MAAF

187 11 0
                                    

Hana berbaring diatas katil hospitalnya, masih terfikir kejadian petang tadi, sambil menunggu tidur.

Hana's POV

Apalah yang dia fikir agaknya? Dahlah confess, lepas tu lap air mata lah apalah! Yang aku ni pulak bodoh sangat pergi biarkan je buat apa? Ishhhhh kotor dah muka aku niiiiiii. Mesti Iyin marah gila kat aku kan? Kembar dia tak reti nak jaga diri, perangai menjijikkan. Tapi, bukan salah aku, salah si gila tu lah! Dahlah kutuk-kutuk aku, lepas tu berubah 360 darjah. Aku elok-elok je kut sorang-sorang kat rooftop tadi, tiba-tiba  dia datang buat scene. Apahallah siutttt.

Ish! bila aku nak balik ni?? Tak sanggup aku nak hadap lagi muka si gila tu. Hensem dah hensem dah, dasar depresi. Selalu macam tu lah kan? yang hensem gay, tak gay depressed.  Apa bendalah dunia zaman sekarang ni. Hah, berkerut-kerut dah dahi aku ni memikirkan nasib umat. Ceh bajet je, padahal baru lepas kena sentuh dengan ajnabi tadi. Ajbabi betul.

"Hana, kau okay ke tu?". Farihin bertanya sambil menutup pintu bilik. Aku pandang dia dengan sedikit rasa takut. Ceh, sedikit lah sangat.

"Terkerut-kerut dahi kau tu kenapa? Fikir pasal tadi eh?", dia menyambung.

"Eh, taklah, fikir pasal masa umi beranakkan kita dulu, macam mana kau boleh keluar dulu sebelum aku", aku sarkastik sikitlah... sambil mata dijulingkan ke atas. Hah, diva gittew.

Farihin menjeling.

"Aku nak minta maaf pasal tadi. Aku terlepas cakap tanpa tahu perkara sebenar".

Pelik ni pelik. Bukan Iyin ni. Masakan di nak minta maaf dengan aku? Seumur hidup aku lah... Boleh kira berapa banyak dia minta maaf. Tu pun, lepas kena paksa dengan umi. Duhh.

Aku pandang dia sambil kerut dahi. Pelik.

"Tch, kau ni...". Dia berdecit sambil datang ke arah aku dan duduk di sisi katil. Aku bergerak sedikit memberi ruang.

"Kau suka dia?", Iyin tanya sambil merenung ke mata aku.

Ah sudah, siapa pulalah yang tiba-tiba aku nak suka ni. Tapi tiba-tiba muka Luth terpapar kat angin. Lalu aku mengibar-ngibarkan tangan menghapuskan bayangan tersebut.

"Siapa? Aku suka siapa?", Aku pula yang tanya Farihin.

"Luth", keras suara dia, suara paling bawah dia bagi aku, tapi tak kuat, perlahan je, mungkin sebab baru lepas minta maaf, nanti takut tergaduh balik.

Aku pandang dia dengan dahi aku berkerut. Aku? Suka Luth? Penculik aku tu? Dia dah buat macam-macam kut kat aku, Iyin pun nampak tadi dia sentuh muka aku, macam mana dia boleh tanya benda macam ni? Kalau aku cakap aku tak suka, dia akan l ga ke? Kalau aku cakap aku suka macam mana pula?

"Susah sangat ke soalan aku? Lama tunggu ni, mesti kau tengah overthinking kan?", Dia tersenyum sinis memandang aku.

Eh dia ni, aku tumbuk karang.
Tapi betul juga, kenapa susah sangat aku nak jawab eh?

"Aku tak suka dia", well, nak tak nak aku kena jawab juga, tapi tulah, aku pun tak pasti jawapan aku tu betul ke tidak.

"Tak rasa kena tukar jawapan ke?", Iyin menduga.

"Ish kau ni nak aku jawab apa sebenarnya?!", Aku meragam. Yalah, jawapan apa yang boleh puaskan hati dia?

Iyin tergelak sedikit, more like, gelak sinis.

"Hana, kau tu kembar aku tau, separuh aku, aku tahu apa yang kat otak kau, apa kau rasa, aku pun rasa", yakin betul dia cakap.

"Oh, so sekarang ni kau nak cakap kau tengah rasa suka lah dengan si psycho tu?", Aku terlepas cakap, tak dapat tahan dengan 'kepandaian' Iyin.

"Ha see? Maksudnya kau suka lah Luth kan? Aku tak cakap aku suka Luth, kau yang cakap, by the way, aku straight okay, beriman lagi tau".

"Tak, aku tak cakap aku suka dia, aku cakap kau yang suka dia, ya Allah, ampunilah dosa kembar lelaki aku ya Allah, kau ubahlah dia semula ya Allah, sesungguhnya engkau Maha Membolak balikkan hati". Aku jeling Iyin, silap hari bulan dia pulak yang masuk hospital nanti.

"Elleh, dah malu cakaplah", dia luku kepala aku.

"He's a good person", kata Iyin yang membuatkan aku menoleh ke arah dia kembali.

"Aku kenal dia, kawan aku tu, tapi dia ada.... Kekacauan sikit" sambil tunjuk jari telunjuk ke kepala".

Aku mengeluh, "Aku tak tahulah, banyak sangat benda yang jadi dalam masa yang singkat, otak aku dah celaru dah sekarang, tak tahu suka ke benci, banyak kali dia buat aku menangis, aku penatlah nak nangis-nangis lagi sebab dia..."

Farihin hanya mampu memandang aku dengan senyuman nipis, nak menyejukkan pandangan aku sikit kut, buat masa sekarang ni aku tak nak cakap apa-apa lagi, tak nak tengok muka dia, aku penat, fizikal dan mental aku letih.

"Take your time, ada banyak masa lagi, figure out kau punya perasaan dulu, maklumlah, tak pernah bercinta kan...", Dia gelak mengejek.

"Ewww, shut up! Gelilah gila, eh dahlah, penat nangis tadi aku nak tidur! Shuh!", Aku tarik selimut menutupi mata. Dengan harapan bangun tidur nanti masalah selesai, walaupun mustahil.

Cinta Culik Aku?!Where stories live. Discover now