LAWAK?

671 25 3
                                    


perghhh!!! finally!! aku upload jugak. sorrylah chap ni pendek sebab tengah buntu ni. lagipun aku sibuk menjahit lah.

 i mean, belajar menjahit. doing chores lagi. apa kau ingat aku duduk rumah cuti tunggu SPM ngangkang je hah?

fuhh.. sorry2 emo pulak. 

so, just enjoy the show! jangan lupa voment!

----------------------------------------------------------------------

"So, tuan maharaja, apa yang kau nak aku buat?". "Oppp! First off, panggil aku boss, not kau". Alamak aih mamat ni over pulak. "Aip. Jangan berkerut!". "Eh, kys lah kau!". Baik aku blah alang-alang dah kat ruang tamu ni. On 3, 1... 2... 3... pecut!. Walaupun aku lari lambat, aku akan berusaha. Go Hana!. Dah nak sampai!. "Ho... ho... ho.. nak pergi mana tu?". Erk?!. "Kau gerak, kau mati". Eh? Apasal pula?. Tengok bawah, eh, pisau?. Okay, mamat ni memang psiko. "Tak sayang nyawa ke DIK?". Dia gerakkan pisau ke leher aku. Nasib baik aku pakai tudung

"Still have the intention to run, huh?". This is so serious, seriously serious. Boleh mati woo macam ni. Dah berpeluh dah dahi aku ni. "HAH?!!". Allahu akbar! Ya Allah, dugaan apakah ini? Sabar, sabar, jangan nangis!. "Ttt.. tak, tak! Okay, ss.. saya dd... dengar apa yang awak cakap". "Boss!!". "O..oo.. okay, okay! B... boss...".

Setengah jam kemudian.

Aduh.. apa mama ni nak? Dah setengah jam dia dok tenung muka aku. Aku taulah aku ni tak cantik. Tapi, buruk nau ke muka aku ni?. Karang kalau aku tanya, dipisaukannya aku. haish.. macam mana ni?

"OK!". Eh, mamat ni tiba-tiba je. Aku pandang muka dia berani tak berani. "Aku nak kau, buat aku gelak".

Krikk... krik...

Aku kerutkan dahi. "Seriouslah?". "Seriously. Apasal, kau ingat aku main-main?". "Erk. Tapi... kenapa ek? Aku ni tak retilah buat lawak". "Tch, aku ni, sebenarnyya.. dah lama tak gelak. Nak tau sejak bila?". Aku anggukkan kepala. "Sejak aku kena belasah dengan perempuan yang ingat aku membuli masa sekolah menengah dulu". Gulp! Mati lah nak, seriously, aku tak tahu la nak melawak. Aku pandang muka dia minta kepastian. Dia pandang aku balik dan bulatkan mata dia yang sepet tu. Tak dia gelak aku yang gelak sebab tengok mata sepet dia tu.

"ehem.. ehem.. err.....". "Tch. Kejap la! Bagi aku fikir dulu!". "Okay, aku bagi kau lima minit". Hah? Lima minit je? Dia ingat aku apa? Peserta Maharaja Lawak Mega nak buat dia gelak dalam masa lima minit je? Heh, lupa pula, peserta MLM tu pun hambar je. "Aish... okaylah!". Hmm... apa aku nak buat ni eh? Apa yang lawak? Aku ni sentiasa hidup dalam ke"blurr"an. Aku tak buat lawak pun orang kata lawak. Tapi masalahnya aku tak tau pun apa yang lawaknya. Hmm... think! Think!.

"Time's up! So, come up with your genius idea". Alah... dah habis dah ke tiga minit tu? Apasal rasa macam sekejap je? Tsk!!!. "Ehem, err... gajah, kalau kita tengah bawa kereta, lepastu dia duduk tengah jalan, kita kena buat apa?". Serius betul muka dia dengar soalan aku tu. "Hmm... Alihlah dia". "Boss, salah tu bos, bos kuat sangat ke nak angkat dia?". "Ish kau ni. Habis tu buat apa?". Eh, marah pulak si sepet ni. "Lalu lah tepi jalan. Diakan duduk tengah jalan. Ha. Ha. Ha.....". Alamak, apasal dia pandang aku macam tu. Lawak aku tak menjadi ke?. Tergamam pulak mamat ni.

"Tu je yang kau mampu?". Alahai.. buat lawak hambar pun dia dah baran. "Dah, tu? Macam mana? Mana lah aku tau nak buat macam mana bos". "Haish kau ni, tu pun nak kena ajar". Elleh, macamlah dia tu lawak sangat. "Macam ni cara dia. Meh, aku bagi kau contoh". Hahaha, lawaklah mamat psiko ni nak buat lawak pulak. "Never date cross eyed people". In english? "Err.. why?". " They might be seeing somebody on the side". Ha... ohhh... "Hahahahahahahahaha, kuang hajo mengutuk orang. Dah lah muka tak ada perasaan dah kutuk orang. Haduiihh". Berair mata aku gelaklah. Eh, alamak, aku pula yang gelak. Eh, yang mamat ni senum tengok aku dah kenapa?

"Aduh.. bos, macam mana ni? Mana boleh saya lawan bos". Dia pandang aku. dia bangun. Dia pergi. Hah?


Cinta Culik Aku?!Where stories live. Discover now