Sepuluh minit kemudian parents aku pun sampai. By the way, rumah aku dengan hospital tu dekat je. Diorang risau gila pasal aku. tapi aku nak jawab apa?. Aku kena culik?. Sebab? Aku belasah penculik tu dulu?. Hmm, entahlah aku pun tak tahu nak cakap apa. Aku diam jelah dulu. Aku cakap kat diorang "Nanti-nantilah Hana cerita, lagipun Hana okay je ni". Aku senyum je. Umi reda je denganperangai annoying af aku ni. Abah memang muka nak marah aku lah sepanjang dalam kereta tu.
Entahlah aku ni. Aku pun tak tahu kenapa aku tak nak bagitahu pasal mamat tu. Aku tengah struggle ni nak reka cerita pasal apa aku hilang sampai tiga hari. Dan aku tak tahulah nak rasa gembira ke tak sebab umi dengan abah tak report polis lagi pasal kehilangan aku ni. Hahaha. Diorang cakap "Nasib baik abah tak report polis lagi tau. Punyalah penat Abah call kawan-kawan kamu tapi tak ada yang cakap kamu dengan diorang". Alah... apa alasan aku nak bagi ni.
Aku ni sebenarnya kesian dekat mamat tu. Dia macam... lonely. Isolated. Yeah, macam doktor cakap, dia depressed. Mungkin sebab aku? disebabkan aku adalah penyebab semua ni sendiri, so aku rasa macam, biarlah dia teruskan hidup dia. Mungkin lepas ni dia dah tak kacau aku. Dia dah puas hati culik aku ke?. Tapi yang penting sekarang ni, aku dah lepas dari dia. yang aku tahu balik ni aku nak terus mandi. Serious aku cakap kalau aku jumpa Iyin memang aku peluk dia sampai dia sesak nafas. Hohoho. Oh, haahlah, sampai sekarang aku tak tahu nama penculik aku tu. Walaupun dia sama sekolah dengan aku dulu.
Sampai-sampai je dekat rumah. "Iyin!!!" aku jerit macam nak bergegar satu taman tu. Umi dengan Abah menggeleng je. Haish aku ni, dah lah menyusahkan hati perut orang tua sendiri. Lepas tu tak beritahu kenapa menghilang. "Hana! Tak guna kau, mana kau pergi mangkuk!". Betul punya marah si Iyin ni. Aku pandang muka dia, menyengih dan aku peluk dia kuat-kuat. "Aduh! Sakitlah, kau dah lah gemuk". "Iyin, jom masuk bilik jap. Ada benda penting aku nak bincang ni". "Kau ni, dah lah baru balik. Rehatlah dulu". "Oh, haahlah. Aku penatlah. Hah, esoklah aku cerita semuanya dekat kau". "Hmm, yalah, apa-apa pun kau pergi mandi dulu, aku ingatkan lori sampah manalah lalu depan taman ni petang-petang macam ni". "Cis, kurang ajar punya abang. Okaylah, I nak prepare myself. Bye!". Iyin julingkan mata tanda menyampah.
Haha, seperti yang dijanjikan, bila malam menjelma, dan aku dah rehat, maka melangkahlah aku ke biliknya Mohd Farihin Amin. Tujuan aku adalah bertanyakan perihal penculik mister- opps, bukan misteri, tapi psiko. Hohoho, more to depressed tahap dewa sampai sanggup culik aku untuk balas dendam masa sekolah menengah punya cerita. Hah, dah sampai dah pun depan pintu bilik Iyin.
"Knock-knock!" ."Who's there?"." Anna". "Anna who?". "Annabelle". "Oh? I'm not gonna let a creepy little ugly doll in". "Dah la Yin, bukak jelah pintu nih!" . Malas pula aku nak berlawak jenaka dengan dia dekat luar pintu ni. "Hah, apa kau nak?". Ehhh budak ni, dah lah buka pintu lambat, aku masuk je terus cari gaduh. "Erk....". Eh, boleh pula aku speechless. Mungkin aku masih teragak nak beritahu Iyin perkara sebenar. "Ish kau ni. Masuk bilik aku lepas tu gagap. Buang masa aku je". "Tch, kau ni, sabo le sikit. Aku tengah nak nyusun ayat ni".
Okay, tarik nafas, hembus, 5-5, go!
"Kau ingat lagi tak pasal aku belasah sorang mamat masa kita sekolah menengah dulu?". Iyin pandang aku lam dengan dahi berkerut. Lepas beberapa minit dia baru dia angguk. "Kenapa dengan mamat tu?", dia tanya. "Oh, so kau kenallah dia?". "Iyalah, aku kawan dengan dia kot dulu...". Gulp! Kawan?. "Kau kawan dengan dia Yin?". "Tch, kau pekak ke tak dengar apa aku cakap tadi?". Elleh. "Hm.. masa kau kawan dengan dia dulu, dia okay tak?". "Okay je masa aku mula-mula kawan dengan dia, tapi tulah, lepas incident kau belasah dia tu, aku rasa dia macam jadi pasif. Nasib baik dia tak tau kau adik aku". "Pasif macam mana?". "Hmm... dia tak selalu gelak? Kalau senyum pun nak tak nak je".
Mampus lah aku macam ni. Sampai begitu sekali dia deppresed? Anjakan paradigma betul. Dan semuanya salah aku!. "Apasal kau tanya pasal dia tiba-tiba ni? I smell something fishy lah". "Fishy kepala hotak kau!". "Ni, aku nak tanya kau kemana kau menghilang tiga hari ni?". Okay, I have to make my mind up, nak bagitahu ke tak. Ah, cakap jelah.
"Sebenarnya, mamat tu lah yang culik aku".
"Hahaha, okay tu lawak". Eh, tak percaya puladia ni .
YOU ARE READING
Cinta Culik Aku?!
Romance"Aku buat apa doh kat kau?!", Hana. "..........", Bro Penculik. "Aduh! muka hensem dah, menculik reti, bisu rupa-rupanya", Hana. Hana, gadis Melayu yang sangat carefree. Diculik oleh seseorang yang tidak dikenalinya. Yalah, nama pun kena culik. Penc...