Aku pandang muka dia sambil mengangguk kepala. Bajet kenal lah tu. "Oh... Amir... Budak yang jatuh longkang tu? Wah, dulu kau kecik je kan? Dah besar dah sekarang". Haih, kenapalah Aku boleh cakap macam ni. Dah macam kaklong kawasan je. Tak matang langsung.
Amir pandang Aku dengan senyuman bercampur kerutan di dahi. "Oh? Dulu saya kecik ya? Hmm, mestilah dah besar kalau tak, tak akanlah selamanya saya kecik je. Kalau tak nanti macam mana nak pikat awak". Yang last sekali tu dia perlahankan sikit. Salah oranglah dia nak cakap perlahan-perlahan. Cakap dengan orang pekak memang tak dengarlah.
"Apa?". Aku tanya dia nak dengar balik apa yang dia cakap. Dia pandang Aku dengan muka merah. Blushing gitteww. Aku dah kata, lelaki yang Aku jumpa semua lagi cantik dari Aku. "Eh, yang kau blushing macam perempuan ni dah kenapa?". Aku kerut dahi. Dia pegang muka dia. Ah sudah budak ni jangan nak buat hal pulak. Elok jadi nurse, nanti jadi pesakit pulak buat pelik depan Aku ni.
"Tt.. tak ada apa-apalah. Eh, dahlah, saya nak pergi hantar makanan kat pesakit ni. Lupa pulak dah jumpa awak ni". Eh Aku pulak yang disalahkannya. Dasar anak kecil. Aku angguk dan cakap bye kat dia. Dia senyum lebar dan balas balik bye Aku kuat-kuat. "Bye!! Jumpa lagi!". Eh bapaklah kuat. Aku kat depan dia je kut. Aku pandang keliling takut ada orang pandang pelik. Ah sudah, nurses perempuan kat sini jeling-jeling Aku pulak. Haih... Jealous lah tu.
Luth's P.O.V
Haih.. bosan! Aku bosan duduk dekat hospital ni. Bilalah Aku boleh berambus. Semak otak Aku semak! Dengan nak kena tahan dari jumpa Hana lagi. Susah tau susah!. Tapi... Nak buat macam mana, Aku jugak yang susahkan diri sendiri, and Hana too. I shouldn't have done that. Heh, damn this depression of mine. Now I hate myself, but I love Hana. Macam mana Aku boleh suka orang lain meanwhile Aku benci diri sendiri?.
Ah! Daripada Aku layan gila Aku ni, baik Aku jalan-jalan. Tch! Shit Aku lupa Aku kena guna crutches. Ha Ha Ha. Can't my life get any poorer? Nak berjalan pun need help. Huh, jalan jelah. Kalau jatuh bagus jugak, biar mati sekali. Tak payah Aku tanggung sakit luar dalam Aku ni.
Tch, susah betullah nak jalan guna benda ni. God!! Please just kill me already. Wait, is that Hana? And who the hell is that psych looking guy? Apa dia nak dengan Hana?. Wait, urghhh why am I being like this? Let her be.
Tapi kejap, macam pernah nampak lah muka mamat tu. I'm focusing my observation. What?! Damn it that guy. Sebab dialah Aku jadi macam ni. And now? Apa dia nak dengan Hana? Is he wearing a nurse uniform? Haha. Kena sangatlah dengan dia yang lembik tu. Haih, how stupid I was when I saved him. Patutnya Aku biar je dia kat dalam longkang tu. Why did I had to be so kind? Tengok sekarang boleh pula dia nak gelak-gelak dengan Hana. Well you don't deserve it lil kid.
Aku pergi ke arah dia. For what? Well, just to destroy the moment. But suddenly, this thought came into my mind. Kenapa? Untuk apa lagi Aku interfere dalam hidup dia? Aku dah rosakkan hidup dia. Aku dah menyusahkan dia. Hmph, I don't deserve to even talk to her. Nor even look at her face from afar. But that is the only thing that I can do, take a little peek and let her fly freely. She's not mine anyway.
"Luth?".
Huh?
Back to Hana's p.o.v
"Luth?" Apa dia buat kat sini? Dengan tongkat dia lagi. Dok berdiri buat apa mamat ni? Dah tau kau Tu sakit duduk diam je dah lah.
"Woi! Kau kenapa berdiri kat sini ni? Ingat sikit kau tu tengah sakit. Buatlah cara orang sakit. Pastu Beria tak nak tengok muka Aku lagi, tengok, siapa suruh kau jalan-jalan Kan dah kena menghadap muka Aku". Hah, panjang Aku membebel padan muka kau. Eh yang dia sengih ni dah kenapa? Seram Aku mamat ni.
"Heh, look who's talking. Aku rasa kau tu lagilah kena duduk dalam bilik kau kan? You're worse. And apa kau buat kat floor ni? Nak ganggu ketenteraman floor ni ke?". What the hell am I talking about? Die Luth die!
"Eh kau ni, eloklah Aku tak jadi lawat kau tadi. Ingat nak balas budilah sebab Ada orang tu teman kita masa sakit dulu. Yalah, abang kita kata, Ada orang tu tak pernah miss sehari pun tak lawat kita. Hmmph, ingatkan Aku dah elok ni kau happy lah. Lupa pulak kau tu mana fikir orang. Haih, kenapalah Aku bodoh sangat selamatkan kau dulu. I gave up my life to safe you, you rascal! Brat! Damn it you ungrateful son of a b-". Butcher, I was going to say butcher. Tapi biarlah ayat tu tergantung. Hah, nganga kau. Tak pernah Aku maki dia depan depan. Eh kejap, apa yang basah ni? Hujan ke dalam bangunan ni? Ke tangki bocor kat floor atas.
"Hana...". Luth capai tangan dia ke muka Aku dengan rasa bersalah. Nampaklah keterpanaan dia tengok muka Aku. Well that's what you got when you broke my heart.
Tak sempat dia nak sentuh muka Aku, well kalau sempat pun bukannya Aku bagi. Haram nok. Aku blah. Better Aku blah dari tempat tu daripada Aku kena hadap muka dia. From now on I swear I won't ever meet him again. Even in my wildest dreams.
Aku pun melangkah dengan hati Yang remuk redam oh tuhanku... Haha eh apa basah lagi ni? Lah.... Aku nangis rupa-rupanya. Haha, what a fool am I. Crying for an asshole like him.
YOU ARE READING
Cinta Culik Aku?!
Romance"Aku buat apa doh kat kau?!", Hana. "..........", Bro Penculik. "Aduh! muka hensem dah, menculik reti, bisu rupa-rupanya", Hana. Hana, gadis Melayu yang sangat carefree. Diculik oleh seseorang yang tidak dikenalinya. Yalah, nama pun kena culik. Penc...