Assalamualaikum! hah.. upload jugak aku kan? apalagi? dipersilakan baca.
sebenarnya idea tengah kontang ni.
tapi, demi SILENT READERS aku.. aku gagahkan jua...
silalah vote dan komen untuk menaikkan semangat jiwa ragaku ini.
___________________________________
Dah dua hari aku ni kena culik, dua hari tu jugalah aku terima layanan yang sama. Aku rasa tempat ni bukanlah dalam hutan pun, sebab dengar azan. Setiap kali azan, dia heret aku pergi tandas suruh solat. Elleh, dia sendiri tak solat, yalah, kafir. Tangan aku masih diikat. Dia buka ikatan pada masa-masa tertentu, masa solat dan masa makan. Aku baru je lepas makan, dia tak ada dalam bilik, so, aku tengah tak diikat.
Lepas dia tolak aku dua hari lepas tu, aku tak bercakap langsung. Buat apa? Buang air liur je. Bukannya dia balas pun, kena marah lagi adalah. Sekarang ni aku fikir macam mana nak lepaskan diri je. Dah lah tak mandi-mandi. Geli dohhhh. Yalah, aku kalau kat rumah pun mandi lambat, tap tak adalah sampai dua hari tak mandi. Sekarang ni, aku tengah duduk bersila, bersandar kat dinding sambil bermuhasabah diri.
Apa aku nak buat ni eh? Umi dengan abah tak call polis ke cari anak diorang ni? Ke dah tak ingat ada anak perempuan, yalah, aku ni kan suka buat masalah, sikit-sikit kena panggil mak bapak datang sekolah sebab buat "hal". Alah, bukanlah "hal" sangat pun, aku cuma menegakkan kebenaran, dah budak u membuli, memang kena silatlah dengan aku, aku dah approach baik-baik kot mula-mula, dah tak nak nego, memang melayanglah.
Haha, yang lawaknya, masa dalam bilik pengetua dengan umi abah, aku buat muka selamba sambil cakap, "Yang saya tau saya tak salah, tu budak tu yang salah, buli orang lain, dia ingat dia siapa?". Dah lah mak bapak dia ada kat situ. Dia punya pandang aku tak puas hati masa tu memang memuaskan hati aku. Last-last, aku kena cubit pondan dengan umi. Haihh.. lawak betullah.
"Crazy-". "Oi bodoh!". Hah, tu melatah tu, bila pula mamat ni datang? Kan dah kena bodoh setepek. Elok je pula tu tiru gaya aku duduk bersila. Apasal pula dia kata aku gila? Oh, mungkin sebab aku gelak sorang-sorang. Ah! Booolayanlah.... Biarkan dia, aku nak senyap je. Biar dia rasa apa yang aku rasa selama dua hari ni. Cakap tak layan. Talk to my hand lah bro....
"Stand up". Dia sendiri yang berdiri dulu. Amboi, menyuruh pulak. Aku pandang muka dia, mata dia dengan muka tak ada perasaan. Kalau aku cakap dia tak faham, dia pula cakap aku nak buat tak faham. Dia duduk balik pandang muka aku. Aku pandang tempat lain. Benci gila nak pandang muka dia. Bukannya nampak sangat lagipun, dengan hoodie dia tu.
Dia tarik baju aku sikit. Tch! Semaklah mamat ni. Aku lupa sekejap yang dia ni penculik. Dia tarik baju aku lagi. Aku buat derk je. Memang taklah mangsa culik macam aku ni nak je dengar cakap dia. "I don't wanna hurt you". Don't wanna hurt me? Owh... how sweet... go to hell lah dengan kau punya don't wanna hurt! Kau dah culik aku ni tak hurt ke? Ingat aku nak cair-cair ke apa cakap lembut-lembut dengan aku. Taulah suara kau edible.
"Papp!" aku tampar muka aku. Boleh pulak aku fikir macam tu. Tak patut betul. Heh, dia apa lagi, memang terkejut lah tengok aku tampar muka sendiri. Dahi dia berkerut. Mungkin dia ingat aku gila. Hah! Baguslah kalau macam tu, mana tau dia boleh lepaskan aku, yalah, dah tak ada gunalah dia nak culik orang gila ye doksss??
Aku tampar muka aku lagi, even harder. Sakit lah. Seriously sakit gila. Dia kerutkan lagi muka dia. Macam nak marah aku tampar muka sendiri. Apasal dia nak marah pula? Aku yang sakit, dia yang marah. Oh, ke dia takut muka aku buruk sebab aku buat self-abuse? Hah, itu sudah bagus. Aku nak tampar lagilah. "Matte!". Dia tahan tangan aku, punya kuat dia genggam pergelangan tangan aku. Aduh, habis wuduk aku, baru ingat nak simpan. Eh kejap, matte tu apa? Bahasa Jepun ke? Bahasa Jepun kan? Kan? Elleh, aku layanlah cerita Jepun. Tapi maksud dia "tunggu". Apa yang nak ditunggunya?.
Aku gerakkan tangan aku sambil ketap bibir. Nak suruh dia lepaskan, nak tampar muka aku lagi. Dia kejapkan lagi pegangan tangan dia. Aku berhenti. Aku pandang muka dia dengan sangat tak puas hati. Dahlah pipi aku sakit, dia cengkam pula tangan aku ni kuat-kuat. Aku rasa pipi aku dah merah dah ni sekali dengan tangan aku. "Sssst...". Terkeluar pula bunyi sakit aku.
Dia pandang muka aku. Lama. Lepastu dia longgarkan cengkaman dia. Dia bangun, masih lagi pegang tangan aku. Dia tarik tangan aku, perlahan, bagi isyarat suruh aku bangun sekali. Aku sekali lagi tarik balik tangan aku kuat-kuat. Wah! Terlepas!. Tapi tak lama, dia cengkam balik tangan aku, tak sekuat tadi. Aku yang tengah duduk ni terbangun sekali sebab dia tarik tangan aku. Aduh.. apa dia nak buat ni? Dia nak bawa aku pergi mana ni? Nak kata ambil wudu' azan belum lagi... Ya Allah.. selamatkanlah hamba-Mu yang hina dina ini...
YOU ARE READING
Cinta Culik Aku?!
Romance"Aku buat apa doh kat kau?!", Hana. "..........", Bro Penculik. "Aduh! muka hensem dah, menculik reti, bisu rupa-rupanya", Hana. Hana, gadis Melayu yang sangat carefree. Diculik oleh seseorang yang tidak dikenalinya. Yalah, nama pun kena culik. Penc...