Tadaaaa!!! baik kan aku? fufufufu
------------------------------------------------------------------------
"Bang! Bang! Bang!". Hargkk! Apahal ni? Main ketuk-ketuk pintu macam orang gila ni?. "Woi Hana, bukak la pintu ni!". La.. Iyin je rupanya.. ingatkan rumah aku kena rompak. "Tch, apahal kau ni? Aku nak tidurlah!". Pintu aku tak buka lagi, sebab aku masih lagi atas katil. Malas aku nak buka. Pagi-pagi buta macam ni dikejutnya aku dah kenapa?". "Banyaklah kau punya tidur. Bangun solat Subuh woi!". Hah? Subuh? Oh.. dah Subuh lah. Hehehe... dah pukul 6.30 pula tu. "Hmm... yalah...". "Apa yang yalahnya? Selagi kau tak buka pintu ni selagi tu aku tak percaya yang kau nak bangun!".
"Tch, yalah-yalah!". Akhirnya aku akur jua demi menyembah Yang Maha Esa. "Ha.. bukak pun..". Elleh, blahla kau Yin. Semalam bukan main menyakitkan hati aku. hadiah jeling aku bagi, menyyampah nak tengok muka kau buat masa ni. "Eh, kau marah aku lagi ke?". Soalan bodoh. "Hoi, aku tanya ni". "Tch, tepilah aku nak ambil wuduk ni". Aku tolak dia kasar sampai dia terdiam. Habis je solat, aku nak sambung tidur balik. Penat tau penat?.
Assalamualikumwarahmatullah... fuhh.. dah, nak tidur balik. "Bang, bang, bang!". "Tch, kau nak apa lagi?". "Kau nak sambung tidur balik ke?". Jerit Iyin dari luar. "Hmm!". Malas aku nak buka mulut. "Alaa... baru nak ajak kau jogging. Tapi takpelah. Tidurlah.". Jogging ke? Wah... eh, jangan ingat aku nak termakan gula-gula kau tu. "Tok, tokk, tokk". "Tch, kau nak apa lagi?". "Bukaklah pintu ni kejap... nak masuk". "Nak buat apa? Aku nak tidurlah faham tak?". Kata aku sambil buka pintu. "Alah, jomlah hirup udara segar". Iyin buat muka 'ceria' style dia. Bersungguh betul budak ni nak ajak aku keluar.
Aku sebenarnya nak ikut. Tapi aku kind of traumatized. Well, you know, pengalaman kena culik adalah perkara yang sangat tidak menyeronokkan. Walaupun dia tak buat apa-apa yang teruk sangat dekat aku. But still, I didn't like it- being kidnapped. "Takpelah, kau jelah pergi. Aku malaslah. Lagipun hari tu aku ajak kau, kau tak nak. Sampai aku pun kena culik, tapi.. kau mana percaya kan?". Heh, senyum sinis aku bagi dia. Iyin pandang aku dengan rasa bersalah. Tapi aku tak rasa yang dia akan percayakan aku. Kalau dia percaya pun not 100 percent lah...
"Ah! Aku tak kira, aku abang, kau adik, jadi aku akan menggunakan kuasa veto aku untuk mengarah kau. Cepat! Tukar baju". "Tch, kecoh lah kau. Kita sebaya kot...". Dia pandang aku tajam. Ceh, tak guna kau Iyin. Main kotor, filthy!. Aku pun tutup pintu kuat-kuat and then tukar baju yang lebih sesuai untuk pergi berjogging.
-----------------------------------------------------------
"Pergh lama gila kau siap, macam gitu jugak rupa kau". "Mulut tu syaitan eh?". Iyin sengih je. Menyampah aku tengok dia menyengih macam kerang busuk. Ingat handsome sangatlah tu. "Ni, yang kau bajet-bajet pakai hoodie ni kenapa? Dah buang tebiat ke kau ingat kita ni dekat negara Barat?". "Tch, suka hati akulah. Membebel je kerja kau ni. Tak penat ke?". Kata Iyin sambil masukkan tangan dalam poket hoodie. "Ceh, acah hipster je lebih kau ni. Nak muntah aku tengah-tengah panas pakai hoodie apa kejadah? Nak jogging je pun".
Maka kami pun memulakan larian oops, jogging je pun, so, larian yang perlahan. I keep my distance dengan Iyin supaya dia tak pergi jauh. Takut aku kena tarik dari belakang lagi, jadi aku pun jogging depan dia. Aku sempatlah nampak muka pelik dia. tapi tulah, kalau aku bagitahu pun well, useless. Aku selalu toleh belakang sebab nak pastikan Iyin masih ada belakang aku.
"Fuhh.. Yin, pancit ah Yin. Tak boleh lagi ni". "Aik? Baru 10 minit woi. Tulah, simpan lemak banyak-banyak patutnya tenaga banyaklah. Ni? Lemak-lemak jahat ni bila nak hilang?". Ish.. kecoh betullah dia ni. Kot ya pun tak payahlah cakap kuat-kuat. Ni lah dia, kalau dekat U bukan main sopan berakhlak mulia lagi. Tapi kalau kat taman ni, aku rasa dia lebih layak dapat gelaran Abang Long Kawasan tu. Bukan aku.
"Hah Luth, ada pun kau aku ingat kau tak jadi datang". "Haha, aku ni kalau kau yang ajak, impossible lah kalau aku tak datang".
What? Okay, aku dah start menggigil. Iyin bodoh ni ajak dia sekali kenapa?. Hold on Hana hold on...
X�V�q�
YOU ARE READING
Cinta Culik Aku?!
Romance"Aku buat apa doh kat kau?!", Hana. "..........", Bro Penculik. "Aduh! muka hensem dah, menculik reti, bisu rupa-rupanya", Hana. Hana, gadis Melayu yang sangat carefree. Diculik oleh seseorang yang tidak dikenalinya. Yalah, nama pun kena culik. Penc...