PROLOG

127 6 1
                                    

Hi!! Aq jae . Aq sekolah di Nctzen High School. Aq mmg popular and ramai kawan. Tetapi Yang sebenarnya aq tidak ada kawan. Ini semua kerana lelaki Yang pernah aq anggap sebagai kawan baik iaitu Hansol. Sewaktu kecil...

"Hansol ahh gwenchana?" Soal jae. "Na gwenchana. Aq cuma terjatuh" balas hansol sambil membersihkan tapak tangannya.

"Tipu! Ada budak buli ko Kan?" Soal jae dgn marah. "Mana ada. Dia cuma minta duit tp aq x bg Tu yg dia tolak aq " balas hansol.

"Jangan risau. Mulai Hari ni aq x Kan bg sesiapa pon cederakan ko. Ko kn kawan baik aq?" Kata jae sambil memegang tangan hansol. Mereka berdua tersentuh.

Tetapi kegembiraan tidak berubah apabila sewaktu aq kanak².

"Jomlaa join aq buli budak Tu. Dia sesuai kot utk dibuli?" Ajak hansol .

Jae meletakkan cermin matanya lalu berkata "sudahla tu. Berapa ramai lg ko nk buli? X puas lg ke? Ko x kesian ke kt dieorg? Dulu ko po pernah kne buli kn so ko mesti tau macam mana peritnya bila kne buli. Aq x kan sesekali join ko membuli!".

Hansol mula geram lalu berkata " sudahla! X payah nk bersyarah kt aq bagai! Ko tu x layak nk bersyarah kt aq!". Kami mula bergaduh

Dan sejak drpd itu hidup aq tidak Aman.

Aq seringkali dibuli Dan dipanggil 'mat bunga' kerana  family aq menjual Dan membuka kedai bunga'.

Pada mulanya aq membiarkan sahaja tetapi sampai lah satu aq tidak tahan lagi..

Walaupun sebenarnya memang aku sukakan bunga..

FLOWER BOYWhere stories live. Discover now