HANA

1.8K 40 2
                                    


Ellow? Eh, ellow pulak, aku orang Islam sembahyang punya orang. Assalamualaikum, aku Hana. Okay-okay, nama penuh aku, Nur Farhana Amin. Aku nak describe diri aku sebagai kaklong kawasan kat sini. Hah, nama aku macam lembut je kan?. Huhuhu. But, whatever. Sebenarnya, aku ni tak adalah kak long kawasan mana. Cuma tulah, aku pun tak tahu kenapa orang takut dengan aku. Budak-budak taman ni yang panggil aku kaklong kawasan. Padahal aku ni anak last. Haihh.. apa-apa jelah. Okay, rupa pula. Muka aku biasa-biasa je. Tapi kalau tak senyum, confirm! Aku sendiri pun lari kalau tengok muka aku depan cermin. Oh ya, umur aku 21 tahun.

Hah! Mungkin aku dah tahu kenapa diorang panggil aku kaklong. Mungkinlah, mungkin... mungkin sebab perangai aku yang sangat selamba? Ceh, aku kat luar je bajet-bajet selamba gitu. Diorang tak tahu bila aku balik rumah betapa menyesalnya aku dengan setiap tingkah laku aku yang semacam beruk. Lepas tu, aku ni jenis peramah, kot? Eh kejap, peramah dengan selamba sama ke? Tak kan? Tak.. tak.. hah, aku ni boleh fit-in dengan sesiapa je. Orang tua, muda, sebaya. Cuma, kalau dengan lelaki, it's a no no. Aku tak tahu sangat macam mana nakbergaul dengan diorang ni.

Hmm.. apa lagi ek? Hah! Aku ada kembar. Lelaki. Kalau aku Hana, dia Hantu. Eh, apasal aku rasa macam ada aura hitam belakang aku ni? Eh, dia ada kat belakanglah. Well, biasalah, kembar, instinct kalau setiap kali kita orang mengumpat satu sama lain tu kuat. Fine, nama dia Mohd Farihin Amin. Simple. Nama kita orang simple. Abah kita orang cakap senang, kalau mati nanti orang sebut lancar. Tak payah nak Alexandar Nostradamus lah apa lah. Oh, aku ada cakap aku anak last kan? Hehehe, kita orang ni dua beradik je. Hohho. Dan aku lah adiknya.

"Hana! Dah-dahlah tu, dah macam orang gila dah aku tengok kau cakap sorang-sorang".

Hehehe... ya, itulah apa yang aku buat daripada tadi.

"Alah.. manalah aku tak cakap sorang-sorang, abang kembar sendiri tak nak layan adik dia yang comel montel manja ni bercakap". Aku nak bajet merajuklah konon.

"Kau tengah buat apa tu?". "Eh, tadi macam dah tau aku cakap sorang-sorang, apa mau Tanya lagi. Gaharu betullah kau ni". Aku anti orang macam nilah, dah tau tanya lagi. "Yalah, memanglah kau cakap sorang-sorang, tapi mana tau kau buat Vlog kea pa ke. Kau kan mudah terpengaruh dengan benda-benda macam ni..". Okay, itu sedikit sentap. "Tsk, tak payahlah bajet bagus. Aku ni belum "hebat" lagi nak buat Vlog bagai". "Ha... yelah, apa-apa jelah Hana oii", dan dia pun pergi.

Hah! Tulah kembar aku. Dia, opposites dari aku. Lain. Dia, lebih "perempuan" daripada aku. Maksud aku, bukanlah kunyit. Tapi, dia lagi sopan daripada aku, pemalu, dan beberapa akhlak mulia lagi. Cuma tulah, kalau dengan aku baru keluar sikit syaiton dia. Depan orang lain bukan main malaikat lagi dia. Tapi yelah, dia memang baik pun. Apa-apa pun dia tetap abang aku. Kembar pulak tu. Aku sayang lah dia. Bolehlah.. elleh, bolehlah konon, padahal dah macam brother complex pun ada. Huhuhu.. aku ni, pantang kalau tengok ada perempuan dekat dengan dia. Bukan apa, ikhtilat kena jaga. Ceh, padahal dengki.

Lagi, aku memang suka gila dengan muka-muka orang lelaki yang bajet-bajet Jepun, Korea or China. Ala.. yang mata sepet gitu.. heh, heh, (muka penyumbaleweng). Tak taulah kenapa. Alah, jadilah.... mata aku dah buntang. Nanti kahwin dapat anak tak adalah anak aku mata macam burung hantu. Biarlah mak dia je yang rasa segala kesulitan itu. Eh melalut sampai ke anak pulak. Jarang aku nak cakap pasal benda-benda macam ni lagi pun. Heh, tak layak lagi rasanya.

Hah, apa-apa pun, ni cerita pasal akulah. Yalah, pasal siapa lagi. Dah aku je yang dok melaluut daripada tadi. Takkan cerita engkau pulak kan?. Heh, heh, heh. Aku akan terus "bercakap" lagi lepas ni ya!. Lantaklah cakap sorang-sorang pun. Dah tak ada siapa yang nak layan. So, merapulah aku keseorangan.


Cinta Culik Aku?!Where stories live. Discover now