Luth's p.o.v
Tch, kenapa lah Aku boleh cakap macam tu. I didn't mean it that way. Aku tak tahulah kenapa Aku boleh jadi bodoh sangat pergi cakap macam tu. Aku sendiri pun tahu bukan tu yang ada dalam hati Aku. Tapi, kenapa dia sampai nak menangis? Well let me put myself in her shoes. Haha, okay sedih. Tadi tu first time Aku nampak dia maki Aku depan-depan. Selalu dia membebel je, tak adalah sampai tahap maki. Yang paling tak boleh blahnya part dia panggil Aku son of a bitch. Right? It was bitch right? Sebab dia pun cakap tergantung tadi.
Haih... Apa boleh buat? Aku rasa Aku ni yandere lah. A guy like me don't deserve anyone. I just have to be alone. No companion, at all. Eh kejap. Mamat nurse tadi tu kenapa tersengih-sengih pandang Hana ek? Nasib baik aku sakit, kalau tak apalah jadi kat mamat tu tadi. I'm useless af. Aku tak rasa aku can leave her alone. It's not like she will be lonely, but more like, I can't bear the thought of losing her. Dan, air mata dia tadi, I've never seen her like that before, not even in highschool.
Heh, speaking about highschool, betapa kelakarnya bila teringat yang aku asyik curi-curi tengok dia dulu. Nak-nak lagi bila dia mistook aku as a bully. Hahaha. Kenapa eh? Dia buat life aku miserable, but she still caught my eyes, my heart, every damn thing. And after she saved me, how can I said mean things to her. Oh lord, oh no, I can't stand her tears because of me anymore. How much of a coward am I? Making my love of life cries? And macam mana kalau Hana tiba-tiba dengan budak lembik tu? No... Without me doing anything then it's a no.
Hana's p.o.v
Mende lah siut aku menangis? Kenapa eh? Eiii malunya malunya malunya malunya!!! Bodohnya akuuuuuu. Huwaaaa. Cengeng sangat pasaipalah hang ni Hana oiii. Pi nangih depan mangkuk Luth tu pasaipa? Hang ni dok buat hingaq la Hana oii. Dah Sekarang ni pun kenapa aku tak berhenti lagi? Nasib baik aku lari ke rooftop tau! Thank god hospital ni hospital swasta. Bagus jugak aku pergi selamatkan Luth hari tu, kalau tak kan, tak adalah aku merasa duduk hospital orang kaya ni. Hoho.
Hahaha, Hana... Hana... Aku rasa kan, macam nilah kan bila kita tak dihargai? Nak-nak lagi dengan orang yang kita dah mula sayang. Yalah, aku ni pun bukanlah jenis manusia yang berguna sangat. Asyik buat masalah je, penghargaan apa yang boleh aku dapat?
"Hana, kau kena ingat, kau tu tak layak dihargai. Tau! Ingat tau!". Aku cakap ni sambil tunjuk langit, duduk atas buaian. Lepas tu sambung menangis teresak-esak. "Kau bukan siapa-siapalah! Hahaha!". Damn, aku gelak tapi hati aku sakit. Sakit sangat.
"You ARE somebody in my heart".
Ah sudah! Dengar bisikan pulak aku ni. Nak gila dah ke?
"Dan kau sangat layak dihargai. Very much".
Okay seram, apa benda lah siut? Aku tengok sekeliling tak ada orang pun... "Assalamualaikum! Ada sesiapa ke kat sini? Tak eloklah kacau orang tengah sedih petang-petang ni!". Then, aku rasa buaian semakin memberat. "Umi!!!". Aku tengok sebelah aku, Luth rupanya. Apa lagi? Cau luuu. Aku bangun baru nak pergi tapi tiba-tiba baju aku kena tarik. "Hey! Apa tarik-tarik baju orang ni!" Dia pegang kejap baju aku, macam nak ronyokkan pun ada.
"Sorry"
Tu je? Tu je yang dia mampu cakap?
"Sorry for what? Kan aku yang banyak buat salah dengan kau. Aku ni kan menyakitkan setiap deria yang kau ada? Kesian kau kan? Betapa kuatnya seorang Luth, sebab dapat bersabar dengan orang yang paling bodoh dan annoy-"
"I love you"
.......
.......
.......Huh? Aku salah dengar ke macam mana?
"No, you didn't hear me wrong. I'll make it clear, I love you from the bottom of my heart. To the highest sky, and the deepest ocean, and to the moon and back. I can't afford losing you". Dia pandang aku tepat ke mata lah siut. Siap back fikiran lagi.
Eh sekejap, bila masa dia berdiri sama berdepan dengan aku ni?
"Sorry buat kau menangis and sorry again". Dia kata sambil mendekati aku lagi.
"Sorry again for wh-" belum sempat aku habiskan soalan aku, dia capai tangan dia ke muka aku dan lap air mata aku.
"These teardrops are damn precious. Just like you"
Wait wait.... Laju gila doh benda ni semua jadi. Aku tak sempat halang apa-apa kut....
"Astaghfirullahalazim! Luth apa kau buat kat adik aku tu!"
Oh damn.
YOU ARE READING
Cinta Culik Aku?!
Storie d'amore"Aku buat apa doh kat kau?!", Hana. "..........", Bro Penculik. "Aduh! muka hensem dah, menculik reti, bisu rupa-rupanya", Hana. Hana, gadis Melayu yang sangat carefree. Diculik oleh seseorang yang tidak dikenalinya. Yalah, nama pun kena culik. Penc...