekejap lagi dia datang.
" congrats again. pi parti dengan member oppa. nanti diorang makan habis kek tu. " kata jaeni.
" diorang habiskan, kena diorang dengan oppa. " kata woojin dan berlalu pergi, meninggalkan jaeni. walaupun apa-apapun, asalkan dia gembira dengan apa dia buat, dia okay.
💫
hey gais~ new update sudahpun publish. nie aku update time yg sepatutnya aq kat skolah nie sbbnya aq x pi skolah 😂 aku sakit tekak, tu sbbnya x pi. anyways, dah bulan april dan sudah tinggal lapan bulan sebelum w1 disband. so, korng nk aq hbiskan fanfic nie bila? pada hri depa disband, sebelum depa disband or lepas depa disband? aku dah fikirkn mcm mna dah ending buku nie. aku x tau napa aq excited sngat nk depa disband. nmpak sngat aq x sabar untuk woojin dgn daehwi pulang ke bnm and debut dgn mxm 😂😂😂
VOTE & COMMENT
2.4.2018 > 11.28AM
YOU ARE READING
Brothers ↻ Wanna One √
Fanfiction❝ ada 11 adik-beradik boleh buat kau gila. ❞ © jungwoned 2017