MASIH

389 19 0
                                    

Hari ni dah Hari kelima Aku lawat Hana. Lima hari tu jugaklah dia tak bangun bangun lagi. Aku tak tahu sampai bila dia akan terus mendiamkan diri macam ni. Kenapa? Dia tak nak bangun ke? Oh, Dan nasib baiklah family dia tak hempuk aku dengan apa-apa setiap kali aku datang melawat. Heh, Aku masih tak percaya ada manusia macam ni lagi kat dunia ni. I mean, someone who cares about others.

So, hari ni aku nak lawat lagi. Aku dah boleh gerak sendiri. Well, still pakai wheelchair. Tapi, kaki aku ni dah nak recovered dah. Ain't it funny? Aku Yang beria nak suicide lah kononnya ni dah nak elok, but the angel is still in coma. The heck. Setiap hari aku lawat dia, paling kurang pun si Farihin ni Ada temankan aku. Maybe risau aku akan buat apa-apa dekat Hana. Or am I the one who is thinking too much? Entahlah, I can't read them. So do they. Setiap kali aku datang, I'll put on my poker face like nothing happened. Yalah, takkan aku nak gelabah pulak?

Hah, dah sampai. Eh, kenapa tak ada orang?

"Who cares if one more light runs ou-". Tch, siapa pulak call ni?

"Assalamualaikum Luth, sorry hari ni kitorang semua ada hal. So, kau tolonglah tengok si Hana tu ya? But don't do anything beyond the boundaries. K bye".

"Wait-". Tut.. tut... Aku tak sempat nak cakap apa-apa dia dah hung up the phone. Eh kejap, what? Maksudnya aku dengan Hana je lah? Wow, I've got butterfly in my stomach for no reason. Ah, lantaklah, dia tengah koma kot...

I took a deep breath and pushed the door. There you go, my flower is laying on the hospital bed. Poor girl, dah lah sejuk. Tapi dia rasa ke? Aku datang lebih dekat. Betul-dekat sebelah katil menghadap dia. Haih... Sakit-sakit pun pakai tudung. Tak rimas ke? Aku betulkan selimut dia yang tak kemas.

Tap!

What? Oh, another reflect. Tiap-tiap hari dia macam ni. Entah apalah yang dimimpikan my little flower ni agaknya. Wait what? Aku panggil dia my little flower? Hahaha. What a laugh. Alah, who knows? It's only me and Allah. Yes, I'm making progress. I realized that I have to put my faith in Allah, the only God.

Tap!

Apa lagilah si Hana ni mimpi sampai tangan aku dingenggamnya. Wait, what again? Dia genggam tangan aku? Aku pandang muka dia. Eh, dia dah sedar ke?

"Hana?", Aku try panggil. Manalah tahu ada response. Lagi kuat tangan aku kena genggam. Ni kalau dia tahu yang dia tengah genggam tangan aku ni... Memang habislah dia bising. Aku try tarik tangan aku selembut boleh. Still, dia tak nak lepaskan. Agaknya dia ingat aku ni one of her family kan? Tapi, yang aku ni blushing like hell ni kenapa pulak? Hmm... Mungkin sebab dia perempuan. Yalah, sebab dia perempuan.

Tapi, tangan dia sejuk. Sejuk sangat. Eloklah dia genggam tangan aku yang panas ni. I'll warm her up. Badan Aku memang macam ni. Sentiasa panas. Bukannya sebab demam. Tapi setiap masa akan panas. Tak kiralah sejuk macam mana pun. So, just hold my hand Hana.

"Y....n.....".

Huh? Did I heard something? Aku tengok muka Hana berkerut.

"Y..i....n...".

"Hana?". Perlahan kelopak Mata dia terbuka. Hah? She's waking up? Aku tekan butang panggil doktor.. or nurse... Ah whatever! Cepatlah datang!.

"Yin?" Kali ni jelas dia panggil nama Farihin. Yes, so dia memang ingat aku Farihin. Dia tenung muka aku. Lama, dengan tangan yang masih belum dilepaskan. Ish, lama pulak doktor ni nak sampai.

