Mesti korang tertanya-tanya aku kat mana kan? Entahlah, buka-buka mata je aku nampak dinding semata. Mamat tadi pergi mana entah. Seram lah tempat ni. I got this feeling yang mengatakan bahawasanya sekarang ni aku dekat dalam rumah terbiar. Tapi rumah ni cantik. Lantai marmar lagi. Cuma tulah, tak ada orang duduk rasanya. Urgh.. peningnya aku. Sengal punya penculik. Alamak! Dah malam. Mesti umi dengan abah risau. Haih.. bodohlah aku ni. Apasallah aku boleh keluar rumah jugak tadi. Heehh.... What to do what to do??? Eh bunyi apa tu? Meow? Serious lah? Aku dengar meow?
Mana eh bunyi tu datang? Aduh, makin seram aku dibuatnya. Tsk, sakitnya tangan aku. Eh, baru perasanlah kena ikat. Ini kalau buka mau merah ni. Aduh, apalah yang dibuatnya ikat tangan aku ketat-ketat sangat. Aku taulah muka aku muka gangster tapi no need lah ikat ketat macam ni. Aku still perempuan kot. Eh sekarang pukul berapa? Maghrib! Aku tak Maghrib lagi!. Baju aku ni dah okay boleh bawa solat. Tapi wuduk? Tangan berikat?. Ish, bongoklah penculik ni. "Woi! Lepaslah woi! Aku nak solat, nak sembahyang!!!!" aku jerit sekuat hati. "Woi!!! Mana kau! Lepaskanlah akuuuuuuuuu" dah macam serigala dah bunyi aku.
"Bam!!". "Oh mak kau!". Eh mamat ni main hempas-hempas pintu pula. Ada rupanya kat rumah, ingatkan tak ada. Dia pandang aku dengan muka terkejut dan sedikit marah. Banyak sebenarnya. Muka dia macam tanya "Kau apahal jerit-jerit?". "Ni! Sakitlah aku nak solat!". Berkerut betul kening dia bila dengar aku cakap. "Alahai kau ni faham tak apa aku cakap? Solat! Solat! Pray, I want to pray lah mangkuk!". Masa ni aku dah tak fikir apa dah. Kalau dia nak bunuh aku pun, at least aku syahid, mati sebab nak beribadat. Apa orang kata? Mati dalam iman... dia pandang aku pelik lagi, mungkin dia memang tak faham kut apa aku cakap.
"Alahai mamat ni, muka dah Jepun dah, entah-entah memang betul kau ni jepun tak? Patutlah tak faham cakap aku. Duduk kat Malaysia ni berapa lama sampai dah boleh menculik takkan tak faham Bahasa Melayu kut?". Panjang aku membebel, saja nak kasi dia menyampah. Tapi, hampa sebab apa yang dia buat hanya tenung aku macam nak makan. Aku tunjuk tangan aku suruh dia buka ikatan. Betapa bodohnya aku mengharapkan yang dia memang akan bukakan ikatan. Eh, apasal dia datang dekat pula ni?. "Eh, apa pegang-pegang ni. Woi, no touching-touching!". Aku boleh je cakap BI elok-elok, tapi tulah, orang 'Jepun' ni bukannya faham sangat pun.
Humanggaih ni dah lebih ni. Diangkatnya badan aku, nak bawa pergi mana ni. "Aduh!, woi kau cubit aku?! Serious la?" aku gerak sebab nak lepas then dia boleh cubit tangan aku. Weh, penculik jenis apa ni? Oh, FYI mamat ni tak buka-buka hoodie dia ni daripada tadi. Macam mana aku tahu dia ni muka Jepun? Tadi aku ada nampak mata dia sikit-sikit, hmm.. sepet, pandangan tak luas no offense. "Quick". Hah? Apa yang quick nya? Eh bilik air ke ni. Mak oih, pintu transparent. Gila ke apa? Nasib baik shower dia berdinding legap.
Hah, lepastu? Dia duduk tercongok depan bilik air ni? Eh kejap, mana dia tahu aku nak kena ambil wuduk? Oh, mana taknya, muka aku macam orang dah tak tahan nak buang air (kut?). But whatever, now how? Aku pandang muka dia dengan pandangan kosong. Aku nampak bibir dia macam mendecit. Mungkin dia faham yang aku nak dia pergi dari situ. "Woi! Ni tangan aku ni, macam mana?". Haah, lupa pulak tangan aku masih berikat. Dia buat derk. Hmm.. betullah diaa tak faham Bahasa Melayu ni. Last-last aku tunjuk tangan aku yang masih berikat. "Tsk", mungkin dia dah boring dengan aku? Wah, baguslah kalau macam tu. Cepat sikit dia lepaskan aku.
Wohoho, weh, dia bukak ikatan ni weh, tapi, apasal dia tak pergi dari sini? Oh, takut aku lari. Eh, takkanlah aku tak nak lari, bodohlah aku kalau aku tak nak lari. Tapi aku lebih pentingkan solat aku sekarang. "Ish, tak payahlah kau nak risau, takkan lari gunung dikejar. Alah, aku cakap ni bukan kau faham pun. I won't run away. I just want to pray. Bongok". Aku akhiri dengan sedikit cercaan. Alah, dia tak faham, jangan risau. Dan dia pun pergi. Hah, baru boleh buka tudung nak ambil wuduk. Lepas tu? Nanti dia ikat aku balik ke? Kalau macam tu apa point aku ambil wuduk. Kalau tersentuh macam mana?. Ahh lantaklah, pandai-pandailah aku cover nanti.
YOU ARE READING
Cinta Culik Aku?!
Romance"Aku buat apa doh kat kau?!", Hana. "..........", Bro Penculik. "Aduh! muka hensem dah, menculik reti, bisu rupa-rupanya", Hana. Hana, gadis Melayu yang sangat carefree. Diculik oleh seseorang yang tidak dikenalinya. Yalah, nama pun kena culik. Penc...