LUTH.

462 23 0
                                    


Eh? Kenapa tak sakit sangat eh? Bunuh diri senang macam ni ke? Orang kata sakit. Eh. Aku dah mati ke? Kenapa aku nampak muka Hana dekat sangat dengan aku ni? Apa dah jadi? Takkanlah aku masuk syurga? Bunuh diri kan dosa kut...

"HANA!!!!!". Hah? Suara siapa pulak tu? What happened? Where am I?

"Hana.... Kenapa kau buat semua ni? Kenapa kau tak tunggu aku?". Farihin? Apa dia buat kat sini? Tunggu apa? Kenapa dengan Hana? What in the hell has happened?.

"Luth. Hei, kau okay ke tak ni? Apa perbuatan bodoh kau buat ni.... Kau tengok apa kau dah buat? He, bangunlah! Kau tak mati lagi!". Hah? Aku tak mati lagi? How? Hana... apasal dia tidur kat sini pulak? Tak ada kerja ke tidur atas tanah? Aku nak bangun tak boleh. Badan aku sakit. Rasa macam lumpuh. Peningnya...... 'tidur' je lah.

Beberapa jam kemudian.

"Luth, bangunlah... jangan buat mama macam ni...". Apa yang bising-bising ni. "Luth, bangunlah nak. Papa janji papa tak akan abaikan kamu lagi". Ish, aku peninglah. Siapa yang bising ni?. Susahnya nak buka mata. Aduh, silaunya. Siapa pasang lampu terang-terang ni?.

"Luth! Pa, Luth dah buka mata!". Siapa ni?. "Luth, mama ada ni". Oh, mama. Hahaha, hebatnya aku tak kenal muka mama sendiri. "Alhamdulillah, kamu dah bangun". Papa pun ada? Fuh, siap cakap Alhamdulillah. Hebat, berubah betul dah diorang ni. Tak pernah aku dengar diorang ni sebut nama Tuhan sebelum ni. Yalah, manusia berubah, dah berapa tahun aku tak jumpa diorang.

"Luth, feeling better?". Aku senyumkan je. Tak tahu nak jawab apa. Still terkejut nampak diorang ni. Mama pun senyum lega je. Mungkin sebab aku senyum ke dia. Oh, aku dah tau aku kat mana. Silau, katil sejuk. Of course, mana lagi kalau bukan hospital. And yes, I'm still alive. Buat sakit badan je aku terjun tingkat dua tadi. Tapi siapa yang selamatkan aku?. Oh, baru aku teringat. Iyin!. Mana dia eh? Ada ke dia dekat hospital ni? Aku cuba bangun.

Pelik, kenapa aku tak boleh gerak? Kaki aku sakit. Aku selak selimut. Damn, shit! Kaki aku berbalut. Hahaha susah betul nak mati. "Ma..". Mama dah pandang aku semacam. "Kaki Luth kenapa?". Suara setenang mungkin aku bagi, siap pakej senyuman. "Luth, kaki Luth...". Aku pandang mama, still, keep calm. "Patah...". Heh, of course! Why not?. Mama macam pelik tengok aku gelak sendiri. "Tapi, akan pulih dalam masa empat bulan". Oh, great then. "Ok". Aku jawab. Biarkan mama dengan papa aku pelik.

"Oh, ma, who brought me here?". Mama pandang aku dengan rasa bersalah. Muka dia macam tengah mempertimbangkan nak cakap ke tidak. "Ma?". Aku sedikit mendesak. Tak adalah sedikit pun, aku naikkan tone suara lagi. "Ermm...", mama pandang papa. Papa pandang mama lepas tu pandang aku. "What? What happened?". Aku pandang diorang silih berganti. Setiap seorang lima saat, accurately. Dan benda ni berlarutan selama seminit sehinggalah aku start bangunkan badan sendiri.

"Eh, nak buat apa ni Luth?". "Nak buat kerja bodoh supaya mama spill the truth". Aku mula tarik jarum yang mencucuk-cucuk badan aku. Heh, miracle betul tulang aku tak patah remuk. At least kaki je yang patah. Liat sangat ke nyawa aku ni?. "Eh! Okay, okay. Stop it! Kawan Luth yang hantar". "Siapa? Farihin?". Mama angguk. Haa.. kan senang. Apa masalahnya dengan kawan aku yang hantar? Bukannya dia sexual assault aku pun.

"Tapi, adik kawan Luth tu...". Adik Farihin? Hana ke? Kenapa? Elok je aku tengok dia tidur atas tanah tadi macam orang gila. Entah siapalah yang depressed aku ke dia. Hahaha. Oops, tergelak betul-betul pulak. Aku pandang mama tunggu dia habiskan ayat tadi. "Koma. Critical".

"...................". Jeda seketika. Hana koma? Kenapa? Aku yang terjun tingkat dua ni pun patah kaki je. Apa lah yang dia buat sampai dia koma tu agaknya...

Aku pandang mama dan tanya, "Why? How?". Mama pandang aku dengan pandangan yang sama masa aku tanya siapa bawa aku ke sini. "She's the one who saved your life. Dia sambut Luth masa Luth jatuh semalam". Wait, sambut? Semalam? So that means aku dah sehari duduk kat hospital ni? But, sambut? Muka aku confuse gila sekarang ni. "Sambut? Means?". Mama pandang aku dengan mata yang berair. "Luth.... Luth jatuh atas dia dan dia terus tak sedarkan diri lepas tu".

Mama terus menangis dan keluar dari bilik. Papa ikut mama keluar untuk tenangkan diri meninggalkan aku yang terpana dalam bilik sejuk beku ni keseorangan. Kuat mama menangis.

Aku? pun menangis jugak. Sebab seorang perempuan aku menangis. Aku kena pulau dengan family sendiri pun aku tak menangis. Tapi sebab orang lain yang tak related dengan aku, aku menangis. Semput dah rasanya ni. Kenapa? Sebab dah bunuh orang yang aku sayang. Bunuh ke? Dia koma je kan? Kan? God, help me. Save her, will you?.

Buat kesekian kalinya aku melelapkan mata. Kononnya nak melayan dunia sendiri. Dunia aku yang penuh dengan kegelapan. Depression, suicide dan pembunuhan.

Cinta Culik Aku?!Where stories live. Discover now