"Err... Hana? Aku bukan Farihin.." Berkerut dahi Hana. Lagi teruk daripada Yang sebelum ni. With that, I hold her hand even more tightly. Maybe boleh buat dia selesa?

"Sabar... Sabar... Tahan sikit, doktor dah nak sampai tu". Aku tipi. Doktor lembab ni pun kat mana entah.

Hana longgarkan genggam dia dan fokus tengok muka aku. Mungkin sakit dia dah kurang. Tapi kenapa muka dia macam confused?

"Arghhh!!!!". Dia tolak tangan aku sekuat hati dia. Nasib baik aku duduk atas wheelchair kalau tak confirm dah jatuh. Aku stay diam. Sebab Aku pun confused jugak. Bukan main kuat dia genggam tangan aku tadi, tapi dia pulak yang menjerit bagai nak gila.

"Kenapa ni? Apa yang kau buat kat aku?!". Dia tanya aku macam aku yang bersalah. Well, in a certain way aku yang salah sebab buat dia koma.

"I'm the one who should be saying that!". Dia terdiam. Doktor datang buat check up.

Lama jugaklah dia diam. Well, bukan senang nak tengok dia diam masa sedar. So, nikmatilah sepuas mungkin. Aku terus tengok muka dia. Masih Di tempat yang sama masa aku lawat tadi. Kenapa aku boleh suka dia ni eh? Apa yang istimewa pasal dia? Heh, love is blind is a fact though. Agaknya mesti dia tengah rimas sebab aku tenung muka dia ni. Hmph.

"Family aku yang lain mana?". Dia tanya aku setelah lama berdiam diri. Oh... Ada suara, ingatkan bisu.

"Diorang ada hal. Diorang suruh aku jaga kau".

Hahaha muka dia macam "What the hell?". Cute though. Berkerut dahi dia. Heh, teringat masa dia genggam tangan aku tadi.

"Err....". Hmm? Dia cuba nak cakap apa-apa ke? Dia pandang muka aku then sepantas kilas dia pandang tempat lain balik. Aku menopang dagu je pandang dia. Lenguh asyik duduk tegak je daripada tadi.

"Tch, tak payahlah pandang Aku macam tu! By the way, sorry". Part yang last tu dia perlahankan. "What? It's not too clear. Anyway, kenapa aku tak boleh pandang kau pulak?". Muka dia terus bertukar merah. Blushing ke apa dia ni?

"Ish, sorry! Sebab pegang tangan kau tadi. Aku tak sedar. And, tak boleh pandang macam tu. Suka hati akulah, muka aku!". Eh, yang dia ni nak marah-marah kenapa?. "Oh yeah? Then suka hati akulah, mata aku... Oh, pasal kau genggam tangan aku macam tak nak lepas Tu...". Muka dia bertambah merah. "Tak apalah, apa salahnya, kau tak sedar time tu".

Dia bulatkan mata dia pandang aku. "Tak salah kau kata? Like seriously? Hey, kau ni tak belajar agama ke? Pandang pun tak boleh, apatah lagi nak pegang!".

Eh, tak boleh ke? Well, Aku memang kurang ilmu agama pun. Tapi tak payahlah cakap macam aku ni bodoh sangat. Well, I admit it but still...

"Habis tu, apa je yang boleh? Semua tak boleh?". Dia pandang aku dengan muka berkerut dia tu. Significant sangat muka berkerut dia tu. "Eh, yang kau beria sangat ni kenapa? Memang lah kau tak boleh buat benda ni semua, haram. Lainlah kalau kau dah kahwin dengan aku-". Aku pandang muka dia. Kahwin?

Dia dah tutup mulut guna tangan. Dia tarik selimut sampai tutup muka dan mendiamkan diri. Dia baring mmengiring membelakangi aku. Hahaha... Apa je lah dia ni. Well, apa yang Aku kena buat sekarang? Dia dah "tidur".

Cinta Culik Aku?!Where stories live. Discover now